Zildjian Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg har nettopp kjøpt et PCI express grafikk kort som ikke passer inn i min gamle pc med vanlig pci porter...nå skal jeg skifte hoved kort men så blir problemet dekselet bak kabinetten...Jeg skal også kjøpe ny kabinett (sunbeam acryl) men dekselet bak passer ikke til noen hovedkort som passer til andre ting jeg trenger.. Så jeg lurte på om det går an å skifte dekselet slik at den passer med utgangene fra hovedkortet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Normalt sett skal disse dekslene være løse, så det skal bare være å løsne det fra rammen. Med mindre det sitter fast i rammen du har tatt bilde av, da kan det være et problem. Lenke til kommentar
Zildjian Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Hvis hovedkortet er slik kan jo det ikke passe inn...pga usb og andre utganger...hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 slike rammer får du med hovedkortet. det skal bare være å presse ut den delen med hullene rundt portene, og stappe inn den nye fra ditt nye hovedkort. merk at demo modeller ikke alltid kommer med denne bakplaten... Lenke til kommentar
Zildjian Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Så du får med bakplaten med alle hovedkort? Så dette er egentlig ikke et problem? Endret 12. juni 2006 av Zildjian Lenke til kommentar
Zildjian Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 ikke i det hele tatt, litt rart egentlig, at et kabinett kommer med IO plate Lenke til kommentar
Zildjian Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 En siste ting.. Formfaktor - Hovedkort : ATX (kabinettet) Vil det da si at alle ATX hovedkort passer inn i kabinetten? Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 ja, men tror ikke e-ATX og m-ATX passer Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 mATX-hovedkort passer i vanlige ATX-kabinetter, det går greit. eATX kan jeg ikke si noe om på sparket. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 eATX (extended eller enhancedATX) er større enn vanlig ATX. Du kan være heldig hvis du har stort kabinett, men jeg ville ikke gamblet på det hvis det ikke spesifikt står nevnt i dokumentasjonen til ditt kabinett. mATX (MicroATX) er mindre, bruker de samme hullene til skruer (bare mindre av dem) og passer fint i ATX kabinetter. Og selvfølgelig: alle hovedkort som er ATX passer (de fleste HK i salg i dag...) Lenke til kommentar
Zildjian Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Takk så mye! En ting... Hovedkortet "ASUS P5ND2-SLI - Socket 775 til Intel - Chipset NVIDIA nForce 4 SLI - ATX" kan jeg tenke meg å kjøpe...MEN det står socket 775...Det står at den virker til P4 som jeg har men har dette socket nummeret noe å si...og hvordan kan jeg eventuelt sjekke hvilken socket jeg har? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 last ned dette programmet http://www.majorgeeks.com/download4181.html der får du grundig info om ditt system. "Socket 775" indikerer intel sin LGA socket, der pinnene sitter på hovedkortet og ikke på CPU. Lenke til kommentar
Zildjian Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Takk! Jeg har socket 478 Vil ingen andre hovedkort virke med prosessoren min da? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Du må ha ett hovedkort med socket 478. Dem finnes det mindre og mindre av etter at intel byttet til 775 over hele linja for en stund siden (unntaket er Pentium M som kjører socket 479 (?)) Det skal ikke være umulig å finne socket 478 hovedkort i butikker enda.. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Finns en del av 478 enda.. Så sleng deg på mens du kan=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå