Gå til innhold

trådløst intel 2200BG problem i openSUSE 10.1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du trenger firmware, last ned fra ipw2200.sf.net, versjon 2.4 for å være sikker.

Pakk ut filene og legg alle .fw filer i /lib/firmware.

6292439[/snapback]

hei

jeg har også et prob. med kortet i linux...

har lurt på hvordan jeg instalerer drivere og sont....

jeg finnr ikke denne versonen(2.4)... kan du legge ut en link?

nb:

jeg bruker ubuntu 6.06 nå tror jeg...

Lenke til kommentar

Driver og firmware pleier å sendes med i Ubuntu, er du sikker på at det ikke dukker opp? Skriv "iwconfig" i en terminal, og se hva som skjer.

I alle tilfeller ligger firmware på http://ipw2200.sf.net som jeg tidligere sa, det er en link til firmware høyere oppe på siden, og den nest nyeste firmwaren er 2.4. Jeg har ikke tid til å finne ut hvor denne filen fysisk ligger hen på serveren, men den er ikke vanskelig å finne på nettsidene.

Dette pakkes som sagt ut i /lib/firmware

Lenke til kommentar

OK, nå har jeg et nytt problem.

Jeg har to laptoper. Den ene deler internet gjennom et Ad-Hoc-nettverk. Med den andre, som nå har linux, har jeg tidliger koblet til internet i windows med dette nettverket. Når jeg bruker KNetworkManager i linux, finner jeg nettverket. Når jeg prøver å koble til, kommer tilkoblingen bare til 28%, og så får jeg meldingen "Network now disconnected".

Jeg har prøvd å endre "access mode" fra "Managed" til "Adhoc" i YaST->Network cards, men det hjalp ikke.

Er det noen som kan forklare hvordan jeg skal få dette til?

Må jeg fylle inn noen IP-adresser manuellt, eller noe(jeg måtte ikke det i windows)?

(Jeg har klart å koble til det trådløse nettverket på skolen, som er av type "Managed").

Endret av JeffK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...