griffin95 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Hei jeg har skiftet til Haugaland kraft (Haugnett.no) og fått 6Mbit linje har Telenor enda som gir 3,6 Mbit testet på Itavisen.no Jeg har henvendt meg til H-kraft og kjørt test resultat fra TPTEST som gir: TPC 1,83 / 0,457Mbit/s opp&ned UDP 4,76Mbit/s opp&ned Itavisen ga kun:1,123Mbit/s Telenor 3Mbit gir 3,4-3,6Mbit dette merkes ganske mye bedre når en laster et foto ned fra server (vg) enn hos H-kraft så blir det hakete. Hva skal jeg gjøre.........? PS! Haugnett ertestet rett i pc,en utom router. Er litt redd for at H-krat spiller på nedlasting hastighet over tid ? Også surfing via tv'et og tastatur går himelsk tregt og hjerteinfarkt er på vei. Takker for svar. Endret 12. juni 2006 av griffin95 Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Ring Haugnett og klag og spør hva dette skyldes Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Ring Haugnett og klag og spør hva dette skyldes 6294361[/snapback] OK har gjort dette, men får kun at: Har opprettet et problem på deg, men før jeg sender det avgårde til teknisk. Så vil jeg gjerne at du prøver å laste ned flere store filer sammtidig. Og se om den totale hastigheten stopper på 5mbit(som du får på tptest) eller om du får full hasighet som skal være litt over 6mbit. Har ikke fått gjort dette enda, trode jeg skulle laste ned og opp fra hjemmeside, men så streiket innloggin på den også. Dermed venter jeg på mere svar fra H-kraft. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Prøv å last ned en Linuxdistro (iso-fil) fra ftp.uio.no. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hei, Du må jo følge de retningslinjer/instrukser som Haugekraft gir dig! Du burde også ha kontaktet dei - før du klaget din nød her i forummet! Kimmer Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Hei, Du må jo følge de retningslinjer/instrukser som Haugekraft gir dig! Du burde også ha kontaktet dei - før du klaget din nød her i forummet! Kimmer 6294874[/snapback] Ja du har for så vidt rett, men det har hver noen telefoner frem og tilbake. Det andre er at jeg skulle ha hatt tilkoblingen utført ved årsskifte og ikke 6 måneder senere. Det er ikke min mening å syte altfor mye, men noe styr er det jo med dette å legge om til fiber. Dessuten så koster jo det en del..........men ble med på det siden telefon ligger i pakka. Men kabling inne i huset og ekstra dekoder så kommer 1året på ca.20tusen. Tv sendinger er bra iht. UPC som vi hadde/har, men langt vekke fra kvaliteten som parabolen gir. Parabolen har en mye klarer bilde iht. dybde/skarphet/fargemetning. Ja jeg har lastet ned og testet over tid og hastighet ligger over 4Mbit/s men ingen har kommentert at det jeg legger mest merke til er hakking på vanlige nettsider og f.eks. bilde overføringer........der en ser resultatet umiddelbart. Endret 13. juni 2006 av griffin95 Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Prøv å last ned en Linuxdistro (iso-fil) fra ftp.uio.no. 6294578[/snapback] Takk for tipset, setter pris på hjelpen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Det enkleste er og kjøre noen tester med TP-test, helst flere ganger om dagen morgen, ettermiddag og kveld, disse logger du over f.eks en ukes tid. Er det ett helt nytte anlegg som du er koblet til har jeg lagt merke til at det ofte tar litt tid før ytelsen er på plass, vet ikke hvorfor men det kan tenkes alt ikke er 100% ferdigkonfigurert. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Sjekk taskmanager/oppgavebehandling (ctrl + alt + del) og se under nettverk når du ikke bruker nettet til noe. Om det ikke står på 0% bruk, så kan det være spyware el. som bruker nettet ditt. Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Sjekk taskmanager/oppgavebehandling (ctrl + alt + del) og se under nettverk når du ikke bruker nettet til noe. Om det ikke står på 0% bruk, så kan det være spyware el. som bruker nettet ditt. 6297715[/snapback] Hei og takk for svar.......jeg sjekket og jeg fått opp 2 stk. linjer en kobling nr.3 som går på fiber og en nettverksbro denne står og går på 0,2 - 0,32% øker til 45% når jeg laster ned Prøvde tipset om å laste ned noen iso-filer fra Linux: 7467KB gir hastighet på 112-115kb/s den brukte 65s som stemmer med file størrelsen men hastigheten ? Endret 13. juni 2006 av griffin95 Lenke til kommentar
tore66 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Har hatt fiber-oppkobling fra Haugaland Kraft i snart 2 år og har aldri opplevd problemer med hastighet. Som oftest har jeg fått mer enn den hastigheten jeg skal ha. Jeg kjørte TPtest i kveld og fikk over 6 Mbit/s, og da satt kona på nett samtidig. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Be Haugaland kraft sette opp sin egen TP test server, så kan du evt teste opp mot den. Om dem ikke gidder, be dem laste opp en stor fil på en FTP server innad i nettverket demmers, last ned og gang med 8 =) Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Be Haugaland kraft sette opp sin egen TP test server, så kan du evt teste opp mot den. Om dem ikke gidder, be dem laste opp en stor fil på en FTP server innad i nettverket demmers, last ned og gang med 8 =) 6304695[/snapback] Takker, har snakket med de og aventert til jeg får en tilbakemelding i fra teknisk som skal måle. Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 (endret) Har hatt fiber-oppkobling fra Haugaland Kraft i snart 2 år og har aldri opplevd problemer med hastighet. Som oftest har jeg fått mer enn den hastigheten jeg skal ha. Jeg kjørte TPtest i kveld og fikk over 6 Mbit/s, og da satt kona på nett samtidig. 6303791[/snapback] Hei nå har jeg endelig fått tilbake melding fra Haugnett.no om at de hadde satt meg opp feil teknisk. Jeg har kjørt TPtest en del ganger og lurer på hva dere har og si på den lave verdien for TCP mottat ? Det jeg merker mest er at det henger en del i oppstart for nedlasting av bilde etc. Også er jeg avhengig av rask respons boks som skal oppdatere seg med sekunders mellomrom, og der går det ikke like greit. ITavisen sin barometer test kan vi vel ikke bruke i det hele tatt, eller hva ? PS gått tips dette med å laste ned LINUX filer, her har jeg nå 700 kb/s Endret 18. juli 2006 av griffin95 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå