2 Fast 4 Biltema Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Handlevogn To venner av meg skal kjøpe ny PC. De skal bare brukes til CS og videoredigering. De skal bare lage CS "Frag-movier", og de har hver sin eksterne harddisk som de lagrer videoene på. Hovedkort: Valgte Abit pga at alle tre har veldig gode erfaringer med de nye Abit hovedkortene. Link CPU: Valgte de billigste dualcore CPUen Link Skjermkort: De skulle ha det beste sa de. hehe Har bytte fra ASUS til CluB 3D siden det var ca 800kr billigere. Har byttet fra 7950 til 7900GTX siden det var ca 900kr billigere, og jeg har lest at flere har hat problemer med å få 7950 til å fungere skikkelig. https://prisguiden.no/product.php?productId=46072 Minne: 2 GB 533Mhz bør holde. Har gått fra 667mhz CL5 til 533mhz CL4 siden de yter nesten likt. Link Kabinett: Valgte et med god kjøling. Link harddisk: Valgte en Raptor siden rendingen skal gå fortest mulig. Link DVD: Valgte bare en Sata DVD. Link PSU Hiper 580 Link Er det noe vi bør endre på? Begge to har skjerm og ingen av de skal overklokke. maks 16 000kr. Endret 16. juni 2006 av 2 Fast 4 Biltema Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 HandlevognTo venner av meg skal kjøpe ny PC. De skal bare brukes til CS og videoredigering. Hovedkort: Valgte Abit pga at alle tre har veldig gode erfaringer med de nye Abit hovedkortene. CPU: Valgte de billigste dualcore CPUen Skjermkort: De skulle ha det beste sa de. hehe Minne: 2 GB 667Mhz bør holde. Kabinett: Velgte et med god kjøling. harddisk: Valgte en Raptor siden rendingen skal gå fortest mulig. DVD: Valgte bare en Sata DVD. Er det noe vi bør endre på? Begge to har skjerm og ingen av de skal overklokke. maks 16 000kr. 6294194[/snapback] burde kansje gjøre handlevognen tilgjengelig for alle Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hei! Hvorfor kjøpe Raptor-disk? De gir ikke merkbart bedre ytelse, støyer og er svært dyre. De gir litt bedre ytelse i syntetiske tester, men ikke i praksis. Og med en raskere disk så er det oppstart av programvare som vil bli bedre, ikke bedre FPS / rendering. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) burde kansje gjøre handlevognen tilgjengelig for alle 6294212[/snapback] Hadde gjort det. Vet ikke hvorfor det ikke virket. Men tror den virker nå. Hei! Hvorfor kjøpe Raptor-disk? De gir ikke merkbart bedre ytelse, støyer og er svært dyre. De gir litt bedre ytelse i syntetiske tester, men ikke i praksis. Og med en raskere disk så er det oppstart av programvare som vil bli bedre, ikke bedre FPS / rendering. Hilsen, efikkan. 6294604[/snapback] Simen1 anbefalte veldig Raptor diskene, og HW.no har anbefaler den i "Videoredigeren" PS. Vet at disker ikke mer FPS, men de vil ha rask PC og da må de nesten også ha rask disk. Har oppdatert første post. Bare kom med flere tilbakemeldinger. Endret 13. juni 2006 av 2 Fast 4 Biltema Lenke til kommentar
nab Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Simen1 anbefalte veldig Raptor diskene, og HW.no har anbefaler den i "Videoredigeren" PS. Vet at disker ikke mer FPS, men de vil ha rask PC og da må de nesten også ha rask disk. Har oppdatert første post. Bare kom med flere tilbakemeldinger. 6297763[/snapback] Hvor skal du lagre filmene dine ? 1 time DV tar ca. 13 GB,i tillegg så trenger du "scratch-område" på mange GB. Jeg ville brukt Raptoren som system/program-disk og kjøpt f.eks 2x300GB i RAID 0 som video-lagrings disker. Video-filene er STORE og har nytte av RAID 0 (Husk backup !). Mvh. NAB. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Simen1 anbefalte veldig Raptor diskene, og HW.no har anbefaler den i "Videoredigeren" PS. Vet at disker ikke mer FPS, men de vil ha rask PC og da må de nesten også ha rask disk. Har oppdatert første post. Bare kom med flere tilbakemeldinger. 6297763[/snapback] Hvor skal du lagre filmene dine ? 1 time DV tar ca. 13 GB,i tillegg så trenger du "scratch-område" på mange GB. Jeg ville brukt Raptoren som system/program-disk og kjøpt f.eks 2x300GB i RAID 0 som video-lagrings disker. Video-filene er STORE og har nytte av RAID 0 (Husk backup !). Mvh. NAB. 6297805[/snapback] De skal bare lage CS "Frag-movier", og de har hver sin eksterne harddisk som de lagrer videoene på. Så de trenger ikke så veldig stor lagrings plass. Bare post flere tilbake meldinger på oppsettet. Endret 13. juni 2006 av 2 Fast 4 Biltema Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) 7950 til cs? har de som skal ha pc også behov for å kjøre mclaren til rimien for å kjøpe sigaretter? anbefalt Recommended: 2.4 GHz Processor, 512MB RAM, DirectX 9 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection til cs dvs intel pentium som tilsvarer 2400/3800(3200) Endret 13. juni 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) 7950 til cs? har de som skal ha pc også behov for å kjøre mclaren til rimien for å kjøpe sigaretter? anbefalt Recommended: 2.4 GHz Processor, 512MB RAM, DirectX 9 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection til cs dvs intel pentium som tilsvarer 2400/3800(3200) 6298733[/snapback] Jeg vet. Men de skulle ha det beste grafikkortet som var mulig å kjøpe, så jeg tror de kommer til å kjøpe det billigste 7950 de finner. De har nå: Intel P4 3ghz 1GB ddr1 X1600pro 80GB hd og Intel P4 3Ghz 2mb cache 1GB ddr1 X700 200GB harddisk. De har lyst på noe litt raksere. Endret 13. juni 2006 av 2 Fast 4 Biltema Lenke til kommentar
