Mr. A Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Fordi det var den første store filmen som innførte 3D i kino/film kulturen. Konseptet var ikke nytt, men ble vel i høyeste grad introdusert med Avatar. Forsåvidt helt enig med deg. Men da er det jo måten den er laget på som er bra. Du kan jo ikke si at filmen og dens handling er noe god i det heletatt. Lenke til kommentar
Hanemann Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg synes både filmen og handlingen var god. Selve kinoopplevelsen der i mot, den var legendarisk. 2 Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 The Sorcerers Apprentice. Herregud for eit makkverk. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 The Sorcerers Apprentice. Herregud for eit makkverk. Jeg kunne glatt sett den en gang til bare pga hun fantastiske dama Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 What?! Ho er jo bare eit pynteobjekt i filmen! Ho deltar jo omtrent på ingen måte! Gah. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg ga 2001: A Space Odyssey en sjanse til, men akk nei. Dyp mening eller ikke, en kjedelig film av dimensjoner. 3 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg ga 2001: A Space Odyssey en sjanse til, men akk nei. Dyp mening eller ikke, en kjedelig film av dimensjoner. kunne ikke vært mer enig 2 Lenke til kommentar
Wakarimasen Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Trolljegeren Kan ikke skjønne hvorfor den fikk så gode kritikker. 1 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 You have to believe! Da er den skummel Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg ga 2001: A Space Odyssey en sjanse til, men akk nei. Dyp mening eller ikke, en kjedelig film av dimensjoner. Totalt uenig, en av mine favoritt filmer. Prøv og se den i Blu Ray, fantastisk pen og se på. 2 Lenke til kommentar
Munty Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg ga 2001: A Space Odyssey en sjanse til, men akk nei. Dyp mening eller ikke, en kjedelig film av dimensjoner. Totalt uenig, en av mine favoritt filmer. Prøv og se den i Blu Ray, fantastisk pen og se på. Ser aldri filmer som ikke er i 1080p (med mindre de ikke finnes i annet enn DVD-kvalitet), og det skjuler ikke det faktum at det er en utrolig kjedelig film. God kvalitet er det på den, men pen å se på? Hverken pen eller stygg. Jeg er faktisk veldig interessert i hvorfor noen synes denne filmen er så utrolig bra. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg er faktisk veldig interessert i hvorfor noen synes denne filmen er så utrolig bra. Jeg vet ikke helt hva det er, for det første er den veldig pen visuelt sett og jeg blir utrolig facinert av effektene, det at de ikke er CGI liksom. Men jeg liker at alt blir fortalt igjennom bildene, at du må tenke litt og at den føles ganske abstrakt. Pluss jeg forstår ikke alt med den, derfor har jeg sett den en del for je gvil forstå. Jeg skal om jeg klarer og definere det litt bedre senere på dagen, men akkurat nå har verken spist eller sovet bra, så hjernen jobber ikke så bra så den pleir, kan du trygt si Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg ga 2001: A Space Odyssey en sjanse til, men akk nei. Dyp mening eller ikke, en kjedelig film av dimensjoner. Totalt uenig, en av mine favoritt filmer. Prøv og se den i Blu Ray, fantastisk pen og se på. Ser aldri filmer som ikke er i 1080p (med mindre de ikke finnes i annet enn DVD-kvalitet), og det skjuler ikke det faktum at det er en utrolig kjedelig film. God kvalitet er det på den, men pen å se på? Hverken pen eller stygg. Jeg er faktisk veldig interessert i hvorfor noen synes denne filmen er så utrolig bra. Jeg har skrevet side opp og side ned om temaet, men det jeg kan trekke frem nå er et sitat som brukes om god skjønnliteratur, men som passer like bra til gode filmer: Good films are applied philosophy. Det er derfor man trekker frem bøker som War & Peace og Don Quixote, og filmer som 2001 og The Seventh Seal, når man snakker om "det beste av det beste", selv om man ikke nødvendigvis blir underholdt av dem på samme måte som man blir av morsomme, dramatiske, spennende eller skumle filmer. Det er ingen humor i 2001, det er svært lite drama, spenningen dukker først opp etter to timer og den er ikke spesielt skummel. Den er derimot svært interessant, fantastisk laget fra et teknisk synspunkt, fylt med symbolikk og filosofiske tanker og den sier en del ting om menneskets plass i universet, menneskets utvikling, teknologi, osv. Det er dette som gjør filmen fantastisk, og når alle disse temaene samles i en sci-fi-film som lå lysår foran