zeitgeist Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Jeg skulle bare trykke på setup.py? Det funket ikke... Gjør jeg noe feil... 6301385[/snapback] Ja... du gjør noe feil. Som det står: "c:\Python24\python.exe setup.py install" "python setup.py install" en en ganske standard måte å installere pakker på. Endret 13. juni 2006 av zeitgeist Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Så jeg skal åpne python.exe? Og så skrive inn de greiene? Da får jeg feilmeldingen "Invalid syntax". Beklager at dette går så sakte. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Nei, du skal kjøre python med "setup.py install" som argument. Dette er elementær kommandolinje- / CMD-kunnskaper, altså det å gi argumenter til program. 1. Start kommandolinja fra startmenyen (Start -> Kjør -> cmd) 2. Lokaliser python og gå inn i mappa til python: cd mappe\til\python 3. Fra mappa til python skriver du, som sagt før: python.exe setup.py install Hvis du ikke klarer det, tror jeg du skal gi deg med programmering, jeg. Og kanskje data i det hele tatt. Endret 13. juni 2006 av Johan123321 Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Ikke vær sånn da Johan123321.. HTML, f.eks... Genialt om man ønsker noe midt i mellom! Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Ikke vær sånn da Johan123321.. HTML, f.eks... Genialt om man ønsker noe midt i mellom! 6303236[/snapback] Ja, ok, hold deg til et enkelt scriptingspråk, chipmann. Som HTML. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Ja, jeg holder på med HTML og CSS. Er ikke så god i det, men det kommer etterhvert. Jeg skjønte bare ikke at dere mente at jeg skulle bruke cmd. Men nå lærte jeg i alle fall noe nytt! FraXinuS sa en gang at jeg måtte gjøre det i cmd, men jeg skjønte ikke hvorfor. Nå vet jeg det Endret 14. juni 2006 av chipmann Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Nå begynner jeg å lure litt chipman. Forrige gang du gikk deg vill i datajungelen, og ikke klarte å installere en eller annen modul(mener det var p2exe);så fikk du akkurat samme svar om hvordan du skulle installere modulen(python setup.py install). Og det som er synd, er at du ikke gidder(klarer?) å lære noenting av det du får hjelp med. Du kommer bare med samme idiotiske spørsmålet noen dager senere. Prøv å ta et steg videre. Ut av mammas beskyttende armer, og gjør noe selv. Kanskje vente noen år, lær å bruke google, og RTFM! Endret 14. juni 2006 av luser32 Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Det var ingen som sa til meg at det var standard måte å innstallere på. Nå som noen har sagt det 2 ganger vet jeg at det ofte er sånn Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Du bør lære å finne ut av ting. Hvis du spør om hjelp på forumet for hver eneste lille bump i veien, lærer du deg aldri å lære. Søk f.eks. på den feilmeldingen du har fått, og se om ikke andre har fått svar på akkurat samme spørsmålet før. Det er mye morsommere å programmere når man klarer å finne ut av ting, og løse roblemer selv, og dette er jo mye av det programmering handler om også -- problemløsing. Uansett; gjør en insats, vis at du gidder. Bruk boka di og andre python resursser aktivt. Bøker har veldig ofte et register bak som du kan bruke,. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Takk for tipset Jeg skal prøve så godt som jeg kan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå