Darkshade Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Jeg bruker følgende kode for å legge og oppdatere rader i en mysql database Jeg skulle gjerne fått til at æ blir æ, ø blir ø, å blir å <?php // Insert a row function insert($table="", $arr=array()) { if(!is_array($arr)) return(0); $names = implode(',', array_keys($arr)); $values = array(); reset($arr); while(list($k,$v) = each($arr)) { $values[] = "'" . $this->escape(stripslashes($v)) . "'"; } $vals = implode(",", $values); $sql = "INSERT INTO $table ($names) VALUES($vals)"; return($this->getsql($sql)); } // Update a row function update($table="", $key="",$val="", $arr=array()) { if(!is_array($arr)) return(0); $sql = array(); while(list($k,$v) = each($arr)) { $sql[] = "$k='" . $this->escape(stripslashes($v)) . "'"; } $query = "UPDATE $table SET " . implode(", ", $sql) . " WHERE $key='$val'"; return($this->getsql($query)); } ?> Endret 12. juni 2006 av kylefj Lenke til kommentar
robgar Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) $replace = array("æ" => "æ", "ø" => "ø", "å" => "å"); $data = "Blåbærstøren ute i øvre våge"; foreach ($array as $search => $replacewith) { $data = str_replace($search, $replacewith, $data); } Håper det var dette du trengte.. Gir outputen : Blåbæ&rstøren ute i øvre våge Endret 12. juni 2006 av robgar Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 raskere med: $orig = array('æ', 'ø','å'); $replace = array('æ', 'ø','å'); $vals = str_replace($orig, $replace, $vals); Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Takker Jonhoo koden din virket måtte bare bytte ut $vals med $values for å legge inn i databasen og $vals med $sql for å oppdatere Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg bruker følgende kode for å legge og oppdatere rader i en mysql databaseJeg skulle gjerne fått til at æ blir æ, ø blir ø, å blir å Dårlig ide. Prøv å sette encoding riktig i stedet, anbefaler UTF-8. Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Bruker utf-8 encoding, men jeg har tekst i databasen som skal vises på flere sider inkludert noen som ikke er mine og de er i iso Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Takker Jonhoo koden din virket måtte bare bytte ut $vals med $values for å legge inn i databasen og $vals med $sql for å oppdatere 6294344[/snapback] Slang bare inn noen navn fra koden du postet over jeg Fint at det fungerte, lykke til. Jon(hoo) Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 vent med å konvertere til html-koder til du faktisk skal vise innholdet som html. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Fikser den æøå også? Hmm, visste jeg ikke Men samtidig, da endrer den kanskje på HTML tags han vil beholde.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Fikser den æøå også? 6300172[/snapback] Ja. Det er mellom den og htmlspecialchars(). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå