Gå til innhold

Overratede filmer på IMDb's Top250

tjalla

Anbefalte innlegg

Gudfaren - For kjedelig og forutsigbar og ikke minst urealistisk (de kjakene irriterer meg grenseløst).

6312555[/snapback]

Wow.. for et argument. Håper du ikke utdanner deg som advokat.

2001 er vel litt artyfarty med historien og temaene men jeg synes likevel det er en digg film. Estetisk nydelig å se og høre på og den setter meg i en stemning på samme måte som å høre på god musikk. gjør

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gudfaren - For kjedelig og forutsigbar og ikke minst urealistisk (de kjakene irriterer meg grenseløst).

6312555[/snapback]

Den er jo forutsigbar, kjedelig og urealistisk, så argumentet er veldig bra, det.

Lenke til kommentar

6312555[/snapback]

Den er jo forutsigbar, kjedelig og urealistisk, så argumentet er veldig bra, det.

6313799[/snapback]

Gudfaren forutsigbar? Da er vel nesten alt av film forutsigbart, hehe.

Lenke til kommentar

6312555[/snapback]

6313799[/snapback]

Tenkte mer på det med underbittet som du tydeligvis ikke likte. Blir som å si at du ikke liker Matrix pga brillene Keanu bruker. Kunne også likt å høre hva du mener er urealistisk. Forutsigbar? Det er kanskje ingen Donnie Darko/Butterfly Effect-vendinger i filmen nei. Kjedelig er den kanskje for noen unge sjeler...

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

6312555[/snapback]

6313799[/snapback]

6314424[/snapback]

Gutten har dessverre et poeng; alle som er av den yngre generasjonen har fått den ødelagt av talløse parodier og etterligninger. Alle gode sitater, alle viktige scener og alle kule roller er blitt ødelagt av hvor gode var, og blitt til klisjéer. Det er selvsagt ikke filmens feil, men sannheten er at ingen som ser Star Wars for første gang nå vil bli overrasket over at Darth og Luke er i familie, eller at hestehodet dukker opp i sengen i Gudfaren.

Lenke til kommentar

6312555[/snapback]

6313799[/snapback]

6314424[/snapback]

Gutten har dessverre et poeng; alle som er av den yngre generasjonen har fått den ødelagt av talløse parodier og etterligninger. Alle gode sitater, alle viktige scener og alle kule roller er blitt ødelagt av hvor gode var, og blitt til klisjéer. Det er selvsagt ikke filmens feil, men sannheten er at ingen som ser Star Wars for første gang nå vil bli overrasket over at Darth og Luke er i familie, eller at hestehodet dukker opp i sengen i Gudfaren.

6314725[/snapback]

Jeg må si at hestehodet under dyna var originalt og sikkert overraskende for meg også første gang jeg så filmen (sikkert mer enn 10 år siden. Er faktisk 24.). Ikke fullt så overraskende var en viss bilbombe. Det som jeg mener er urealistisk er skepsisen til å drive med narkohandel. Endret av Superior
Lenke til kommentar
The real-life Mafia's supposed ban on drug dealing has been mentioned so often it's generally accepted as fact, but this couldn't be farther from the truth.  The shear number of narcotics convictions against mobsters of all ranks through the decades disproves the myth.  Mob bosses did issue edicts against drug dealing from time to time, but it was only in the interests of self-survival.

Fra http://www.crimelibrary.com/gangsters_outl...odfather/2.html

Lenke til kommentar
Det som jeg mener er urealistisk er skepsisen til å drive med narkohandel.

6314933[/snapback]

Det er jo en historisk ting. Var mange som ikke ville blande seg inn i narkotrafikken på den tid. Egentlig ganske realistisk.

6315040[/snapback]

Correcto. narkotika var mislikt av mange i den italienske mafiaen da den kom på markedet for fullt på midten av 1900-tallet.

Jeg kan ikke fatte at du mener at Gudfaren er forutsigbar. Det eneste som kan være grunnen til det, må være at utallige filmer er kraftig inspirert av Gudfaren's stil, teknikk, handling, dramaturgi, osv.

EDIT: Cun kom litt i forveien med litt mer fakta angående narko-saken. Likevel, det var flere som var mot det. GoodFellas forteller litt om dette. De store folka, som fulgte de gamle mafia-kodene, ville ikke ha det, men veldig mange av de yngre langet narkotika i store kvanta under nesen på sjefene. "Never get high on your own supply" er jo et artig lite ordtak som veldig få fulgte.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Likevel, det var flere som var mot det. GoodFellas forteller litt om dette. De store folka, som fulgte de gamle mafia-kodene, ville ikke ha det, men veldig mange av de yngre langet narkotika i store kvanta under nesen på sjefene. "Never get high on your own supply" er jo et artig lite ordtak som veldig få fulgte.

6315092[/snapback]

Goodfellas er en spillefilm. Hvis du vil ha mer håndfaste fakta, les faglitteratur eller les på nettsteder som er kvalitetssikret, som f.eks. Crime Library.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ganske enig i disse. Men det sårer meg litt at så mange nevner Donnie Darko. :p

Dr. Strangelove - Bra film, men ikke blandt tidenes 20 beste.

Apocalypse Now - Herregud så skuffa jeg ble når jeg så denne filmen. Ganske kjedelig igrunn.

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...