Kjekssjokolade Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Kunne noen være så greie å fortelle litt om basic's innen mopedtrimming. Hva som burde skiftes ut og gjøres, å hva som ikke burde gjøres noe med. Sitter på en ganske gammel Tempo, går det ann å trimme/gjøre noe med gamle mopeder? Å om noen er så snill å svare, gjerne et langt og godt forklart svar, om hva som helst innen trimming(bortsett fra at det ikk er lovlig å kjøre med trimmet moped på offentlige veier) Takker, hvist noen svarer Må ma ha faste Tempo deler på Tempo mopeder? noen som kan forklare litt her, å gi eksempler på deler som kan brukes Endret 12. juni 2006 av kt600 Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 ja det går ann å trimme en tempo men hvordan tempo e5r det du har Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Den letteste måten å få den til å gå bedre på er å fjærne blomberinga i svanehalsen, og muligens bakpotta. Det vil gi ca 5-10km\t mere fart, men mopeden vil bråke vesentlig mye mere. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 ja det går ann å trimme en tempo men hvordan tempo e5r det du har 6293783[/snapback] Tempo corvette Den letteste måten å få den til å gå bedre på er å fjærne blomberinga i svanehalsen, og muligens bakpotta. Det vil gi ca 5-10km\t mere fart, men mopeden vil bråke vesentlig mye mere. 6293794[/snapback] Vil det bråke så mye at det er veldig lett å oppdage det...altså for onkel politi osv? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Vil det bråke så mye at det er veldig lett å oppdage det...altså for onkel politi osv? 6295506[/snapback] Kommer helt ann på hvordan moped det er, men er en mye høyere og kvassere lyd ja, som kansje er lett å oppdage, men det kommer som sagt helt ann på mopeden.. Min kompis har en Rieju MRX og han har fjærna blombering. Den bråker mere enn min Honda MTX som har effektanlegg og trimsilynder. Så det kommer helt ann på mopeden. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Går det om mulig ann å sette plomberinga inn igjen? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Går det om mulig ann å sette plomberinga inn igjen? 6295926[/snapback] ja det er mulig, men spørs i svanehalsen. kan hende du må sveise den tilbake, og det er litt pirkete.. I bakpotta er den som oftest lett å putte inn og ut men bruker å være slik at når den er ute har man langt ifra lyst å putte inn igjenn :!: Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Går det om mulig ann å sette plomberinga inn igjen? 6295926[/snapback] ja det er mulig, men spørs i svanehalsen. kan hende du må sveise den tilbake, og det er litt pirkete.. I bakpotta er den som oftest lett å putte inn og ut men bruker å være slik at når den er ute har man langt ifra lyst å putte inn igjenn :!: 6296013[/snapback] Selvfølgelig, men jeg tenkte bare hvist det ble veldig mye bråk Noen som har noen andre tips? takker så mye for de som har kommet til nå Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg anbefaler deg å lage en identisk tråd på Mopedportalen også, der har vertfall jeg fått gode og innholdsrike svar fra personer som kan med emnet. Mvh Erling Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Vel, pga. av liten motstand i anlegget til tempo corvette, så utgjør det svært lite å fjerne noe som helst inni der. Det som sansynligvis skjer da, er at det ikke blir nok motstand, og mopeden går dårligere. Det du derimot kan gjøre på en corvette, er å file innsug / eksosport, da kan den gå en god del bedre, avhengig av hvor mye man filer. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Vel, pga. av liten motstand i anlegget til tempo corvette, så utgjør det svært lite å fjerne noe som helst inni der. Det som sansynligvis skjer da, er at det ikke blir nok motstand, og mopeden går dårligere. Det du derimot kan gjøre på en corvette, er å file innsug / eksosport, da kan den gå en god del bedre, avhengig av hvor mye man filer. 6298030[/snapback] Hva vil det si og file innsug/eksosport ....noen bilder eller noe som kansje kan hjelpe? Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Har prøvd å ta ut lyddemperen i corvetten min, men den gikk heller dårligere og bråket mye mere.... Den sitter bakerst i potta, bare sku ut mutteren du ser inni enden ag ta ut endestykket.. Tror ikke det er plombering i svanehalsen på de Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Vel, pga. av liten motstand i anlegget til tempo corvette, så utgjør det svært lite å fjerne noe som helst inni der. Det som sansynligvis skjer da, er at det ikke blir nok motstand, og mopeden går dårligere. Det du derimot kan gjøre på en corvette, er å file innsug / eksosport, da kan den gå en god del bedre, avhengig av hvor mye man filer. 6298030[/snapback] Hva vil det si og file innsug/eksosport ....noen bilder eller noe som kansje kan hjelpe? 6300606[/snapback] File = Pusse Innsug = Der forgasseren går inn til sylinderen. Eksosport = Hullet ut ifra sylinder hvor eksosanlegget sitter. Men du, med så lite erfaring, bør ikke begynne med dette. Snakk heller med noen som har litt peiling på motor. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 IKKE begynn med filing hvis du ikke har peiling!! Du kan fort ende opp med en ubrukelig sylinder. Filer du eksosporten høyere får du kraftigere toppdrag men bunn og midt-draget går ned. Filer du den bredere får du mere kraft over det hele, men bare LITT for bred så vil stempelringene hukke tak og knekke, eller i beste fall slites i stykker veldig fort. Jeg hadde en sylinder til min moped som jeg brukte til eksperimentering. Filte mer og mer og den gikk bedre og bedre. Plutselig kom jeg til et punkt hvor toppdraget ble veldig bedre, men bunndraget ble så dårlig at jeg aldri fikk dratt ut de siste gira. Måtte slure den opp i turtall. Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Skal du få noe fart på en Tempo Corvette så må du kjøpe ett "Comet system" dvs si å bytte sylinder, stempel, svanehals, ekospotte, forgasser,luftfilter Slike systemer har vært å oppdrive i alle år til Sachs motorer. Da vil den våkne til liv Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 Skal du få noe fart på en Tempo Corvette så må du kjøpe ett "Comet system" dvs si å bytte sylinder, stempel, svanehals, ekospotte, forgasser,luftfilterSlike systemer har vært å oppdrive i alle år til Sachs motorer. Da vil den våkne til liv 6310527[/snapback] hmm, er det en moped etter denne oppdateringen også? Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 nesten ingen vits å "trimme" en corvette, vis du skulle, så vil kun draget bli bedre. men vis du tar plombene på denne, vil det kanskje hjelpe litt.. Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Skal du få noe fart på en Tempo Corvette så må du kjøpe ett "Comet system" dvs si å bytte sylinder, stempel, svanehals, ekospotte, forgasser,luftfilterSlike systemer har vært å oppdrive i alle år til Sachs motorer. Da vil den våkne til liv 6310527[/snapback] hmm, er det en moped etter denne oppdateringen også? 6311703[/snapback] Eh nei orginal "comet" var en lett motorsykkel på 60 tallet. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 ok..det hørtes ut som du skliftet ut det meste, å at det ble en større sykkel Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Tror ikke en corvette har så gode kjøreegenskaper at man kan kjøre over 70km uansett. har merket det på min i nedoverbakke at den blir vinglete osv selg den å kjøp en tsx/rmx.. Corvetten min blir solgt imorgen, og på lørdan skal jeg kjøpe rmx:) Ble lei av å kjøre i 25km/t i oppoverbakkene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå