Gå til innhold

Filmer du ALDRI vil se igjen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal aldri se en skrekkfilm igjen.

Jeg har gitt opp alt håp om at en skrekkfilm skal skremme meg.

Ofte er det slik at filmen er litt småskummel i starten, men så finner man ut at den "skumle greia" i filmen bare er ute etter å drepe. Så handler resten av filmen om et par folk som ikke vil bli drept, men blir drept en etter en.

Hvor skummelt er det når noen dør på film egentlig? Ikke skummelt i det hele tatt.

Hvis det skal være i nærheten av skummelt må den "skumle skapningen" utsette ofrene sine for fysisk og psykisk langsom, genial tortur. Ikke noe drap. Det er jo smertefritt.

Jeg så shutter[2004], og den så lovende ut, men så fant jeg ut at den greia bare var ut etter å drepe som vanlig. Tror jeg hvertfall, så halve filmen før jeg begynte å halvsove, og hoppa bare til noen scener for å se om jeg gikk glipp av noe. Lite trolig.

I en skrekkfilm er det sjeldent at man får se personene utvikle seg, eller får noe som helst tilknytting til de. Det mangler elementer av humor og følelser. Og når man ikke bryr seg om karakterene er det jo samme faen om de dør eller ikke. Derfor er det heller ikke skummelt.

Skvetting er noe annet. Om jeg skvetter av en film betyr ikke det at jeg nødvendigvis blir skremt, eller at filmen er noe bra av den grunn.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Inglourious Basterds. Huff, dette var kjedelig. Skuffende film fra Tarantino... Igjen.

At det var?! Eg har ikkje sett den endå, men den er lagd av tarantino og ligg på top 250!

Tror faktisk det er den mest oppskrytte filmen jeg har sett.

Endret av Junior91
Lenke til kommentar

Selv synes jeg traileren virka kjip, men så ble jeg overasket over filmen på en positiv måte, og dermed ble det en favoritt.

Jeg trodde den bare skulle handle om Brad Pitt som drepte nazier (det var det traileren sa.) I traileren nevntes det ikke noe særlig om Shoshanna, Hans Landa eller noe av det. Jeg ble glad når QT hadde lange dialogscener som ender i brutalitet, close up av folk som spiser og tar på leppestift, homage til Leone og elskbar musikk og ikke minst QT-signs som "Goebbles -->" midt i filmen.

Da ble jeg glad.

Lenke til kommentar
Hva var det du ikke likte da?

Den var rett og slett bare fryketig kjedelig. Filmen hadde sener som de dro ut alt for lenge og kjedelige karakterer (bortsett fra Col. Hans Landa, han likte jeg).

filmen hadde mange gode scener, og mange gode skuespillere og karakterer, men fy så kjedelig den var noen steder!! alt for langtekkelig, nesten så den var dratt ut så langt som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...