alt annet man hadde sett frem til det, med et tema så ambisiøst som en realistisk fremtid (det var ikke så lenge siden alle filmer om fremtiden inneholdt befolkninger som kun gikk i sølvdrakter), så blir det hele svært fornøyelig. Men som sagt, det viktigste er hva filmen prøver å fortelle deg. Det er det som gjør at mange kan se på topplistene til filmkritikere og filmregissører og stusse over hvor mye av det som er kjedelig - det er rett og slett fordi man forventer den mest spennende, mest interessante filmen, og ikke den som på best måte formidler budskapet sitt, holder et høyt teknisk nivå og forblir relevant mange år senere. Når alle involvert i 2001 er død og begravd så vil folk fortsatt diskutere hvorvidt HAL virkelig "malfunctioned" eller ikke, og det er - for å bruke dine ord - utrolig bra. 5 Lenke til kommentar
ennj Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Enig i alt du sier Dorian, samtidig har Kubrick bevist gjentatte ganger at det går an å lage en gjennomført knallgod film uten å kjede store deler av publikum. Derfor er i mine øyne for eksempel Paths of Glory en mye bedre film, om enn langt i fra så original og ambisiøs. I likhet med mange andre var 2001 for meg lenge et irriterende hull i det "obligatoriske" referansefilmspekteret, og da jeg omsider fikk sett den hadde jeg sett de interessante scenene/diskutert temaene i skolesammenheng fra før. Kanskje er det konservativt tenkt av meg, men jeg misliker 2001 på noe samme vis som jeg misliker Enter the Void. Virkemiddelet drøying av tid (tenker på skrikende sjimpanser og apatisk stirring ut i verdensrommet) og gjentagelser blir for slitsomt i filmmediet for meg, og spesielt når jeg mener at det man prøver å formidle ikke fordrer det. Derfor er 2001 for meg et interessant eksperiment som kunne vært mye mer tilgjengelig og sebart (watchable) uten å ha tapt noe på det. Som film er den en trist katastrofe jeg aldri vil se helhetlig igjen. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Hvordan filmen Nokas kan ha fått ternekast 6 ifra vg(?), er et stort mysterium. Den er jo helt latterlig kjedelig, 0 spenningskurve og amatørmessig laga(imo) Det skal gjenspeile norges største bankran, men filmen er like kjedelig som det er å være på et museum om larver? Nei, glad jeg ikke betalte for filmen iallefall Endret 18. mars 2011 av baguett Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Sympathy for Mr. Vengeance. Gi meg NOE da! Filmen bruker et år på å vise deg forskjellige ting. Og det er dårlig, ikke bra som i 2001 der man nyter tregheten og de lange scenene. Volden er også alt for unødvendig og detaljert. Please ok du skjærer deg i magen. Hvor lenge skal vi se på det? Du setter ei sprøyte? Ser vi fremdeles på at du setter den samme sprøyta? Det er svært få replikker (noe som kan forklares i at en karakter er døv) og det hjelper heller ikke. Når det er så få replikker er det lett å huske det som blir sagt og da er det unødvendig at vi får servert den samme linja på nytt igjen på slutten. For faen jeg husker det jo, det er den tredje linja som er sagt fordelt på fem karakterer! 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Sympathy for Mr. Vengeance. Gi meg NOE da! Filmen bruker et år på å vise deg forskjellige ting. Og det er dårlig, ikke bra som i 2001 der man nyter tregheten og de lange scenene. Volden er også alt for unødvendig og detaljert. Please ok du skjærer deg i magen. Hvor lenge skal vi se på det? Du setter ei sprøyte? Ser vi fremdeles på at du setter den samme sprøyta? Det er svært få replikker (noe som kan forklares i at en karakter er døv) og det hjelper heller ikke. Når det er så få replikker er det lett å huske det som blir sagt og da er det unødvendig at vi får servert den samme linja på nytt igjen på slutten. For faen jeg husker det jo, det er den tredje linja som er sagt fordelt på fem karakterer! Den filmen er da fantastisk. Men ja, den voice-over-en på slutten var teit. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Black Death, en helt grei film som jeg personelig syntes var veldig pen og se på. Men tviler sterkt på at jeg gidder å se den igjen noen gang. Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Legally Blonde-filmene. Verste som finnes. og vil bare nevne igjen, Dere må aldri, jeg gjentar, ALDRI se the last song!!! jeg vil ha de 80 kronene jeg betalte for å se den tilbake Lenke til kommentar
Goodbye Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg så Motorsagmassakren fra 1974 her forleden. Den kan jeg fint la være å se omigjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå