Gå til innhold

Filmer du ALDRI vil se igjen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fight Club. Kjedelig. Erketeit historie.

Matrix. Ditto. Dessuten hater jeg denne typen scifi. Star wars og slikt er greit, men matrix er bare meningsløs.

Desperado. El Mariachi er grom, og dessuten en smule troverdig. Desperado er bare teit.

6954587[/snapback]

Hva var så teit med historien? Hele?

Hva slags type sci-fi er det?

Hvorfor er Desperado bare teit?

Lenke til kommentar

Jeg synes absolutt hele historien i fight club er et ordentlig makkverk. Misliker den meget sterkt.

Vanskelig å forklare det med matrix. Er nok det at det er sånn nesten realistisk nåtid, med noen totalt absurde ingredienser.

Desperado er teit fordi det er en tynn historie, og fryktelig lite troverdig sammenlignet med El Mariachi. Dessuten er det altfor mye vold bare for voldens skyld uten at det har noen hensikt med tanke på historien.

Lenke til kommentar

Jeg hater å være den personen som er skikkelig, skikkelig arrogant og påstår at du ikke forstod deg på filmen, men her er det helt klart at du ikke har forstått den. En ting er ihvertfall ikke subjektivt, så det kan jeg kommentere; slutten henger på greip. Hvis du forstod den, så er den logisk; hvis ikke, så er den sikkert tåpelig.

Lenke til kommentar
Nå har jeg for vane å fortrenge mesteparten av historiene i filmer jeg ikke liker, men etter det jeg kan huske var den usammenhengende, lite troverdig, ikke spesielt godt fortalt, og med en slutt som på ingen måte henger på greip.

6955164[/snapback]

Fight Club er basert ganske direkte på en bok. Filmen handler om blant annet om et anarkisamfunn, sinnsykdom, angst, desperasjon og schizofreni. Hvordan i allverden kan du forvente at filmen skal være sammenhengende og troverdig? Historien skal ikke henge på grep, alle som har lest boka skjønner det. Hovedpersonen i filmen er syk, veldig syk! Filmen gjenspeiler hans mentale tilstand. Fight Club er uten tvil en av de bedre filmene jeg har sett opp gjennom årene.

En ting til, Desperado? Teit pga en syltynn historie og for mye vold?? Veit du hvem som har laget filmene? Robert Rodriguez, hvilke andre filmer har han laget? From Dusk till Down filmene og Sin City for eksempel. Disse filmene er ikke laget for å vise en god historie og interessante samtaler, den er laget for å underholde! Personlig digger jeg alle tre Mariachi filmene, men kan jo ha noe med at det er min filmsmak ;)

Lenke til kommentar

Ikke meningen å forsure stemningen her mer enn den er, eller gå off topic kraftig, men hvorfor er det slik at enkelte absolutt IKKE kan akseptere at noen ikke liker filmene de forguder og elsker?

Når noen sier "jeg liker ikke film X fordi det og det manglet og det og det var dårlig" så kommer fanboy av filmen og prøver å dreie alt rundt slik at personen som ikke likte filmen, skal like den.

Ingen nødvendighet å kritisere andres filmsmak bare fordi de ikke liker filmene du liker. Ble en heftig diskusjon av det da jeg sa jeg ikke likte Kubricks versjon av "The shining", men jeg ble ikke totalt forbanna da folk sa de ikke likte de samme grøsserne som jeg likte og sammenlignet dem med barne-TV. Jeg likte dem, det er det som betyr noe for meg.

Smaken er som baken, den er delt. La nå folk mislike de filmene de misliker og slutt med det forbanna tullet å kommentere "hvorfor likte du ikke filmen" hele tiden. Enkelte filmer har du bare ikke kommentar på hvorfor du ikke likte dem, bare en følelse du sitter igjen med etter filmen, uforklarlig, men likevell der.

Og til dere som sitter der og tror dere vet best om filmer bare fordi dere kan navn på regissører vi andre knapt har hørt om, wake up. Ok, dere har interesse for film, men det vil ikke med andre ord si at dere vet best om folks filmsmak.

Til slutt, beklager at dette er kraftig off topic, men om vi skal ha en tråd som omhandler filmer som folk ikke liker, så må enkelte våkne opp og skjønne det at det er totalt unødvendig å diskutere en persons filmsmak bare fordi den ikke stemmer overens med ens egen filmsmak.

Lenke til kommentar
Og til dere som sitter der og tror dere vet best om filmer bare fordi dere kan navn på regissører vi andre knapt har hørt om, wake up. Ok, dere har interesse for film, men det vil ikke med andre ord si at dere vet best om folks filmsmak.