Martin Klemp Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Cooler Master Stacker 830 kabinettet er helt sjukt digg! Har det selv... Etter min mening; Helt perfekt! Temperaturer holder seg lave pga. veldig bra airflow både med viftemuligheter (Plass til 9 stk), og måten kabinettet er bygd opp på. Kjempegod byggeplass i kabinettet, med uttagbar hovedkortskuff og nok av plass rundt hk til å legge kabler osv. Kvaliteten er absolutt sweet! Er vell kun 2 små deler på kabinettet som er plast, resten er alu! Plasten er av god kvalitet den og, er ikke noe å utsette for det. Har bære-håndtak på toppen for lett transport, og masse usb tilkoblinger i front (Også firewire). Designet på kassa er ihvertfall bra syntes jeg, men det er vell smak og behag. Eneste problemer jeg har hatt med denne etter jeg fikk den, var noen av PCI slottene som var litt harde å få på plass. Ellers var det noen skruehull jeg ikke fikk til å passe helt, men går vell lett inn om jeg bruker en maskin til å gjøre jobben Det viste seg på førsten å være ett lite problem å få hovedkortet A8N32-SLI inn i kabinettet, men er ikke slik nå lenger tror jeg. Dette er ikke av egen erfaring, men lest i utenlandske forumer rundt omkring. Er ikke noe som blocker over deler av hk på versjonen som nå selges i butikken, for er ikke slik på min. Denne feilen ble fikset veldig fort etter kabinettet nådde butikkene mener jeg å huske. Alt i alt, så kommer man ikke til å angre på kjøpet av denne søtsaken Mulig det for noen ikke ses å være nok isolasjon for lyd på kabinettet i og med at dørene har sprinkler istedet for plexi eller rein alu dør, men jeg merker ikke noe spess. Wow... ble litt mye det her Håper uanset du fikk noe informasjon ut av det! Du kan gjerne kontakte meg på PM om det er mere du lurer på, og om det er noen bilder du kune tenke deg å se! Endret 13. juni 2006 av Martin Klemp Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Takker for svaret. Konge bra at du deler dine egne erfaringer med oss Kom gjerne med flere tilbake meldinger på oppsettet. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Har byttet skjermkortet fra ASUS mot et tilsvarende fra Club 3D, siden det var Ca 800kr billigere. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 3ghz intel, da har de jo raske nok maskiner fra før? er vel bare å bytte skjermkort, evt et hovedkort 775 som har støtte for intel conroe. så kan de bruke rammen og prosessoren i mellomtid, og kjøpe conroe senere hvis det trengs. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 3ghz intel, da har de jo raske nok maskiner fra før? er vel bare å bytte skjermkort, evt et hovedkort 775 som har støtte for intel conroe. så kan de bruke rammen og prosessoren i mellomtid, og kjøpe conroe senere hvis det trengs. 6306398[/snapback] Den ene PCen er ødelagt, så han må bytte uansett, og han andre vil bruke den PCen han har nå til Server og kjøpe en ny spill PC (Med AMD cpu og Nvidia grafikkort). Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Har oppdatert handlevognen og bilde av den. Nå skal linken til handlevognen virke (Jeg og en venn har testet det.) Bare kom med flere tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) asså, det er bare sløs av penger viss pc'en skal brukes til counter-strike, min gamle amd 1700 + med 1gb ram klarer det nesten knirkefritt. Synes du burde justere budsjettet ditt ned til 10k, du vil få en jevlig bra pc av det også. Du har ikke bruk for en pc til 16000, vedder på at du hadde klart deg fint med en til 6000, men viss du vil kaste 10000ut av vinduet for ingenting, så versågod. Endret 15. juni 2006 av StIFfmasT Lenke til kommentar
Martin Klemp Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Må si jeg er litt enig... Den hardwaren der er helt unødvendig hvis du kun skal lage fragmovies og spille cs, men om du skal spille andre nyere spill så skjønner jeg deg Hva mener du med CS? CS 1.6 eller CS: Source? Endret 15. juni 2006 av Martin Klemp Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Må si jeg er litt enig... Den hardwaren der er helt unødvendig hvis du kun skal lage fragmovies og spille cs, men om du skal spille andre nyere spill så skjønner jeg deg Hva mener du med CS? CS 1.6 eller CS: Source? 6312634[/snapback] De spiller bare 1,6nå, men de tror at de kommer til å gå over til CS S. Jeg har sakt til de at et 7900GT vil gi mye mer for pengene, men som jeg skrev i første post vil de ha det beste grafikkortet. Jeg har valgt 2GB siden de planlegger å oppgradere til M$ Vista. Men hva synes dere jeg bør bytte ut?? Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Ingen som har noen flere tilbakemeldinger?? Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Oppsettet ser greit ut, men det er jo unødvendig. De klarer seg med en pc til 6k. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Oppsettet ser greit ut, men det er jo unødvendig. De klarer seg med en pc til 6k. 6319414[/snapback] Takker. Jeg vet det er "Litt" overkill, men det jeg lurte på var om det var mulig billigere deler med tilsvarende ytelse eller bedre deler til samme pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå