Gå til innhold

Filmer du ALDRI vil se igjen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Shawshank Redemption.

Etter å se den på tv annenhver uke (Ikke at jeg så hele hver gang) så blir man litt lei. Filmen er langt ifra så god som alle skal ha det til. Skildrer sikkert greit hvordan det er og var i ett fengsel. Men det synes jeg er eneste gode med filmen. Filmens budskap er forferdelig. Sikkert greit budskap for folk som vil leve i falskhet, men bortifra det så er budskapet kvalmende. Kan forstå at filmen er godt likt tho, folk liker å føle seg godt, og det er det man gjør av slutten av denne filmen.

Lenke til kommentar

The Shawshank Redemption.

Etter å se den på tv annenhver uke (Ikke at jeg så hele hver gang) så blir man litt lei. Filmen er langt ifra så god som alle skal ha det til. Skildrer sikkert greit hvordan det er og var i ett fengsel. Men det synes jeg er eneste gode med filmen. Filmens budskap er forferdelig. Sikkert greit budskap for folk som vil leve i falskhet, men bortifra det så er budskapet kvalmende. Kan forstå at filmen er godt likt tho, folk liker å føle seg godt, og det er det man gjør av slutten av denne filmen.

Jeg synes at filmen er bra, men nr. 2 i verden (i følge IMDb)?! Kan godt tenkes at jeg ikke kommer til å se den igjen selv, når twisten i historien er så viktig som den er så er det ikke like spennende å se den igjen.

Lenke til kommentar

Du forventet sikker reaksjoner, så jeg kan reagere: Hva er problemet med Shawshanks medmenneskelige og positive budskap?

Jeg synes det er feil å gi mennesker falske forhåpninger. Slik ender alltid med skuffelse. Bedre å se på livet som det er, istedenfor å ha ett håp som ender omtrent alltid i den andre retningen.

Endret av Mr. BadSmile
Lenke til kommentar

Dette er altså en fiksjonell film, som gir ett budskap til alle seerne. Hadde filmen vært basert på ekte hendelser, så har den da i det minste noe å gå på, men det gjør den altså ikke. Håp hjelper sikkert for noen, men for mesteparten av menneskeheten er det absolutt ingen grunn til å ha noe som helst håp.

Lenke til kommentar

Så håp kan kun formidles gjennom historier basert på sanne historier?

Folk håper hele tiden. På om oddsbongen går inn, om dama de liker sier ja til en date, på at de en dag skal slippe å leve innenfor de grå fengselsmurene...

Noen ganger tipper universet din vei, andre ganger ikke. Shawshank viser det ene siden. Ikke spesielt forferdelig, egentlig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

På om oddsbongen går inn, om dama de liker sier ja til en date, på at de en dag skal slippe å leve innenfor de grå fengselsmurene...

Noen ganger tipper universet din vei, andre ganger ikke. Shawshank viser det ene siden. Ikke spesielt forferdelig, egentlig.

Tenker ikke småe håp som oddbong eller date, snakker da om det store håpet. Det håpet som ikke bør være tilstedet da man er i en jævlig situasjon. Å håpe at man kommer ut av fengsel når man har en livsdom er bare idiotisk. Det er ødeleggende for ett menneske når man kommer til veis ende. Man bør ta ting som det er, ikke se frem til noe som kanskje ikke kommer til å skje. Men folk er forskjellige, jeg kan ikke nekte folk for å ha håp, men for meg er det helt feil. Kanskje litt feil å trekke inn religion, men det er veldig mye av det samme. Håpet at det finnes en gud, håpet at det er ett liv etter døden. Slik fører bare til skuffelse, med mindre man dør før man tenker seg litt om.

Lenke til kommentar

I vanskelige situasjoner kan "det store håpet" være det eneste man har å klamre seg fast til, om man ikke skal la seg selv falle ut i en eller annen mørk, depressiv avgrunn. Jeg ser ikke problemet med at en film har et positivt, håpefullt budskap. Håp er langt i fra en destruktiv kraft selv om det kanskje kan bety at man "lever i falskhet".

"Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar De lykken fra ham med det samme."

Endret av Era Vulgaris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Badsmile:

Si det til Benacourt som satt kidnappet i den colombianske jungelen eller de mange nord-koreanske avhopperne som opp gjennom årene har sluppet unna de blodige klørne til verdens verste regime. De levde etter det store håpet, uansett hvor urealistisk og jævlig det kunne virke i nattens mørkeste timer. Det er jo det som er litt av magien i begrepet håp, at man overkommer verdens umulige hindringer og kommer seirende ut.

Hvor ville en film som Shawshank vært uten det budskapet egentlig? Tidenes anti-klimaks, kanskje.

Endret av DoktorBacon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

- Blair witch project og Paranormal activity. Begge er dårlig laget, dårlig skuespill, og umåtelig kjedelig. Synes synd i de som virkelig tror at de er basert på virkelige hendelser, og dermed utrolig skummelt. Bare utrolig domt! - Twilight filmene!!! Hvis du har sett Interview with a vampire,Lost boys eller Bram Strokers Dracula, så vet du hvordan en vampyrfilm skal være. Hva er spennende/skummelt med en vampyr som er forelsket i en småjente (er selv 300 år...PedOfILI!), nekte å suge blod, å skinner som en nillerefleks med lipgloss :/

Twilight er en SKAM førr øvrige vampyrfilmer (selv de dårlige) å har ingenting i den kategorien å gjøre!!!

Sånn er det bare! ;D

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at jeg kjemper en kamp jeg ikke kan vinne. Så jeg hiver inn hånkelet. Folk er forskjellige, mitt syn på verden er sikkert stikk motsatt en dem fleste. Nettopp fordi dem fleske lever i falsk håp, slik er noe jeg ikke klarer. Sikkert greit for dem fåtallet personene som har rømt ut av diverse fengsel pga håp, men igjen, det er kun ett fåtall, slik bør ikke gjelde alle mennesker, noe jeg følte Shawshank hintet til. Men igjen, mennesker er forskjellige, og jeg gir meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...