frode8 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Som alltid: Boka er bedre. Boka er vel som regel bedre grunnet leseren/titterens opplevelse av bokas univers. Har leseren et veldig godt forhold til boka vil forventningene til filmen ganske ofte være skyhøye, og dermed urettferdige med tanke på at en film aldri vil ha kapasitèt til å være like utfyllende som en god bok, man får rett og slett flere inntrykk av en bok (generelt sett). For ikke å glemme at folk har egne bilder av bøkenes historier i hodet slik de ser for seg hvordan den er, skulle ikke den stemme overhodet med regissørens vil skuffelsen gå over til irritasjon, noe som jo i og for seg er ganske urettferdig da også regissøren har en opplevelse av boka (forhåpentligvis). LOTR-bøkene var dårligere enn filmene, fordi filmene varte kortere. (men føltes bra lange ut likevel) Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Da har man hørt det også. Det eneste filmen jeg har vært borti som er bedre enn boken er "The Ghost Writer" siden boken skuffet og var alt for kort. LOTR-filmene manglet mange scener som fra boken som kunne ha hevet nivået på filmen, men da hadde vi nok trengt en til film. Edit: Hadde vist skapt en ny filmtrilogi. Endret 11. februar 2011 av Runarbs Lenke til kommentar
Lakesis Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 LOTOR-filmene Lord of the Other Rings? Hehe, kunne ikke dy meg 3 Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 127 hours. Begynnelsen var helt ok, men så ble det veldig kjedelig.. Venta liksom på at noe skulle skje helt til slutten av filmen. Lenke til kommentar
Alpha Centauri Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Piranha 3D. Den filmen var så ekstremt voldelig at jeg nesten ble kvalm. Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Piranha 3D ... vet ikke helt hvorfor jeg leide den, men følte at jeg måtte. Og jeg ser ikke på slike filmer som gode uansett, plottet i slike filmer er jo silketynt så derfor ser jeg på slike filmer som komedier (da de for det første er ganske like, og det er alltid noe... komisk som må skje med hovedpersonene) og ikke som skrekk/thriller. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 127 hours. Begynnelsen var helt ok, men så ble det veldig kjedelig.. Venta liksom på at noe skulle skje helt til slutten av filmen. Du tuller? hva forventet du mere en det som skjedde? han skulle få magiske krefter og begynne og fly? 1 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) 127 hours. Begynnelsen var helt ok, men så ble det veldig kjedelig.. Venta liksom på at noe skulle skje helt til slutten av filmen. Du tuller? hva forventet du mere en det som skjedde? han skulle få magiske krefter og begynne og fly? Det samme lurer jeg på. Synes filmen var kanon bra og burde vel overhode ikke nevnes i en tråd som dette. The Mist; Sucky sucky suuucckky film. Har vel mye med at jeg synes at 'Thomas Jane' er like sucky skuespiller på lik linje på hvor sucky filmen var. Dårlig manus og alt. Endret 17. februar 2011 av -Léon- Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg har nettopp sett Rosemary's Baby, og det er den mest traumatiserende filmopplevelsen jeg noen gang har hatt. Gjennomført kjip og jævlig hele veien, men det var kanskje meningen. Uansett, aldri faen om jeg ser den igjen. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Det er greit med skrekkfilmer som man blir skremt av, og får litt adrenalinkick, men der satt jeg bare igjen med en kjip, uggen følelse av å kaste bort to timer av lørdagskvelden på å pine meg selv. Kanskje ikke min kopp med te. 1 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Ingen lørdagsfilm, nei. Da er det kanskje bedre med Dude, Where's My Car? eller oppfølgeren The Hangover. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Har det komt en oppfølger til hangover? Woop woop! Lenke til kommentar
Brow Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Ikka enda, men den kommer snart på kino Lenke til kommentar
baguett Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Rart at ingen har vevnt den såvidt jeg har sett, men filmen Valhalla Rising er jo helt på trynet elendig. Tror det går 20 minutt før de åpner kjeften, så fortsetter det bare med at de går på en mark. Score: -10/10 2 Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Sånn er det som regel i kunstfilmer. 3 Lenke til kommentar
wergz Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Splice. SINNSYKT dårlig histore/fortelling. Merkelig handling. 1/6. Lenke til kommentar
......... Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 The Last Airbender - never again. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 ikke helt bestemt meg enda, men bruno...sykt flau jeg ble over den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå