Stoltenberg Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 hei! jeg har telenor adsl 6000/500 kbit, og deler internettet mellom 2 maskiner vha en router, SMC7004VBR, med nyeste firmware. Problemet er at av og til går hastigheten på internett helt opp i noen sekunder, og så går den helt ned til null, før den plutselig går opp igjen. Som i bølger altså. Dette skjer uansett om jeg har noen nedlastingsprogrammer oppe eller bare surfer normalt, og om den andre maskinen er på eller av. Er usikker på om dette skjer på den andre maskinen, men det kan jeg prøve å finne ut. Når jeg nå trykker "Legg til nytt emne", så kan jeg krysse fingrene og håpe at hastigheten er oppe, eller så må jeg vente til den er oppe igjen. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hei! Du kan prøve å feilsøke og finne ut om det er routeren din som er syk eller om det er linja di ved å koble maskinen direkte i modemet. Husk da på at du må "ringe opp" via PPPoE, men det er en grei sak å få til ved å bruke veiviseren i XP. På denne måten finner du ut om routeren din ikke er god. Har selv samme routeren, men er ikke fornøyd med den. Krasjer flere ganger i uka. Hastigheten og alt annet er fint bare den fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå