buskmann Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Jeg driver med noe syntaks highlighting-greier. Hvilken av disse ligner Pascal/Delphi mest på? VHDL, SH, ADA, VERILOG, PERL, OBJC, M, C, C++, PROTEL, LISP Altså, den som får flest treff på keywords som for, while, object, end osv vinner. Endret 12. juni 2006 av buskmann Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 jeg har hørt at ADA er basert på pascal men vilken versjon vet jeg ikke. syntaksen vil likevel vere forskjelig. Delphi er en utvidelse av den standardpascal-en som ADA sansynlig er utviklet fra Lenke til kommentar
tasle Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det må bli ADA for dette programmeringspråket er kun en dialektvariant av Delphi (Objekt-pascal), og til dels også C med C++ når det gjelder funksjoner, løkker, variabeltildelinger o.l. Jeg "oversetter stadig vekk C-programmer til Delphi. LISP er "helt fjernt" fra Delphi, etter min oppfatning. Har brukt Lisp endel for noen år siden, det er kjekt til matematiske (numeriske) problemer, men er ellers litt "bakvendt".. Tidligere var Lisp ikke objektorientert, men finnes nå med CLOS (Common Lisp Object System) Lenke til kommentar
john_h Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Mer om ADA. Det er ganske mye lik syntaks, men det er nok litt mer enn bare en variant av Delphi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå