Gå til innhold

Flashe Abit IC7 til IC7-G?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det ville jeg absolutt ikke prøve. IC7-G har ikke bare en "funksjon av nettverksporten", det har et helt annet nettverkskort. Dermed vil IC7-G-BIOSen du flasher, fungere feil, siden den er laget for et annet nettverkskort. Vet ikke om flashprogrammet ville latt deg gjøre det heller.

Uansett: hva hadde du evt. tjent på det?

Endret av Johan123321
Lenke til kommentar
Hadde bare fått GB Lan istedenfor 10mbit kortet eg har då, men men... :roll:

6294214[/snapback]

Ok, men som sagt, en BIOS-oppdatering vil jo ikke endre kortet. IC7 har antakelig nettverkskortet som en del av chipsettet (eller noe i den dur), og IC7-G har en brikke fra Intel. Jeg ville ikke prøvd en gang, men du får prøve om du absolutt vil :p

Lenke til kommentar

Tja, er jo ikke så sjeldent at det eneste som skiller forskjellige modeller av hardware kun er bios/ firmware. Har selv flashet et 9800pro til 9800xt, og en en NEC ND-3550A til ND-4551A.

Men i dette tilfellet tror jeg det er forskjell i hardware også, slik at det ikke vil fungere.

Hadde et Abit IC7 selv tidligere, og var ikke det helt uten LAN? Mener det kun satt ett klistermerke ( grønt med teksten IC7 :) ) på selve kortet der chipen for GB-Lan skulle ha sittet.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva de skal med nettverks-port på IC7 når du ikke kan bruke det :roll:

Men takker for svar og fortsetter å ergre meg over det... :p

Edit: Så no på bilde at de har byttet ut klistremerket med en chip ja...

Edit2: Hadde du og problemer med Chipset viften? Største mølet eg har vært borti

:mad:

Endret av Thor-Inge
Lenke til kommentar
Edit2: Hadde du og problemer med Chipset viften? Største mølet eg har vært borti

:mad:

6294750[/snapback]

Jo, begynte å bråke noe voldsomt etter noen måneder. Sendte en mail til komplett, og fikk en ny vifte.

Edit: Ellers var jo dette et kjempe kort. Stabilt og bra ytelse :)

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...