BigJaffa Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Eg har eit ganske STORT problem her. Det er slik at det virker som at windows instalasjonen har stoppa opp den har stått på samme plass i instaleringa i over ein time. Er det på nokon måte eg kan stoppe instalasjonen og startet heil på nytt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Da må du vel bare reboote. Enten kan installasjonen finne ut hvor den var og fortsette, eller du må begynne på nytt. Hvis du ikke har en Reset knapp så må du bare slå av strømmen. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Har prøvd å trykke på reset knappen på pcen, men den kommer bare med at den vil fortsette med instalasjonen... Fatter ikkje kva eg kan gjera.... Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hvor stopper installasjonen? I den tekstbaserte eller den grafiske delen? Og hva holder installasjonen på med når den ikke vil videre? Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Den står på same punktet heile tiden.. For ikkje så lenge siden kom det melding om ei .sys fil eg måtte finne som eg ikkje fant. Er det på nokon måte eg kan få startet instalasjone på nytt? æh... Heilt fra starten der ein velger disker+++ Lenke til kommentar
Ostemann Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 hva skjer når du rebooter da, kan du ikke starte instalasjonen fra begynnelsen? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Den .sys-fila kan ha vært driver til harddisk-kontrolleren din, kanskje? Det er for at installasjonen skal finne harddisken din og bruke den. Det skal ha fulgt med en diskett som inneholder denne driveren, i lag med hovedkortet / maskinen. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 hva skjer når du rebooter da, kan du ikke starte instalasjonen fra begynnelsen? 6294208[/snapback] Nei... Kommer melding om at den starter instalasjon fra der den blei stoppa. Den einaste disketten som eg har fått med hovedkotet er drivere til sata disker, ikkje IDE som eg har Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det har jeg aldri opplevd I mine tilfeller, har installasjonen alltid startet på nytt når jeg har resatt maskinen (med CDen i, såklart!) Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Eg starta cden fra winXP, kan det ha noko med det å gjere?? Lenke til kommentar
Ostemann Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Under oppstarten pleier det å stå, "press any key to boot from cd", eller noe slikt. Men du må huske på å ha cden i da. Endret 12. juni 2006 av Ostemann Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Eg prøvde. Den starter som om den skal inn på winXP. Det kommer opp WinXP logoen og loding greiene. Etter det så kommer det "installasjonsprogrammet startes på nytt..........." Det går ei lita stund så stopper den på same plassen. EDIT: meldinga som kommer er: "Filen "VIAAGP1.SYS" på VIA AGP Filter Driver Disk er nødvendig" Endret 12. juni 2006 av BigJaffa Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det ligger filer (script) i C:\windows som fortsetter . Bruk CD'n til boot og velg recovery console . Så kan du formattere C: eller bruke diskpart for å slette partisjonen helt. Etter det vil boot med xp cd starte med ny fersk install fra begynnelsen . Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 OK... Eg er komme til partisons gereiene... Eg har 2 partisjoner c og d... Og eg vil formatere Disk C... Skal eg trykke på "Trykk R for å Slette partisjon" Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Eg har ikkje gjort dette før Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Er D: en extended(utvidt partisjon) kan du ikke slette C: partisjonen side C: er host partisjon for extendede og du vil miste D:(extended) hvis host partisjonen med dens filtabell slettes . Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Ikke slett partisjon C: Bruk recovery console til å rename \WINDOWS Kommando RENAME WINDOWS WINOLD Boot pånytt med XP-CDn (PS! husk å bruke "keep filesystem intact" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå