Gå til innhold

Filmer du ALDRI vil se igjen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Syns det er leit at folk ikke poster 'riktig' her. Folk sier "Film X gidder jeg nok ikke se igjen med det første"

Trådtittelen er 'Filmer du ALDRI vil se igjen'. Jeg tolker det til at du aktivt gjør hva du kan for ikke å måtte se filmen igjen, f.eks. at du bare går din vei om vennegjengen har funnet ut at de vil se den eller noe. Det er mange filmer jeg ikke er veldig keen på å se om igjen, men få jeg faktisk protesterer mot.

For en del filmer er det viktig å faktisk sitte til rulleteksten kommer på skjermen, iom at filmen tar en helomvending en eller flere ganger. The Last Temptation of Christ for eksempel.

Vi så filmatiseringen av Isslottet av Tarjei Vesaas i norsken, og du må ta i bruk Clockwork Orange-metoder for at jeg skal orke å se den igjen.

Har prøvd å se Reservoir Dogs, men jeg takler ikke skrikinga og hylinga til han fyren i bilscenen, og endte opp med å blacke ut. Jeg har tro på at filmen i seg selv er god, men jeg vil ikke utsette meg for det igjen.

Lenke til kommentar
Du kan jo bare spole over de første 5 minuttene.

De første fem minuttene handler jo om at de sitter på cafe da :p

Og det er ikke den eneste scenen med blod og greier. Generelt har jeg ikke noe problem med blod, men Tarantino er jo veldig god til å få det til "just right" sånn at det synker inn. Pluss at om jeg begynner å se litt, sånn at jeg blir dradd inn i handlingen uten å klare å se den ferdig så kommer det til å gå og gnage på meg. Får heller bare la den være, og evt spare den til en gang i fremtiden jeg kanskje takler den bedre.

Massevis av annen god film jeg må få sett allikavel.

Lenke til kommentar
Du kan jo bare spole over de første 5 minuttene.

De første fem minuttene handler jo om at de sitter på cafe da :p

Og det er ikke den eneste scenen med blod og greier. Generelt har jeg ikke noe problem med blod, men Tarantino er jo veldig god til å få det til "just right" sånn at det synker inn. Pluss at om jeg begynner å se litt, sånn at jeg blir dradd inn i handlingen uten å klare å se den ferdig så kommer det til å gå og gnage på meg. Får heller bare la den være, og evt spare den til en gang i fremtiden jeg kanskje takler den bedre.

Massevis av annen god film jeg må få sett allikavel.

Det er ikke mer skriking, men hvis du ikke tåler blod, så er det nok ikke filmen for deg.

Lenke til kommentar
Haha, for et teit argument. Man kan mislike filmer med budskap uten å være imot budskapet. Det finnes gode og dårlige holocaust-filmer, tross alt.

Når det er sagt, så viste filmen på en fin måte at uansett hva man gjør, så vil det aldri bli bedre. TIA, tross alt. ;)

Tykkjer du det? Eg meiner filmen fekk klart fram at handelen med "bloddiamantar" er noko ein *kan* gjera noko med. Det var jo eit alternativ på slutten, naivt kanskje, men likevel.

Når det gjeld det fyrste poenget ditt: det verka jo som om det var eit problem at filmen i det heile teke handal om Afrika. Om han hadde skrive "holocaust holocaust vi vert gassa blablabla" ville du vel også lurt på om han faktisk hadde empati?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...