Gå til innhold

Filmer du ALDRI vil se igjen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en tendens til å mislike "dypere" ting som mange liker. For å trekke en parallell til musikken misliker jeg Tool, som er rimelig populært, rett og slett fordi det faller utenfor på en del sentrale (og vanskelig definerbare) områder som jeg synes er viktige for musikk, og jeg liker utrolig mye rart langt utenfor hovedgata, og sidegatene også. Det samme gjelder for Fight Club. Jeg synes den mangler sentrale elementer både når det gjelder historien i utgangspunktet, og når det gjelder historiefortellingen., og igjen: jeg liker så absolutt filmer med dype og snåle historier, som f.eks. Hyrlyburly og Øyenstikkere.

 

Og angående Desperado; hovedgrunnen til at jeg misliker Desperado så sterkt er nok at jeg nettopp hadde sett El Mariachi. Det er en film med spenning og god historie/historiefortelling lagd på et minimalt budsjett, så mine forventninger til en oppfølger lagd av samme mann, men med et skikkelig budsjett var ganske høye. Derfor var skuffelsen stor da Desperado viste seg å være en tanketom hollywood-action. Borte var den autentiske skitne Mexikansk utkant-følelsen, og i stedet fikk man en polert hollywood-verden.

6959527[/snapback]

 

Jammen der ser man! Hadde du sagt dette i begynnelsen hadde jeg ikke hatt noen problemer med så se hvorfor du ikke likte filmene :)

 

Etter en liten tenkepause, har jeg vel også funnet ut at Fight Club krever en viss filmsmak. Den er ganske spesiell, så den krever kanskje litt ekstra. Men, om du skulle se filmen en gang til, så ville jeg anbefalt å lese boka først. Faktisk en av de få bøkene jeg har har det morsomt å lese, hehe. Da får du også en litt dypere innsikt i historien enn filmen gir. Men, for all del, er du ikke det minste interessert i å se filmen fordi du vet du ikke kommer til å like den, så lar du være. Det er akkurat derfor jeg unngår å se filmer som Titanic (Makan til dyrt makkverk) og Brotherhood of the wolf (Ligner mer på en halvdårlig britisk teateroppstilling fra 1600- tallet enn en film) igjen.

 

Når det gjelder Desperados, så er jeg vel forsåvidt enig i det du sier. El Mariachi var genial rett og slett fordi den var spilt inn med så lite budsjett. Har en tendens til å like lavbudsjettsfilmer :roll: Og Desperados var nok en skuffelse i forhold. Sett Once upon a time in Mexico forresten? I min mening, mye bedre enn Desperados :thumbup:

Endret av Übergeneral
Lenke til kommentar

nå var ikke akkurat budsjettet på desperado stor heller. dersom dere har sett bak scenene eller kommentatorsporet til den filmen så hadde dere forstått det. han har to stuntmenn til hele filmen, jeg lo meg skakk når han kommenterte det. "der er stuntman 1, så nr to, og så 1 igjen." tror de daua ca 50 ganger hver i løpet av filmen :p smarte måter å filme på og andre ting som å bruke samme våpna flere ganger (noe jeg ikke merka føre han nevnte det) får filmen til å vuirke langt dyrere enn den var. tror han hadde 1 mill dollar ellno, ikke akkurat mye for en 94 film.

 

dog så kan jeg forstå at dere misliker desperado sammen ligna med el mariachi. for min egen del så hadde jeg sett desperado flere ganger føre jeg fikk sett el mariachi, så jeg liker desperado best. den siste i trilogien er også bedre en den første, men jeg føler litt at el mariachi står litt alene, og ikke som en del av en trilogi, da det er forskjellige hovedpersoner i den og de andre.

 

plus at jeg ofte liker actionfilmer fra hollywood :whistle:

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Så flertallet skal bestemme hva jeg skal synes om filmen? Hvis ikke, hvorfor blander du inn flertallet i det hele tatt (i alle fall ditt syn på hva flertallet mener)? Hva er dette for et argument mot at jeg liker filmen? Hvorfor skal det eventuelle faktum at flere misliker filmen ha noe å si på om jeg skal like den eller ikke?

Lenke til kommentar
Jeg skal aldri se Hostel igjen. Ikke fordi den var dårlig, men den var urovekkende :no:

6981582[/snapback]

Men den _var_ jo dårlig også.. :hmm:

6982810[/snapback]

 

Der tar du skrekkelig feil, Eddy.

6984061[/snapback]

 

Så du mener at alle jeg har spurt som har sett den (ca 20 folk) tar skrekkelig feil? Filmen har jo blitt tatt opp i Filmtråden (chattetråden) og der mente de fleste at den sugde.

 

Akk, smak og behag.

6984303[/snapback]

 

Så flertallet skal bestemme hva jeg skal synes om filmen?

6984583[/snapback]

 

Snodig liten komedie vi følger her. Cun, du sier jo først at Blackadder tar feil angående hans mening, så kritiserer du han fordi han "trakasserer" din mening? :wee:

 

Personlig liker i allefall ikke jeg Hostel. Har sagt det flere ganger at jeg synes alt ble så tåpelig, da hovedfokus med denne filmen tydeligvis hele tiden sto om volden, og ikke historie eller karakterer. Greit nok å ha en voldelig film, men da må det i allefall være en litt mer engasjerende historie, noe jeg føler at Hostel slettes ikke har.

 

EDIT: Du tar forresten feil, Blackadder, angående den generelle meningen rundt Hostel. Veldig mange synes den er bra, og det er slettes ikke sånn at "de fleste" i Filmtråden påsto at den suger.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...