[Rapture] Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 hey jeg har lastet ned tweakui til win2k, når jeg zipper så er det bare en .cnt .cpl .hlp og .inf fil....hva skal jeg gjøre med de? hvordan får jeg installert det liksom. saken er at jeg ikke vil ha noen ikoner på skrivebordet mvh Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Høyreklikk på .inf-fila, velg innstaller. Tweak UI kommer som et eget valg i kontrollpanelet Lenke til kommentar
[Rapture] Skrevet 9. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2001 hey jeg skal ikke fjerne ikonene, jeg skal bare skjule de...går det ann på tweaK? og så lurer jeg på en ting til. når jeg starter maskinen, så kommer det alltid et vindu opp som har noe med netterverket å gjøre, og mappen "oppstart" i startmenyen er tom...hva skal jeg gjøre? mvh Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Quote: On 2001-12-09 20:39, [Rapture] skrev:heyjeg skal ikke fjerne ikonene, jeg skal bare skjule de...går det ann på tweaK?og så lurer jeg på en ting til. når jeg starter maskinen, så kommer det alltid et vindu opp som har noe med netterverket å gjøre, og mappen "oppstart" i startmenyen er tom...hva skal jeg gjøre? Active Desktop har en innstilling der du kan skjule ikonene på desktop'en, høyreklikk på desktop'en -> Active Desktop -> konfigurer ellerno. Tror det er advanced settings (lenge siden jeg holdt på med dette, fungerer annerledes i XP). Problem 2 må jeg vite mer nøyaktig hva du mener med "noe med nettverket å gjøre"... :smile: Lenke til kommentar
[Rapture] Skrevet 9. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2001 hey ja, jeg husker at det var sånn med win98, men det er annerledes med win2k, vet ikke hvordan man gjør det. det andre problemet: i startup mappen har jeg lagt til en snarvei til oppkoblingen til internett...den er grei, men så kommer det opp den mappen med network and dial up connections, og selv om jeg fjerner den andre snarveien, så er den teite mappen der. et tredje problem..hehe...når jeg starter maskinen, så er det noe sånt fastrack greier eller noe sånt. så bruker han 20sec å scanne ide, så kommer det opp at han ikke fant noe eller noe sånt, så må jeg trykke esc, det tar ikke lang tid, men det er litt plagsomt...lurer på hva det er mvh Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Quote: On 2001-12-09 20:57, [Rapture] skrev:heyja, jeg husker at det var sånn med win98, men det er annerledes med win2k, vet ikke hvordan man gjør det.det andre problemet: i startup mappen har jeg lagt til en snarvei til oppkoblingen til internett...den er grei, men så kommer det opp den mappen med network and dial up connections, og selv om jeg fjerner den andre snarveien, så er den teite mappen der.et tredje problem..hehe...når jeg starter maskinen, så er det noe sånt fastrack greier eller noe sånt. så bruker han 20sec å scanne ide, så kommer det opp at han ikke fant noe eller noe sånt, så må jeg trykke esc, det tar ikke lang tid, men det er litt plagsomt...lurer på hva det ermvh Problem 2 har jeg ærlig talt ikke hørt om før... Merkelig. Problem 3: Er det noe som kommer opp etter at BIOS'en har sjekket IDE-kanalene eller? Høres ut som et verktøy som en eller annen harddisk-produsent har lagd... Hvilke(n) harddisk(er) har du? Merke? Lenke til kommentar
[Rapture] Skrevet 9. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2001 hey kommer opp etterpå ja. win2k er installert på western digital 60gb mvh Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Var det med noe diskett til den HD'en? Eller ble det kanskje innstallert av seg selv? Har bare IBM-disker selv, så jeg vet ikke hvordan man fjerner det verktøyet. Er det ingen mulighet for å trykke en tastekombinasjon for å få en meny over det verktøyet? Lenke til kommentar
[Rapture] Skrevet 9. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2001 ja, jeg kan trykke på f8. men da kommer det bare opp hvordan jeg vil starte opp maskinen, ingenting om selv progget. har ikke installert noe diskett nei : Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Snodige greier... For noen år siden brukte jeg et program som IBM hadde lagd for å lure en gammel BIOS til å takle store disker, men det måtte jeg innstallere selv. Virker rart om Western Digital bare kjører i gang et sånt verktøy uten at brukeren får anledning til å velge. Prøv å se på hjemmesidene til Western Digital, eventuelt maile dem om dette Lenke til kommentar
[Rapture] Skrevet 9. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2001 yes, skal gjøre det. takk for hjelpen. men en ting til...jeg har delt den opp i c: og d: og så har jeg lyst å "ta" plass fra c og flytte til d. hvordan gjør jeg det med partition magic 6? mvh Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Enkelt! Du kjøper Partition Magic 7! :smile: Aner ikke for å være helt ærlig :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå