Hamsterino Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Miami Vice. Bare sakser inn det jeg skreiv på battlefield.no: Jeg veit ærlig talt ikke hva jeg skal si når jeg ser alle de positive tilbakemeldingene. Kameratskapet som skulle eksistert mellom Farrel og Foxx finnes ikke, det har vært en god stund siden jeg har sett så dårlige karakterer i en film. Alt de gjorde var å stå der og prøvde å se bad-ass og kule ut. Musikken var dårlig, foto var som om en diabetiker hadde filmet det under et anfall. Jeg mener, kanskje det skulle være eksperimentelt, kanskje de prøvde å kopiere 24, kanskje de trodde "Siden det funket så bra i action-sekvensen i Heat". Alt jeg veit, er at 2 timer med konstant zooming i begge retninger og risting med kameraet er for mye, altfor mye for en film med bare noen få action-scener. Og jeg sier ikke at jeg er en av de folka som går på kino bare for å se action. Jeg sier at hvis de bare hadde brukt den stilen til action-scenene kunne det vært bra, Mann-esque hvis du vil. Men det var bare dårlig. Og det verste var at det er nesten ikke noe "character development" i det hele tatt, og det lille det er av det var klisjé-aktig. Man bryr seg ikke om karakterene og om de klarer seg i det hele tatt. I de scenene der de snakker om risikoen på slutten ble jeg sjokkert over hvor lite jeg brydde meg om karakterene. Altså, etter en og en halv time så burde en manusforfatter eller regissør klare å få til det iallfall. Filmen var ikke "understated", smart eller kul. Den var ingen av de greiene den prøvde å være, bortsett fra realistisk. Og det er det minste man kan forvente av Mann. Den fikk ikke til noe av det den prøvde. Colin Farrel var grusom, Foxx hadde en ok scene. Og på slutten, når Farrel dro den "pretty boy/bad-ass"-looken en siste gang, brydde jeg med virkelig ikke. Jeg var bare glad for at filmen var ferdig. Lenke til kommentar
bzerk Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg har aldri sagt det. Likevel, mange folk (inkludert bzerk, tydeligvis) sammenligner gamle filmer med nye filmer uten å tenke over at de faktisk ikke hadde de samme effektene (++) i "gamledager". 6688999[/snapback] Kan ikke huske at jeg har sammenlignet noen som helst film men den filmen er så dårlig lagd har sett bedre horror filmer fra 70-tallet en den MVH bZerk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 The Texas Chainsaw Massacre er tidenes skrekkfilm imho. Nevn gjerne filmer fra samme tiår som er bedre. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Tja, om noe er bra eller dårlig er som regel litt subjektivt. Jeg misliker også filmer som andre synes er gode, uten å gå videre inn på det. Om han synes den opprinnelige Motorsagmassakren var dårlig, får det være hans sak, synes jeg. (Selv liker jeg den, var forøvrig ung da jeg så den, og den gjorde et sterkt inntrykk på meg den gang). Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 The Texas Chainsaw Massacre er tidenes skrekkfilm imho. Nevn gjerne filmer fra samme tiår som er bedre. 6692071[/snapback] Mange kan vel påstå at The Exorcist og The Omen er bedre horror-filmer. Når det kommer til film generelt, kan jeg nevnte mange filmer fra 70-tallet som er bedre enn Texas Chainsaw. For eksempel Star Wars og The Godfather. Lenke til kommentar
thaLapp Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Dude, where is my car? er bra da vil aldri se "the core" igjen den sugde hardt Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Texas Chainsaw Massacre er en fantastisk film, og blir bare slått av 2 andre filmer fra samme tiår, nemlig Dawn of the Dead og Halloween. Selv om de ikke inneholder den samme terroren som TCM har, og det er det ikke mange filmer som har, så liker jeg dem bedre. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 The Core var så dårlig at jeg så den to ganger på rad. Det er få filmer som er så dårlig. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Musikken var dårlig, foto var som om en diabetiker hadde filmet det under et anfall. Bare for å pirke: jeg HAR diabetes... Og filmen er ikke så ille, syns jeg. Fins verre faenskap i verden... Endret 17. august 2006 av SasaB Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Musikken var dårlig, foto var som om en diabetiker hadde filmet det under et anfall. Bare for å pirke: jeg HAR diabetes... Og filmen er ikke så ille, syns jeg. Fins verre faenskap i verden... 