JeffK Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Ser en del har problemer med dette, men en ting er litt spesielt for meg. Jeg finner kortet i YaST under Network cards, men om jeg kjører iwconfig, så er det ikke noe eth1. Er det noen som forstå dette? Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Du trenger firmware, last ned fra ipw2200.sf.net, versjon 2.4 for å være sikker. Pakk ut filene og legg alle .fw filer i /lib/firmware. Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Det virker!! 14 tegn Lenke til kommentar
Bowman Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Du trenger firmware, last ned fra ipw2200.sf.net, versjon 2.4 for å være sikker. Pakk ut filene og legg alle .fw filer i /lib/firmware. 6292439[/snapback] hei jeg har også et prob. med kortet i linux... har lurt på hvordan jeg instalerer drivere og sont.... jeg finnr ikke denne versonen(2.4)... kan du legge ut en link? nb: jeg bruker ubuntu 6.06 nå tror jeg... Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Driver og firmware pleier å sendes med i Ubuntu, er du sikker på at det ikke dukker opp? Skriv "iwconfig" i en terminal, og se hva som skjer. I alle tilfeller ligger firmware på http://ipw2200.sf.net som jeg tidligere sa, det er en link til firmware høyere oppe på siden, og den nest nyeste firmwaren er 2.4. Jeg har ikke tid til å finne ut hvor denne filen fysisk ligger hen på serveren, men den er ikke vanskelig å finne på nettsidene. Dette pakkes som sagt ut i /lib/firmware Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) OK, nå har jeg et nytt problem. Jeg har to laptoper. Den ene deler internet gjennom et Ad-Hoc-nettverk. Med den andre, som nå har linux, har jeg tidliger koblet til internet i windows med dette nettverket. Når jeg bruker KNetworkManager i linux, finner jeg nettverket. Når jeg prøver å koble til, kommer tilkoblingen bare til 28%, og så får jeg meldingen "Network now disconnected". Jeg har prøvd å endre "access mode" fra "Managed" til "Adhoc" i YaST->Network cards, men det hjalp ikke. Er det noen som kan forklare hvordan jeg skal få dette til? Må jeg fylle inn noen IP-adresser manuellt, eller noe(jeg måtte ikke det i windows)? (Jeg har klart å koble til det trådløse nettverket på skolen, som er av type "Managed"). Endret 15. juni 2006 av JeffK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå