BF-Medic Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Smaken er som baken. Blade Runner er en av de filmene jeg nevner om folk spør meg om favoritter. Men likte den ikke så mye første gang jeg så den (var da heller ikke eldre enn 12-13 kansje), og den er litt tung å følge med på, men når jeg skjønte hva filmen tok for seg av moralske spm. og menneskelige verdier ble jeg bare mer og mer imponert. Itillegg til imponerende skuespillerprestasjon av bl.a. Rutger Hauer, smarte dialoger uten for mye vås og et fantastisk score av Vangelis. Og en helt rå og dyster fremstilling av fremtidige LA, med effekter som gjør det vanskelig å tro at filmen hadde premiere i 1982. Kansje du/dere som meg hadde fått mer sansen for den hvis du hadde sett den på ny. For å nevne en av de filmene jeg sikkert aldri kommer til å se igjen: Rollerball (og da mener jeg selvsagt 2002 versjonen), grøss og gru! Endret 29. juni 2008 av BF-Medic Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Er enig med Blink på denna, Blade Runner synes jeg var direkte slitsomt å komme seg gjennom, nå sovnet jeg ikke akkurat etter 20 minutter, men slo av etter en times tid, konseptet og historien var totalt uinteressant for meg. Dumt, filmen tar seg virkelig opp! Om det er i det hele tatt mulig for en slik film. jeg så hele filmen. og nei den tar seg ikke opp vil påstå det er en av de verste filmene jeg noen sinne har sett. sammen med Flash Gordon Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Er enig med Blink på denna, Blade Runner synes jeg var direkte slitsomt å komme seg gjennom, nå sovnet jeg ikke akkurat etter 20 minutter, men slo av etter en times tid, konseptet og historien var totalt uinteressant for meg. Dumt, filmen tar seg virkelig opp! Om det er i det hele tatt mulig for en slik film. jeg så hele filmen. og nei den tar seg ikke opp vil påstå det er en av de verste filmene jeg noen sinne har sett. sammen med Flash Gordon blade runner som verste film du noensinne har sett? jeg kan forstå at feks temaet eller handlingen ikke appellerer, men blade runner har vel unektelig kvaliteter som ikke er mulig å komme bortifra? spesielt med tanke på filmens alder... som de fantastiske framtidsvisjonene av regnfylte, skitne, forurensete los angeles... stemningsfylte musikken... kulissene (spesielt Bradbury bygget både innsiden og utsiden mot slutten)... det er jo kvaliteter som må heve filmen noen hakk uansett hvor mye man mislikte den... Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Nå er det vel ikke alle som ser etter de samme "kvalitetene" i en film, mange ser jo bare etter litt "fast pace action", skjønner godt at noen kan mislike Blade Runner, selv om jeg elsker den. Blir jo det samme med "2001...", det er jo også en film man bare bør se om man er spesielt intressert, men det er hva jeg tror da. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 I Still Know What You Did Last Summer. Møkka film! Lenke til kommentar
calimariae Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 The Fast and the Furious. Elskovsfilm for stereotype harryfolk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Klade Føtter. SÅ Harry at man får vondt. Lenke til kommentar
safags Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 I Still Know What You Did Last Summer. Møkka film! haha right on! Første var dritt, hvorfor tror de vi vil ha mer? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Man sier jo ikke nei til Love Hewitt i trang topp Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Batman & Robin, From Dusk Till Dawn III, Date Movie, Hell Night, Kalde Føtter og Pearl Harbor er blant de verste filmene jeg har vært borti. Rovdyr er også grusomt dårlig, men jeg klarer faktisk å se den flere ganger. Endret 4. juli 2008 av MrBrown Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) anbefaler ingen å se 28dager senere (28 days later) denne filmen oser av dårlig filmredigering og skuespill. Skulle nesten tro dette var ett gutteprosjekt fra kjellerstua til en 12åring som har for lite å drive med... jeg angrer veldig på kjøpet av 28 dager senere, og denne er ikke verdt å verken kjøpe, leie, stjele eller laste ned... jeg var dum nok til å kjøpe den. Heldigvis var det bare 34,5 som gikk til spille... Endret 4. juli 2008 av VikinGz Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Jeg derimot anbefaler alle som liker sjangeren å se 28 Days Later. Spennende og vellagde saker. Endret 4. juli 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
SteinErik Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg derimot anbefaler alle som liker sjangeren å se 28 Days Later. Spennende og vellagde saker. Hør,Hør Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg derimot anbefaler alle som liker sjangeren å se 28 Days Later. Spennende og vellagde saker. Støtter denne! Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 28 Days Later er jo en knallfilm, liker at 'zombiene' har litt fart i beina. Så 28 Weeks Later her forleden, det var pokker til meg en intens film. Tidvis lynrask klipping kombinert med god musikk gir en herlig ubekvem(hvis det går an å si det) følelse. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Cloverfield. filmes med et handholdt kamera, veldig rotete filming. Ble nesten svimmel. hadde store forventninger til filmen. kommer nok aldri til å se denne filmen igjen 1/10 Lenke til kommentar
Essem Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Batman & Robin Den har jeg sett mange ganger Lost in Translation skal jeg nok aldri se igjen, sovemedisin. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Batman & Robin er en grusom film! George Clooney som Batman var bare vondt å se på. En elendig story som toppet seg med Batgirl gjorde meg nærmest kvalm. Liker Christian Bales utsagn om at han gir seg dersom han på ha Robin med på laget. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Jeg var sikkert 10-11 år gammel og syntes Batman var tøff, mer trengte jeg ikke. Lenke til kommentar
Cecilie18 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Elsket Kaptein Sabeltann når eg var liten, hater det nå!! Prøvde å se litt på den ene filmen en gang.. Helt forferdelig ! Skal aldri se den igjen!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå