Mushaboom Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Har fått en oppgave til muntlig eksamen i engelsk. Den lyder slik: "FDR (Roosevelt) and JFK (Kennedy) are both among the best-known US presidents of the 20th Century. Point to reasons why they have obtained this position." Noen som har noen tips til meg? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Kennedy er på grunn av drapet på han, gjorde ikke noen betydelige avgjørelser som president. all mystikken om hvorfor han ble drept er jo såklart noe man blir husket for. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Ja, det er selvsagt ganske åpenbart. Problemet mitt er at jeg skal prate i 10-15 minutter om dette. Har også inkludert hans forhold til Marlyn Monroe, men stort mer enn det klarer jeg ikke å finne fram til. :-\ Lenke til kommentar
Pels Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Cuba-krisen f.eks. http://en.wikipedia.org/wiki/Cuban_Missile_Crisis Lenke til kommentar
smetho Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 -Kennedy var den som turte å satse på å sette den første mann på månen, og at det skulle skje på en så kort tid som innen det samme tiåret. -Kennedy ble drept under merkelige omstendigheter -Kennedy dreit seg litt ut med "Ich bin ein Berliner"-utsagnet sitt. -Kennedy var president da det nesten smalt. Virkelig! (Cudba-krisen) Roosevelt kjenner jeg personlig mindre til, men ta et søk på Google eller Wikipedia både om han og Kennedy så kommer du til å finne overflod av informasjon Lenke til kommentar
O.J Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Var et vanskeligere tema enn jeg fikk på engelskeksamenen. jeg skulle holde et foredrag om krigen mot terror og prate om en bok vi har lest. fikk 6'er Er det VKII du går? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Ja. Dette er forøvrig bare en del av oppgaven. Vurderer å bare gå for 'Romantikken' i stedenfor, men det begynner å haste litt, er tross alt imorgen dette her. ^_^ Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Roosevelt var jo president i flere av krigsårene, og USA hadde jo en finger med i spillet på det meste på den tiden. Endret 14. juni 2006 av tommy t Lenke til kommentar
Mandelpotet Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Roosevelt satt jo i gang "The Real Deal" som var fikk fart på den amerikanske økonomien igjen etter børskrakket.. Hab satt også igang div. velferdsgoder som arbeidsledighets trygd osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå