Gå til innhold

ATI eller NVIDIA til gaming?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager at jeg ikke skrev chipset i stedet for HK, my bad. De fleste forstod nok at jeg mente chipset, men jeg skal være mer spesifikk neste gang, Poizon.

Ta deg en banan ^^

 

sablabra: Ok, jeg har ikke prøvd kombinasjonen nforce+ati. fint å høre at det er stabilt. my mistake. "djeeeeezz" (for et "ord"...)

 

Mr.Burns;-) : Ja ok, shimmering er nok kjipt hvis man opplever det (Det har ikke jeg hittil, tror jeg).

 

Åssen er det med DVD og HD-avspilling, ligger ATi fortsatt foran der?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
ATI har kommet med støtte for å bruke 3 skjermkort nå.

To i CrossFire og den siste som fysikk-kort.

Et x1600Xt for ekseempel var ganske mye kraftigere enn dette PhysX-kortet fra ASUS. Kunne jo lønne seg å kjøpe ATI av den grunn..

6297022[/snapback]

 

Feil!

 

Et x1600Xt kort er ikke en PPU og kan ikke sammenliknes med et PhysX kort. Du får bare effekt-fysikk og ikke interaktiv fysikk.

 

- The lack of a real write-back method on the GPU is also going to hurt it in the world of physics processing for sure. Since pixel shaders are read-only devices, they can not write back results that would change the state of other objects in the "world", a necessary feature for a solid physics engine on all four counts.

http://www.pcper.com/article.php?aid=225&type=expert

 

- FiringSquad this week reported a response from AGEIA which attempts to explain the lack of value in ATI's solution. According to AGEIA, measuring the performance of physics processing by simply looking at the number of gigaflops in a GPU is analogous to saying that "the more wheels I have on my car, the faster I will go." AGEIA's vice president of marketing, Michael Steele, said to FiringSquad:

 

Graphics processors are designed for graphics. Physics is an entirely different environment. Why would you sacrifice graphics performance for questionable physics? You’ll be hard pressed to find game developers who don’t want to use all the graphics power they can get, thus leaving very little for anything else in that chip.

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=2772

Lenke til kommentar

jeg ville valgt ati, av den enkle grunn at 7900 kortene har en del feil. utrolig mange av de konker ut selv om du ikke klokker. mulig gtx er en smule bedre enn gt der men problemet er der på gtx også!

 

ati ser ut til å takle litt mer eyecandy enn nvidia også!

 

ulempen er høyere strømforbruk\varmeutvikling.

Lenke til kommentar

Jeg holder meg langt unna nVIDIA. Kjøpte et GF 7900GT, det var ikke overklokket og døde etter en uke pga en utbredt feil. (Volt-regulatoren til minnet). Dette er en vanlig feil på hele GeForce 79XX serien, altså 7900GT, 7900GTX og 7950 kortene. Jeg har hoppa over på ett ASUS Radeon X1900XT nå og det funker flott, kortet støyer mye når jeg starter opp, men ellers er det veldig stille. :)

Lenke til kommentar
Tja, begge er egentlig overkill; spiller CS:S rimelig ok (50 - 60fps) med min 6600GT på 1024x768. WoW kjører jeg med alt på max med 1200x1000, CF er ikke fullt så bra dog, men spillbart. Derfor; gå etter prisen. Store forskjellen er det absolutt ikke :)

6293392[/snapback]

 

 

på CS:S får je på den testen 76.9 fps full grafikk og 10*12 oppløsning

jeg vil ambefale han om å kjøpe kansje 7900GT eller lignende ATI versjon

og kansje en 20" eller 21" LCD (og uansettt hva folk sier LCD er bedre å sitte på. noen kan oppleve røde øyne eller vondt i hodet ved formye pc sitting. dette er egentlig pga det fluoriserte lyset i en CRT noe som ikke oppstår på en LCD.

(i hvertfall den grunne jeg har hørt og vist jeg tar feil er det sikkert noen som retter på dette)

Lenke til kommentar

jeg ville gått for ett gf7950x2 da det yter bedere i høye oppløsninger enn ett 1900xtx(med tanke på skjermen som er valgt). gf7950x2 bråker også mindere, xtx kortet høres ut som ett jettfly når man spiller, det trekker også mer watt under full load.

kortene koster dessuten ca. like mye, jeg betalte 3995 for mitt.

 

jeg har selv bytett fra 1900xtx til gf7950x2 og er så langt fornøyd( gikk fra ca. 11300 til ca 12700 i 3dmark 05)

Lenke til kommentar

Hadde ikke fått med meg at 79xx serien var syk? Bra jeg fant det ut nå..

 

- The lack of a real write-back method on the GPU is also going to hurt it in the world of physics processing for sure. Since pixel shaders are read-only devices, they can not write back results that would change the state of other objects in the "world", a necessary feature for a solid physics engine on all four counts.

http://www.pcper.com/article.php?aid=225&type=expert

 

Det blir interessant å se om unified shaders er mer fleksible, altså at det kanskje ikke bare blir read-only lengre? Noen med mer peiling enn meg må kommentere dette...

Lenke til kommentar
Jeg holder meg langt unna nVIDIA. Kjøpte et GF 7900GT, det var ikke overklokket og døde etter en uke pga en utbredt feil. (Volt-regulatoren til minnet). Dette er en vanlig feil på hele GeForce 79XX serien, altså 7900GT, 7900GTX og 7950 kortene. Jeg har hoppa over på ett ASUS Radeon X1900XT nå og det funker flott, kortet støyer mye når jeg starter opp, men ellers er det veldig stille. :)

6424698[/snapback]

Ser at du i denne tråden som i andre tråder farer med løgn!

 

Det du klager på er ikke en feil på hele 7900-serien

Isåfall kom med håndfaste beviser på det!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Raptor,04/07-2006 : 00:57]
Jeg holder meg langt unna nVIDIA. Kjøpte et GF 7900GT, det var ikke overklokket og døde etter en uke pga en utbredt feil. (Volt-regulatoren til minnet). Dette er en vanlig feil på hele GeForce 79XX serien, altså 7900GT, 7900GTX og 7950 kortene. Jeg har hoppa over på ett ASUS Radeon X1900XT nå og det funker flott, kortet støyer mye når jeg starter opp, men ellers er det veldig stille. :)

6424698[/snapback]

Ser at du i denne tråden som i andre tråder farer med løgn!

 

Det du klager på er ikke en feil på hele 7900-serien

Isåfall kom med håndfaste beviser på det!

6431014[/snapback]

 

Det er vel ikke så lett å komme med håndfaste beviser på internett men alle som søker litt på google vil finne klare indisier på at dette begynner å bli et velkjent problem.

F.eks:http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=113943

http://www.evga.com/community/messageboard...?TOPIC_ID=14558

http://forums.vr-zone.com.sg/showthread.php?t=68303

Endret av alfi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...