6956893[/snapback]

Det er ikke det at de ikke liker filmen enkelte reagerer på. Altså man må kunne spørre, av ren nysgjerrighet hvorfor de ikke likte den. Og om svaret da lyder, den er "teit" så er det normalt å sjekke hva de mener med det ;) Når det denne gangen gjaldt "Fight Club", så ville jeg bare understreke at filmen faktisk er rotete, usammenhengende og vridd med vilje. Ikke tvinge han til å like den av den grunn ;)

Men skjønner poenget ditt. Man har hver sin filmsmak, er en grunn til at jeg finner mesteparten av alle "Store" filmer på markedet som noe søppel :p

Jeg velger å tro at flesteparten en eller annen gang har hørt om Robert Rodriguez, hvertfall dersom de har sett en film som Desperados. Men, poenget med å nevne han i denne sammenhengen var ikke å lyse ut hvor smart jeg er som kan navnet hans. Men å vise til filmer han normalt sett lager (ofte tynne historie, lever på volden og underholdningen, med unntak av Sin City).

Lenke til kommentar
Bear^: Jeg trodde dette var diskusjon.no, ikke enveiskanal.no.

6957192[/snapback]

Selvfølgelig er det diskusjon.no, men det kommer og ann på tråden man snakker i. Når man har en tråd som denne, som omhandler egentlig ingen diskusjon men heller mening om hvilken film man liker, trenger man ikke sette seg ned og kommentere alle andre sin filmsmak. Dette er ikke en diskusjon om hvilken filmer som er best, bare en tråd om filmer du ikke liker. Når noen sier at de ikke liker den filmen, mener jeg det er unødvendig å sette seg ned å diskutere den personens filmsmak bare fordi du ikke er enig i hans syn. Det endrer ikke synet hans uansett, og ender da bare i mølje og 2 parts krigføring.

Lenke til kommentar

Bear^: Hvis du ikke vil ha kommentarer på meningene dine, så trenger du ikke skrive dem her. Denne tråden er til for at nettopp sånne som ikke forstod noe av Fight Club skal bli forklart at filmen faktisk har en mening, slik at han en gang i tiden kan gå tilbake, se den igjen og forsøke å forstå hva som foregikk.

Lenke til kommentar

Nå er min påstand at jeg forstod filmen, det var bare det at jeg mislikte hele opplegget så sterkt. Jeg anser meg selv som en rimelig oppegående person, og vil påstå at jeg sjelden kommer ut for ting jeg ikke forstår. Om det nå skulle vise seg at jeg ikke skjønte Fight Club, så må jo det være fordi historien er dårlig fortalt, eller hva? Og bare så det er sagt. Jeg hadde absolutt ikke noe problem med å forstå at fyren var skrudd i hodet.

Jeg har en tendens til å mislike "dypere" ting som mange liker. For å trekke en parallell til musikken misliker jeg Tool, som er rimelig populært, rett og slett fordi det faller utenfor på en del sentrale (og vanskelig definerbare) områder som jeg synes er viktige for musikk, og jeg liker utrolig mye rart langt utenfor hovedgata, og sidegatene også. Det samme gjelder for Fight Club. Jeg synes den mangler sentrale elementer både når det gjelder historien i utgangspunktet, og når det gjelder historiefortellingen., og igjen: jeg liker så absolutt filmer med dype og snåle historier, som f.eks. Hyrlyburly og Øyenstikkere.

Og angående Desperado; hovedgrunnen til at jeg misliker Desperado så sterkt er nok at jeg nettopp hadde sett El Mariachi. Det er en film med spenning og god historie/historiefortelling lagd på et minimalt budsjett, så mine forventninger til en oppfølger lagd av samme mann, men med et skikkelig budsjett var ganske høye. Derfor var skuffelsen stor da Desperado viste seg å være en tanketom hollywood-action. Borte var den autentiske skitne Mexikansk utkant-følelsen, og i stedet fikk man en polert hollywood-verden.

Og når jeg sier at jeg vil at filmer skal være troverdige betyr ikke det at jeg ikke kan like urealistiske filmer. Det betyr bare at når en film prøver være sånn noenlunde seriøs bør ihvertfall personene ha en smule troverdighet.

tilbake til topic: nyinnspillingen av Assault On Precinct 13 håper jeg å aldri se igjen. Igjen: møkk historie, dårlig persongalleri, og jevnt over søvndyssende.

edit: det var noen dårlige formuleringer her...

Endret av kakk
Lenke til kommentar

Men uansett. Jeg skal vurdere å se fight club en gang til. Om jeg fortsatt synes den er dritt (noe jeg er overbevist om) så er den det etter min mening.

Så kan jo noen fortelle meg hva jeg burde skjønt...

Endret av kakk
Lenke til kommentar
Men uansett. Jeg skal vurdere å se fight club en gang til. Om jeg fortsatt synes den er dritt (noe jeg er overbevist om) så er den det etter min mening.

Så kan jo noen fortelle meg hva jeg burde skjønt...

6959599[/snapback]

Hvis du er overbevist om at den er dritt før du ser den, så er det like greit å la være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...