flemmz Skrevet 12. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg ser etter et design program der jeg lett få en kappliste med delenummer som merkes av på tegning. Men jeg finner ikke noen lettvint måte å ordne dette på. Jeg har sett meg ut Revit 9.0 der jeg kan enkelt designe boliger etc, men for å få laget pos nr/delenummer lager jeg et detalj ark som oftest et snitt og måler opp delene og tegner de som skisser på detalj arket uten direkte integrasjon med programmet. Dette er utrolig tungvint om en skal prefabrikere. Og trenger matrialiste inkludert kappliste med detaljmontering av seksjoner. for produksjon eksternt. Tegninger jeg har jobbet på tidligere fra microstation hadde kapplister pos nr/delenummer med monterinsanvisning. Jeg er totalt nybegynner, men kunne tenkt meg å løst litt slike problemer før jeg investerer penger i feil program. Har sett litt på Chief architect 10, men jeg føler det ikke er så utbredt, spesielt for personlig utvikling. Og mange større firmaer har gått over til Revit..... Noen gode råd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå