Gå til innhold

Filmer du ALDRI vil se igjen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det var en film som jeg kan huske, men vet ikke hva den heter....sovna midt i  :!:

6294607[/snapback]

Jeg tror jeg så den jeg og...

Da Vinci-koden. Jeg kan drepe for å slippe å måtte se den igjen.

6294993[/snapback]

liker du ikke å sove?

Final destination er det dessidert kjedeligste som har vært produsert!

hvor forutsigbar kan en film bli?

Lenke til kommentar
finnes noe som heter EDIT/REDIGER knapp :p hehe...

haisommer filmene er jo bra men er litt enig at de overdriver "slemmheten" på haiene.

6484327[/snapback]

jaja, men det gidder jeg ikke :p da er det mye greiere å skrive at det var til den greia under ;) etter mitt skjønn.

Lenke til kommentar
Noen som har set White Noise? større drit skal du lete lenge etter :!:

6297741[/snapback]

jepp! har sett den..den var ikke bra nei..men har sett dårligere filmer . sånne som May og the grudge 2! fatter ikke at de tør å produsere noe sånt :hrm:
Lenke til kommentar
haisommer filmene er jo bra men er litt enig at de overdriver "slemmheten" på haiene

NRK viste Haisommer 1 i går. Synes fremdeles den er bra jeg. De skal vise Haisommer 2 og 3 også. Som er ok. Men jeg la merke til at de ikke skal vise haisommer 4... som er patetisk hehe

6507492[/snapback]

Jeg så Jaws i går da den gikk på tv. Den er like bra hver gang. Men de andre Jaws-filmene kan man tørke seg i feil ende av halsen med.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Er det med andre ord nesten bare meg som ikke liker Jaws noe spesielt? Den var sikkert banebrytende på sin tid, men jeg synes nå bare den er latterlig den dag i dag. Det blir bare så alt for dumt.

6508454[/snapback]

Helt uenig. Filmen byr jo på en megahai, spenning, humor og sjarm. Prøv å se den med en litt mer laid back-innstilling, da fungerer det mye bedre. Jaws er den perfekte sommerfilmen, imho.

Endret av sep
Lenke til kommentar

herr jensen... man kan ikke dømme en film etter hvordan den er i forhold til dagens filmer. man må dømme filmen etter hvordan den var da den kom ut. Det er som å si at en stummfilm er dårlig fordi ingen snakker i den..... Jaws var fantastisk. LotR 1, 2 og 3 vil eg gjerne aldri skal sitte seg i skuddlinjen av mine øyne igjen.

Lenke til kommentar

Gutten med Patrick Swayze-avatar har ihvertfall rett når det er snakk om Jaws; den har humor, spenning og skrekk i en kombo som kun Spielberg klarer å lage. Det er en type film vi aldri ser lenger, hvor man ler og koser seg i det ene øyeblikket, og skriker i det neste. Det handler om fullstendig kontroll over publikum, og der er Spielberg sjefen. Det er uvant å se sånne filmer med det kritiske øyet man ser på filmer nå til dags, men den er laget for å være underholdende, og det klarer den virkelig. Det er derfor den fortsatt elskes, og vil fortsette å underholde om 30 år.

Jeg er dog uenig i at filmer skal måles etter hvordan de var. Man kan heller måle etter hvilken påvirkning de har hatt, samtidig som man kan se hvor godt den har tålt årene.

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke navnet på filmen/ene (fortrengt kanskje)

Men må være lavbudsjets filmer du finner til leie på narvesen. Når du ser dem så oser det bare dårlig av den, skuespillerne, kamera, bilde, alt er bare dårlig kvalietet og man får lyst til å skrike. Er sikkert flere her som skjønner hva jeg mener. Kan sikkert finne titel på filmen senere, men det var en film jeg bare viste var dårlig av å se på bildekvaliteten. Er altfor mange av dem på narvesen, og ingen advarsel :p

Lenke til kommentar
herr jensen... man kan ikke dømme en film etter hvordan den er i forhold til dagens filmer. man må dømme filmen etter hvordan den var da den kom ut. Det er som å si at en stummfilm er dårlig fordi ingen snakker i den..... Jaws var fantastisk. LotR 1, 2 og 3 vil eg gjerne aldri skal sitte seg i skuddlinjen av mine øyne igjen.

6510775[/snapback]

Jeg har aldri sagt at Jaws er dårlig. Jeg bare sier at jeg ikke liker den, og dermed ikke vil se den igjen, på samme vis som jeg ikke liker musikken til Odd Nordstoga - men jeg sier ikke han nødvendigvis er dårlig. ;)

EDIT: Du har jo selvsagt rett i at man ikke skal dømme gamle filmer fordi de er gamle. Likevel, filmer som Psycho, The Exorcist og Jaws var på sin tid filmer som fikk folk i kinosalene rundt i verden til å besvime av redsel. Gamle horror-filmer blir lett lit for lite skumle i dag, da folk ikke var like vant med like mye blod og skremmende effekter som vi har i dag (bare se på filmer som Good, Bad, Ugly og Dirty Harry - som ble bannlyst mange steder på sin tid fordi de var så voldelige - disse matcher da ikke volden i dag).

Som sagt, Jaws var sikkert hysterisk skummel på sin tid, men jeg klarer ikke å leve meg skikkelig inn i den. Den er ikke lenger skummel. Når en horror-film ikke er skummel... vel, da synes i allefall jeg ikke det blir mye poeng i å se den. Kanskje har det noe med alle parodiene vi har fått på den, musikken, vannet, dama...

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...