chipmann Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Variabel Kan du forklare litt nærmere? Jeg har hørt at du leser den boken som heter: "Beginning Python_From novice to professional" Kan du kanskje si meg på hvilke sider i boken det står om det? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Nå får du faen meg LESE i boka di, og prøve å forstå hva som står der. Hvis du ikke vet hva en variabel er, kan du bare glemme å lage et tekstbasert spill for en stund! Beklager språket, men du fortsetter jo bare å overraske, med et dumt spørsmål etter det andre. Hold deg til et språk, en bok og les. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Nå får du faen meg LESE i boka di, og prøve å forstå hva som står der. Hvis du ikke vet hva en variabel er, kan du bare glemme å lage et tekstbasert spill for en stund! Beklager språket, men du fortsetter jo bare å overraske, med et dumt spørsmål etter det andre. Hold deg til et språk, en bok og les. 6299508[/snapback] Hehe, lurer på om han tar hintet snart^^ En liten detalj; Chipman leser ingen bok, han har bare _hørt_ at FraXinus leser en;) Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Nå får du faen meg LESE i boka di, og prøve å forstå hva som står der. Hvis du ikke vet hva en variabel er, kan du bare glemme å lage et tekstbasert spill for en stund! Beklager språket, men du fortsetter jo bare å overraske, med et dumt spørsmål etter det andre. Hold deg til et språk, en bok og les. 6299508[/snapback] Hehe, lurer på om han tar hintet snart^^ En liten detalj; Chipman leser ingen bok, han har bare _hørt_ at FraXinus leser en;) 6299802[/snapback] Ok, det endrer jo saken litt, men han spør fortsatt om ting som er helt grunnleggende innen et hvert programmeringsspråk, og likevel har han planer om å lage spill osv. Finn deg en bok / tutorial og hold deg til denne. En bok eller tutorial med oppgaver er kanskje best, siden du da får øvd deg på de forskjellige tingene boka tar for seg. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg har jo sagt at jeg holder på med samme bok som FraXinuS! Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg har jo sagt at jeg holder på med samme bok som FraXinuS! 6299987[/snapback] Hmm, så du leser altså en bok (fy, luser32!)... Den boka sier garantert noe om variabler, og du har ikke lest skikkelig hvis du ikke har sett at det står noe om det. Som sagt, er variabler helt grunnleggende. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Ja, jeg har ikke kommet så langt som det ennå Men jeg kommer nok dit snrt da. Får bare fortsette å lese Og du, johan123321, Jeg synes signaturen din er unødvendig. Det er ikke nødvendig å gjøre narr av meg Endret 13. juni 2006 av chipmann Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Ja, jeg har ikke kommet så langt som det ennå Men jeg kommer nok dit snrt da. Får bare fortsette å lese Og du, johan123321, Jeg synes signaturen din er unødvendig. Det er ikke nødvendig å gjøre narr av meg 6300219[/snapback] Gjør jeg narr av deg? Jeg sier du er helten min, og det er du. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Jeg har jo sagt at jeg holder på med samme bok som FraXinuS! 6299987[/snapback] Hmm, så du leser altså en bok (fy, luser32!)... Den boka sier garantert noe om variabler, og du har ikke lest skikkelig hvis du ikke har sett at det står noe om det. Som sagt, er variabler helt grunnleggende. 6300031[/snapback] Hmm, da så Set bare ikke ut som han har giddet å lese i den da... Spør heller oss, mye enklere. Endret 13. juni 2006 av luser32 Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) jajaja..... Jeg leser i den... Endret 13. juni 2006 av chipmann Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Det står om variabler i kapitel 1, på side 13 eller 14. Tor nok du vet hva en variabel er, men du har kanskje ikke tenkt på at heter en variable. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Oi! Takk FraXinuS Det viser seg at jeg hadde glemt det... Men takk for hjelpen Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Oi! Takk FraXinuS Det viser seg at jeg hadde glemt det... Men takk for hjelpen 6300316[/snapback] Så du vet hva en variabel er? Det var da bra, for jeg begynte virkelig å tvile litt på deg når du snakker om å lage spill osv. og ikke vet hva en variabel er. Da beklager jeg en litt krass språkbruk Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Hehe Jeg visste om alt det med å få f.eks. et ord til å representere en verdi, men jeg husket ikke at det het variabel. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Du kan prøve å installere pywinauto: http://sourceforge.net/projects/pywinauto Da kan du f.eks skrive: import pywinauto pywinauto.findwindows.find_window(top_level_only = False, visible_only = False, enabled_only = False, best_match ="Opera") Jeg har nesten ikke testet det så mye, så jeg vet ikke hvordan det funker helt. Men når jeg skrev det over her, så fant jeg ihvertfall opera vinduet. så du kan prøve deg litt fram med det der og se om du får til noe. 6296871[/snapback] Ehh... Når jeg prøver å kjøre programmet mitt og har skrevet "import pywinauto" helt øverst så får jeg feilmeldingen: "No modul named pywinauto". Hvordan ordner jeg dette? Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Det kan ikke ha noe med at det ikke finnes noen modul ved navn "pywinauto" på pc-en din(delvis ikke installert(korrekt))? Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg har lastet ned programmet, men vet ikke hvordan jeg skal installere det.. Noen som vet? Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg har lastet ned programmet, men vet ikke hvordan jeg skal installere det.. Noen som vet? 6301070[/snapback] Se her: http://pywinauto.pbwiki.com/Installation Ikke for å være ekkel, men jeg føler meg svært uhøflig når jeg ber andre om hjelpe meg med ting det er sannsynlig at jeg mestrer selv. Hva med deg? I dette tilfelle foretrekker du å be oss om å hjelpe deg med noe du kunne ha løst så enkelt som som dette: Google, skriv "pywinauto installation" trykk Search, klikk link. En annen ting er man lærer ti ganger så mye av sloss med problemene man møter selv heller enn å ringe mamma. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Jeg skulle bare trykke på setup.py? Det funket ikke... Gjør jeg noe feil... Endret 13. juni 2006 av chipmann Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg skulle bare trykke på setup.py? Det funket ikke... Gjør jeg noe feil... 6301385[/snapback] Les innlegget over. Eller kort sagt: bli mer selvstendig, og ikke spør og mas om alt! Det blir du aldri en god programmerer av. Du må lære å finne ut av ting selv. Prøve og feile. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå