Gå til innhold

Ny stasjonær AM2 PC (med skjerm)

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha meg ny PC nå...

PCen skal brukes til spilling, litt foto (litt film også), og annen standard bruk.

Trenger hjelp til siste finish! DETTE er oppsettet jeg tenker ut ifra. (samme fra komplett uten CPU og RAM)

Trenger hjelp til å vite hvor jeg bestiller ifra, ingen netshops som har alle delene...

Skulle helst ha sett at pris gikk ned noen små hakk. Dessuten er jeg usikker på skjermkortet...

Vet dere hva de forskjellige netshoppene tar for å bygge PCen?

Skal kjøpe x2 engang senere når de har gått ned i pris...

Takk på forhånd for alle svar!

Endret av quackee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Skal ha meg ny PC nå...

PCen skal brukes til spilling, litt foto (litt film også), og annen standard bruk.

Har et budsjett på rundt 8-9k. Skal også ha meg ny skjerm. Har mus fra før, men kanskje jeg må ha et billig tastatur også...

Har tenkt en del på DETTE oppsettet

Har ikke noe peiling på hvilken skjerm jeg skal ha... Vil ha noe med liten responstid, så har tenkt på en 17" CRT, linkHER

I oppsettet ovenfor er jeg veldig usikker på RAM'en (kanskje 2gb?), og PSU'en. Har tenkt å kjøpe en enkeltkjernesprosessor nå (med tanke på prisen, blir jo på under 700) for så å kjøpe dobbelkjerne en gang etter det store prisfallet.

Vet dere hva komplett tar for å bygge PCen? usikker på om jeg vil bygge selv eller ikke...

6293424[/snapback]

Komplett setter sammen pcen for deg. Tror de tar 800,- for det. Men du trenger ikke være noe elektrogeni for å sette sammen selv. Det er mye hjelp å få på forumet her.

Her er mitt forslag på pc

Lenke til kommentar
Hei!

Skal ha meg ny PC nå...

Har et budsjett på rundt 8-9k. Skal også ha meg ny skjerm. Har mus fra før, men kanskje jeg må ha et billig tastatur også...

Har tenkt en del på DETTE oppsettet

Har ikke noe peiling på hvilken skjerm jeg skal ha... Vil ha noe med liten responstid, så har tenkt på en 17" CRT, linkHER

I oppsettet ovenfor er jeg veldig usikker på RAM'en (kanskje 2gb?), og PSU'en. Har tenkt å kjøpe en enkeltkjernesprosessor nå (med tanke på prisen, blir jo på under 700) for så å kjøpe dobbelkjerne en gang etter det store prisfallet.

Vet dere hva komplett tar for å bygge PCen? usikker på om jeg vil bygge selv eller ikke...

6293424[/snapback]

Komplett setter sammen pcen for deg. Tror de tar 800,- for det. Men du trenger ikke være noe elektrogeni for å sette sammen selv. Det er mye hjelp å få på forumet her.

Her er mitt forslag på pc

6293993[/snapback]

Skjermen der er veldig god. Jeg har en selv i hus. Men ikke kjøp Maxtor-disk, kjøp heller fra WD eller Samsung. Frekvensen på minnet er kanskje litt lav.

Bygging av pc er ikke vanskelig, og som sagt så er det bare å spørre i forumet etter hjelp om nødvendig.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Hmm, kanskje den strømforsyninga var bedre...

Hadde helst sett at alle delene kom fra komplett, men andre nettsteder går vel også...

Vil ikke ha 19", ettersom jeg spiller cs og det da blir vanskelig å se på et så stor areal...

Lenke til kommentar
Jeg vil nå heller anbefale 2x512 minne, og så oppgradere med 2x512 til.

En taper betydelig ytelse på bare én minnekanal, men ikke så mye på å evt. ha litt slappere timings med 4 brikker.

6296869[/snapback]

400mhz t1 blir 333mhz t2 dual channel

1gb= 400mhz t1 hvis kjøper skaffer en lik ram, er det mulig det vil fungere som dual channel?

timmings? en mister også mhz.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Betaler gjerne noen hundrelapper mer for 2x1gb, enn å ha 2x512...

Fagerbakken, handlelista di funker ikke...

Har vurdert dette med crt, å har bestemt meg for å droppe det... Flatskjerm blir det mindre belastning for øya på...

Men hvor mye hz går de til?

Lenke til kommentar
Betaler gjerne noen hundrelapper mer for 2x1gb, enn å ha 2x512...

Fagerbakken, handlelista di funker ikke...

Har vurdert dette med crt, å har bestemt meg for å droppe det... Flatskjerm blir det mindre belastning for øya på...

Men hvor mye hz går de til?

6298098[/snapback]

85hz på lavere enn 1280 75hz vanlig, plass på vanlig pult er det også.

1024*768 85hz

1280*1024 75hz

er svært fornøyd over å ha byttet fra crt til lcd, er en fryd. etterslep kan merkes da, uansett så er det ingentil i forhold til disse 25ms skjermene, det er mer sånn etterslep en vil helst unngå. Minigun med 8 løp spinner rundt på en god del rpm. samt å gå sidelengs, noen videoer får en tsunami bølge på etterslep, dvs data animerte videoer, har jeg sett i fear. bortsett fra det så merkes det sjeldent. det en merker venner en seg til, en bruker jo trossalt den raskeste skjermen til pris en får.

at dem med 12ms skjerm sier at de aldri merker til etterslep, stiller jeg meg skeptisk til. har 3ms skjerm og har ofte merket det. og det jeg har merket mener jeg alle andre burde kunne se også, da har de muligens spillt noe annet. tviler på at wievsonic 3ms skulle har større problemer en 12-16ms

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Bump! Trenger hjelp snarest mulig!

Sorry hvis jeg maser, men skal bestille så snart som mulig så jeg får ha den så lenge som mulig før prisene faller på x2!

EDIT: se første post også!

Endret av quackee
Lenke til kommentar
Bump! Trenger hjelp snarest mulig!

Sorry hvis jeg maser, men skal bestille så snart som mulig så jeg får ha den så lenge som mulig før prisene faller på x2!

EDIT: se første post også!

6301796[/snapback]

Hva er det du mangler da?

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe jeg mangler, bare at jeg er så usikker på om jeg kjøper de rette delene til rett pris osv.

Stiffmast: Vet at komplett ikke er billigst. Blir vel å kjøpe ifra 2 nettbutiker uansett, siden det ikke er noen som har alle delene. Det tar jeg til slutt...

Men det jeg spør om er om dette oppsettet kan bli like bra til en lavere pris? Usikker på PSUen og kabinettet...

Vet at efikkan og gjengen alltids har noen tips og forbedringer på lager...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...