6693447[/snapback] Hvordan er det å pirke? Var det du som laget filmen? Burde han ha skrevet "foto var en diabetiker som hadde filmet"? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Bare for å pirke: jeg HAR diabetes... 6693447[/snapback] Kanskje du kjenner fotografen? Gary Jay .... camera operator Erik Curtis .... second assistant camera John Grillo .... first assistant camera: "a" camera John Oliveri .... second assistant camera: "a" camera Duane Manwiller .... camera operator: "b" camera Duane Manwiller .... director of photography: second unit Duane Manwiller .... steadicam operator Noen kjente? Lenke til kommentar
ttd Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Skjønner dere ingenting? Han synes spøken var upassende siden han tilfeldigvis lider av det dere spøker med! Akkurat som bullemetikere blir støtt hvis jeg sier "Oisann, tror jeg lider av bullemi og alzheimer. Eter som en hest, og glemmer å kaste opp etterpå" Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Kan lide meg mye rart som blir vist frem på skjerm, men det er noen filmer som rett og slett tar kaka og jeg nekter å bli utsatt for en gang til. Silent Hill The Apple Bring it on again Stick it. (wtf?) The phantom of the opera. Tror egentlig jeg ikke fikk sett den ferdig. Jeg sovna:-( Dessuten vil jeg helst slippe å se skumle filmer om igjen. Det holder med en gang! Endret 17. august 2006 av Hanne:) Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Musikken var dårlig, foto var som om en diabetiker hadde filmet det under et anfall. Bare for å pirke: jeg HAR diabetes... Og filmen er ikke så ille, syns jeg. Fins verre faenskap i verden... 6693447[/snapback] Jeg brukte det som et billedlig eksempel. Du blir vel ikke fornærmet av at jeg nevner et symptom på den sykdommen? I såfall så var ikke det meningen. Jeg synes den hadde mye av det samme som gjorde Bad Boys 2 dårlig. Men det forklarte jeg i posten. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Skjønner dere ingenting? Han synes spøken var upassende siden han tilfeldigvis lider av det dere spøker med! Akkurat som bullemetikere blir støtt hvis jeg sier "Oisann, tror jeg lider av bullemi og alzheimer. Eter som en hest, og glemmer å kaste opp etterpå" 6695567[/snapback] Eller når jeg sier "Fy faen, jeg så kåt at jeg kunne pult en baby til døde", så blir folk støtt fordi jeg tilfeldigvis pulte ungen deres til døde. Altså, litt toleranse må en ha. Endret 17. august 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 The Texas Chainsaw Massacre er tidenes skrekkfilm imho. Nevn gjerne filmer fra samme tiår som er bedre. 6692071[/snapback] Ser at ingen har nevnt Alien, den filmen gruser TCM lett! Lenke til kommentar
butare Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Siste supermann filmen. Herregud....... Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 The Texas Chainsaw Massacre er tidenes skrekkfilm imho. Nevn gjerne filmer fra samme tiår som er bedre. 6692071[/snapback] Ser at ingen har nevnt Alien, den filmen gruser TCM lett! 6696885[/snapback] Amen. Selvsagt er den jo bedre. Det er vel bare det at de fleste ser på den som mer enn "bare" en horror-film. Lenke til kommentar
vegkaar Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 The Mangler Talentløs horror-film som handler om en trykkpresse som går ammok Basert på boka, romanen ellr hva faen det er til Stephen King der han skrev om menneskers frykt for maskiner osv. Hovedpersonen er også så karravorrinjXD Føler seg så tøff da når han går løs med slegge på et gammelt stygt kjøleskap det klikker for. Nei. Tragisk film. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 MI:2 .. Så den for en times tid siden. Jeg skal aldri mere se den drittfilmen igjen. Hollywood søppel på sitt beste. Hadde egentlig ikke forventet meg noe annet da! Men hun dama var bra da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå