OdinTheGod Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg trenger hjelp... For det første.. Jeg har lese og skrive problemer.. Noe som gjør forståelse av teknisk computer pjatt vanskalig å forstå. Har plagdes en del med maskina mi i det siste... Det har kommet seg så langt at biosen er borte.. Den ble resatt.. Floppydisken jeg skulle bruke til å legge inn ny bios funket ikke.. Så.. Det er meget mulig jeg har gjort noe galt. Så.. Jeg trenger hjelp til å identifisere den fila jeg trenger å legge inn på floppyen. Om det er noe spessielt jeg må gjøre for å legge den inn? Program for å lage en BIOS install flopptdisk?? Jeg har dette kortet... ASUS K8V SE DELUXE Hjelp? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hva mener du med resatt? Er du sikker på at det er BIOS du mener, eller CMOS (instillingene til BIOS) som ble resatt? Hvis det er BIOS som ble slettet, vil du ikke få start på maskinen en gang. Og hvis bare er CMOS som ble resatt, trenger du ikke noen diskett Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Hva mener du med resatt? Er du sikker på at det er BIOS du mener, eller CMOS (instillingene til BIOS) som ble resatt? Hvis det er BIOS som ble slettet, vil du ikke få start på maskinen en gang. Og hvis bare er CMOS som ble resatt, trenger du ikke noen diskett 6294201[/snapback] Ja.. Jeg flyttet en jumper ved siden av det batteriet på HK. Den er flyttet tilbake. Nå kommer jeg inn i et opsett på maskinen jeg ikke forstår... Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hva mener du med resatt? Er du sikker på at det er BIOS du mener, eller CMOS (instillingene til BIOS) som ble resatt? Hvis det er BIOS som ble slettet, vil du ikke få start på maskinen en gang. Og hvis bare er CMOS som ble resatt, trenger du ikke noen diskett 6294201[/snapback] Ja.. Jeg flyttet en jumper ved siden av det batteriet på HK. Den er flyttet tilbake. Nå kommer jeg inn i et opsett på maskinen jeg ikke forstår... 6294229[/snapback] Det er da du må lese i manualen til hovedkortet ditt / maskinen din. Det pleier å være godt forklart hva du skal gjøre. Du finner helt sikkert en manual på sidene til Asus. Du må i alle fall ikke inn med diskett og greier Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Sukk... Er jo og forstå det som står der, jeg ikke forstår... http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/sock75...v_se_deluxe.pdf På side 125 beskrives det som skjer med maskina... Hjelp? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Det var umulig å åpne side 125 i manualen, jeg får feil i Acrobat 7.0. Kan du ta et screenshot av siden eller gjengi teksten der som beskriver problemet? Endret 13. juni 2006 av Zink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå