Gå til innhold

Liker dere utseende på siden?

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg forbedre på utseende? vet dere ikke liker introside, men nå er det en introside, så forhold dere til det, den kommer ikke til å bli tatt bort. Ettersom at lærern så at vi MÅTTE ha med en animasjon av noe slag, og jeg har ikke lyst til å "ødelegge" siden med å ha flash inpå den.

Link

Altså det jeg ønsker å vite er.

Hvordan kan jeg forbedre utseende? kom med konstruktive tips og ikke bare sleng dritt, men be my guest sleng dritt, men forklar hvorfor! :)

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, likte designet der jeg også, lett og fint...

Ville endret fargen på linken på introsiden så den er hvit med border..

Og også satt bakgrunnsfargen der til samme farge som på hovedsiden...

Teksttypen du bruker i menyen og på linker er, sorry, gyselig... Altfor firkantet.. Ville prøvd med for eksempel Vedana eller Helvetica.. De er fine :p

Logoen var tøff, men kanskje flytte spilleren lengre mot høyre for å skape litt balanse med teksten..

Bruk norsk på "Turnering" linken når man ikke er logget inn

For guds skyld oversett gjesteboken, og bruk ihvertfall ikke SMS språk!

Godt potensiale på denne siden, men trenger fortsatt noen finjusteringer.. :)

Lenke til kommentar

«Liker dere utseende på siden?»

NEI!

Dette er noe av det kjedeligste jeg har sett på lenge.. Er jo ikke noe visuelt å se på der i det hele tatt, alt er grått og kontrastløst... Unødvendig splash var det også, splash bør unngås, kan kanskje tilgis ved flerspråklige sider.. Prøv også å unngå å kalle headerbilder for "banner.XXX", da dette blir stoppet av adblockers av ymse slag..

Nei, dette her var dårlige greier, ikke noe positivt å komme med fra min side..

Lenke til kommentar

Det var en voldsom kontrast mellom forsiden ("Press start") og den egentlige sida. Ganske unødvendig og litt irriterende med sider der man må trykke på et bilde eller en animasjon for å komme til innholdet. Ellers er hovedsida grei nok. Den er ryddig og oversiktlig, men ganske kjedelig og lite innbydende sånn sett. Grått og lyseblått er ikke veldig engasjerende. Fotball skal jo være gøy sant, ikke business-preget og "kaldt"?

Uansett, min mening.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Hehe, takk for tipsene, får vel se å gjøre noe med menyen. Jibril2k les hva jeg skriver da, forstår hva du mener, men det er engang sånn at jeg må ha med den splash introen. Har dog aldri fått blokkert banner'n fra noen sider pga adblockers, men det er no som så... Er det mye sms språk? hvor i gjesteboken? eller der hvor nyheter osv. er skrevet?

Lenke til kommentar
Bruk norsk på "Turnering" linken når man ikke er logget inn

Alle linkene er laget med engelsk, egentlig er det tatt utgangspunkt i at det skal være en engelsk side. Men uansett er dette mest en test side for å se hva jeg får til, og hva jeg ikke får til :)

Men takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Hehe, takk for tipsene, får vel se å gjøre noe med menyen. Jibril2k les hva jeg skriver da, forstår hva du mener, men det er engang sånn at jeg må ha med den splash introen.

For det første, om du absolutt må ha med ein animasjon på sida så ha heller ein nøytral animert sak på sjølve sida i staden for ein irriterande splash-screen.

For det andre, om læraren din ber deg spesiellt om å ha med animasjon på sida burde du igrunn gi blaffen i det og argumentere godt imot dette. Om han absolutt ville ha ein splash-screen, så bør du nesten ta det opp med han - det er faktisk ikkje lov å drive vranglære :)

Lenke til kommentar

Utklipp fra oppgaven.

Lag en internettside med frames, linker, gif-animasjoner, tabeller og undersider.

Synes ikke det gjør noe jeg, vet jo til siden at jeg ikke skal bruke det. Det kommer skjeldent noe bra ut av å krangle med læreren, så skal la det være som det er. Jeg spør ABSOLUTT ikke om invendelse om introsiden, jeg spørr om hva dere synes om designet på hovedsiden, så skjønner ikke hvorfor i det heletatt du skal legge deg borti introen, når jeg på forhold har sagt ifra?.

Lenke til kommentar
Utklipp fra oppgaven.

Lag en internettside med frames, linker, gif-animasjoner, tabeller og undersider.

Synes ikke det gjør noe jeg, vet jo til siden at jeg ikke skal bruke det. Det kommer skjeldent noe bra ut av å krangle med læreren, så skal la det være som det er. Jeg spør ABSOLUTT ikke om invendelse om introsiden, jeg spørr om hva dere synes om designet på hovedsiden, så skjønner ikke hvorfor i det heletatt du skal legge deg borti introen, når jeg på forhold har sagt ifra?.

6298167[/snapback]

Fordi eg i stor grad prøver å hjelpe. Og du burde heilt ærlig sende læraren din inn hit på forumet en liten tur. Ei oppgave som det der høyrer 1994 til.

Men greit, for å gå litt på sjølve sida di:

- For små kontrastar på menyteksten, gjer teksten mørkare.

- Monospace-font til brødtekst er fy-fy. Bytt til en meir skjermvennlig font som Arial, Trebuchet e.l.

- Litt luft hadde gjort seg

- [ og ] rundt "Les mer" er veldig unødvendig, både visuellt og praktisk.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...