Gå til innhold

Filmer du ALDRI vil se igjen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er temmelig lei skrekkfilmer selv. Meste parten av hva som blir produsert på den fronten er crap.

 

Rec var som nevnt veldig bra, men den er som en nål i en høystak.

 

Da foreslår jeg at du ser noen gode. They exist.

 

Noen tips?

 

Okei, skrekksjangeren har mindre å tilby enn de fleste, men dette er mine favoritter innen skrekk:

 

The Shining (1980)

Psycho (1960)

Nosferatu (1922) (silent)

[REC] (2007)

 

Litt lei av alt torturen og gørra som er nå til dags, vil se en god gammeldags skrekkfilm

 

Da ser du Psycho, eller Nosferatu hvis du vil ha det skikkelig gammelt. Utrolig stemning i den!

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Har sett dem begge, veldig gode. Nosferatu er noe av det mest nervepirrende jeg har sett. God stund siden da, snakker om ca 5-6 klasse men husker at jeg tok på pause opptil flere ganger. Utrolig hvordan den bare drar deg inn. Har ikke nerver til sånt.

 

Psycho var genial, elsker slike filmer. Så Psycho 2 også, vell, jeg holder meg til orginalen.

Lenke til kommentar
The Shining, Psycho og spesielt Nosferatu finner jeg ikke skumle. Ja, gode filmer, men gode skrekkfilmer? Neppe.

 

Det skal sies at The Shining og Psycho er mer creepy enn Nosferatu, men likevel kan jeg ikke kalle dem gode skrekkfilmer når de ikke skremmer meg. Ihvertfall ikke i nærheten av det som f.eks Rec da gjør.

 

Enig, REC er den jeg har hoppa mest i stolen av - ever.

Filmer som The Shining er ikke direkte skumle når du ser dem nei (som REC), men hele stemningen det er rundt om i filmen er skikkelig ekkel og bra at det nesten ikke kunne blitt gjort bedre. Slutten er helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Det og lese handlingsreferat er ikke alltid like posetivt. Mange som har den hobbyen med og spoile alt i handlingsreferatene feks en nær venn av meg, skam så irritert jeg blir.

Er som å bade, hopper heller ut i med engang.

 

Hæ? Handlingsreferatet står på baksiden av coveret.. Skriver kompisene dine handlingsreferat for filmindustrien?

Endret av Thantophobia
Lenke til kommentar
Det og lese handlingsreferat er ikke alltid like posetivt. Mange som har den hobbyen med og spoile alt i handlingsreferatene feks en nær venn av meg, skam så irritert jeg blir.

Er som å bade, hopper heller ut i med engang.

 

Hæ? Handlingsreferatet står på baksiden av coveret.. Skriver kompisene dine handlingsreferat for filmindustrien?

Pleier og kjøpe fra nettet så jeg må mange ganger spør folk eller bruke imdb eller lese reviews. Da finner du mange som spoiler litt for mye.

Lenke til kommentar
Psycho skrekkfilm? Vil nå egentlig heller kalle den en thriller.

 

Kan virkelig ikke si meg enig her. Psycho er jo en av tidenes skrekkfilmer?

Selv om skrekkfilmsjangeren har endret seg siden 1960, så er det vel fortsatt horror?

 

Disse to sjangrene overlapper jo en god del, men jeg synes Psycho vipper mer mot thriller. For å sette det litt på spissen (og det er jo dette som kjennetegner sjangrene, tross alt), så er den jo spennende og ikke skummel. Krimgåte-aktig i beste Hitchcock-stil, med tvist til slutt.

Lenke til kommentar
Syntes også at den var overvudert, men det og si at den var skvip ble litt drastisk.

Må nok si 6.5/10. Syntes det ble litt for mye Amerika mot Irak i den.

 

6.5 er vel skvip?

 

Den ble ganske enkelt alt for forutsigbar og hadde for lite dybde. Har ikke noe imot superheltfilmer, så det er ikke det som er årsaken. Det hele ble bare for dumt og jeg kan ærlig innrømme at det er en av de dårligere høy budsjett filmer jeg har sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...