Gå til innhold

Gaming pc max 16k inkl frakt

Anbefalte innlegg

No skal jeg kjøpe min første pc etter å ha spart en god del år (Stipendet hjalp litt :!: )

Det jeg trenger hjelp med er å velge oppsett. Jeg har valgt dette.

Men jeg trenger hjelp til å velge HK... Skal jeg kjøpe MSI K9N SLI Platinum eller Abit AN8 32X... har ikke peiling når det gjelder HK:P

PC skal brukes til gaming og musikk/surfing...

Er det noe jeg mangler eller bør endre?

Kom gjerne med dere forslag og;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skjermen er kanskje litt liten?

Ellers ville jeg ikke kjøpt Seagate disk (med mindre den er billig), heller støysvake Samsung eller raske Hitachi.

Men det minnet, med mindre du skal ha en seriøs OC, får du ikke utnyttet det. Jeg vet at AM2 støtter så raskt minne, men bussen er ikke mer enn 1000 mhz samlet, mens ett sånt sett gir 1600mhz. Dermed vil 533 mhz minne gi lik ytelse, til en mye lavere pris.

AN8 er jo ikke til AM2 sokkelen, så da må du bytte ut en del. Har kun lest HW.no sin test av det, men den var nesten udelt positiv. MSI K9N er jo mer aktuell til AM2

Lenke til kommentar

Ehm... ka e OC?:p:whistle:

Vet ikke om jeg skal kjøpe større skjerm pga de 19'' flatskjermene jeg har testet har som oftest ghostet en god del. Jeg har selv en 17'' LCD på denne pcen og er veldig fornøyd med den... men hvis dere finner en god 19'' LCD skjerm til en rimelig pris så setter jeg stor pris på det ;)

Jeg valgte den HDD pga Hw.no anbefalte den på ''spilleren'' pcen :p

Edit: tror jeg velger Abit AN8 32X ;)

Endret av Lureren
Lenke til kommentar
Ehm... ka e OC?:p:whistle:

Vet ikke om jeg skal kjøpe større skjerm pga de 19'' flatskjermene jeg har testet har som oftest ghostet en god del. Jeg har selv en 17'' LCD på denne pcen og er veldig fornøyd med den... men hvis dere finner en god 19'' LCD skjerm til en rimelig pris så setter jeg stor pris på det ;)

Jeg valgte den HDD pga Hw.no anbefalte den på ''spilleren'' pcen :p

Edit: tror jeg velger Abit AN8 32X  ;)

6297708[/snapback]

OC = overklokking. Det er kort fortalt å øke hastigheten på en eller flere komponeter inne i PCen. Link

Jeg vil anbefale Abit hovedkort. De har veldig god ytelse, stabile og kjempe lett å overklokke (Spesielt for nybegynnere.)

Pluss hvis du er vil ha lavt støynivå kan du kjøpe Abit KN8 Sli

kn9-sli_top_500.jpg

Ingen vifter. Link

Eller Hvis du må ha maks ytelse og overklokking kan du kjøpe dette

fatal1ty-an9-32x_top_500.jpg

Fatal1ty AN9 32X Link

Lenke til kommentar

Om du ikke vet hva OC er, så er det neppe aktuelt for deg;) Det står for OverClocking og går enkelt sagt ut på å få prosessoren til å kjøre på en høyere hastighet enn hva den opprinnelig er solgt som. Det krever en del fikling, man bør vite hva man gjør eller alliere seg med noen som vet, garanti og slikt ryker nok, man kan risikrere og ødelegge litt maskinvare osv, men er MYE ytelse å hente om man får det til. Om du ser i prossessor-delen av forumet her, så finner du nok mye info om overklokking.

Lenke til kommentar
Om du ikke vet hva OC er, så er det neppe aktuelt for deg;) Det står for OverClocking og går enkelt sagt ut på å få prosessoren til å kjøre på en høyere hastighet enn hva den opprinnelig er solgt som. Det krever en del fikling, man bør vite hva man gjør eller alliere seg med noen som vet, garanti og slikt ryker nok, man kan risikrere og ødelegge litt maskinvare osv, men er MYE ytelse å hente om man får det til. Om du ser i prossessor-delen av forumet her, så finner du nok mye info om overklokking.

6297789[/snapback]

Det er ikke noe vanskelig å overklokke hvis du har et godt hovedkort, med god software.

Abit hovedkortet er også laget slik at hvis du klokker for langt og PCen blir ustabil og "stopper opp"/slår seg av, er det bare å starte maskinen på nytt og alt starter på standar hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...