ttd Skrevet 12. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 Hei. Lenge siden jeg har lagt ut bilde her nå. Bildet er tatt utover fra småbåthavna, Molde. Exif: 1/50s, f/14, 18mm og ISO 800. Polariseringsfilter. Egen vurdering: Bildet er pent, men lite spennende. Himmelen er spektakulær, og det er mye varme lengre ned i bildet. Overrasket over hvor lite støy det ble med ISO 800 (hadde glemt å sjekke før jeg tok bildet). Takk for eventuelle kommentarer og kritikk, gjene negativ. Jeg blir aldri bedre om jeg ikke får krass kritikk. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 Ha ha, du ønsker deg mer kritikk. Forstår godt det. Problemet er bare at du har selv gitt den kritikken som er verdt å gi. Synes bildet ble pent, så jeg lastet det ned i mappen for bilder tatt av forummedlemmer. Det er greit å ta bilder som ikke er spennende også. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 12. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 eneste negative man kan si er det samme som du sier. Bildet er litt kjedelig. Men det er vakkert å se på, og tror nok det er en av de bedre fjell-i-horisont-med-vann-i-front-bilder-og-litt-sol her på akam. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 12. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 Langt ifra spennende, men ganske dekorativt. Lite støy, men tror det hadde blitt penere med lavere iso. Jeg har selv en fetisj for kombinasjonen av polafilter og himmel, og det funker absolutt fint her. Fint med den overgangen til de varme fargene nederst. Plusspoeng for høydeformat. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 Plusspoeng for høydeformat. 6292546[/snapback] Enig i det. Vi ser alt for sjelden bilder i høydeformat her på forumet. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 Langt ifra spennende, men ganske dekorativt. Lite støy, men tror det hadde blitt penere med lavere iso. Jeg har selv en fetisj for kombinasjonen av polafilter og himmel, og det funker absolutt fint her. Fint med den overgangen til de varme fargene nederst. Plusspoeng for høydeformat. 6292546[/snapback] Jeg bannet stygt når jeg oppdaget at ISO sto på 800. Selvfølgelig etter at jeg kom hjem og lyset hadde forsvunnet. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 12. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg elsker slike bilder Synes det var fint, men som de fleste andre har sagt, ble det litt kjedelig. Du har vel ikke en kopi med høy oppløsning? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 12. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 Pent gjort. Meget delikat lys på denne scenen her. Ang ISO så er det vel et godt eksempel på at støy ikke er noe problem med dagens dSLR. I alle fall ikke på nedskalerte bilder til web-visning. PMNormal har en kommentar som får meg til å tenke på at et slikt forum egner seg mindre bra for bildekritikk. Etter 2-3 dager, er bildet borte 'for godt' i historikken. Ville gjerne hatt mulighet til å enkelt se alle bildene som f.eks Nemo har lagt ut.... Lenke til kommentar
ttd Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...opics&highlite= Det går an, men veldig tungvint. Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 12. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 Flott bilde, sier meg enig i alt som er sagt her.. Får også litt vann i munnen, fordi jeg fikk mitt splitter nye polaroid filter i posten idag Lenke til kommentar
ttd Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 Heisann. Takk for innspill. La ut bildet på photosig også, http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1767587 To av de tre kommentarene går på at fargene øverst i bildet "dreper" det litt. I see just improper use of polarizer. In between of non-polarized and polarized you have whole 90 degrees. Why you used the worst position? Crop to square frame would help. I also think that the colours above, are killing a little bit your image. The frame suggested by the member below me, would give a more harmony in colours and make eyes focus better on your mountains. Regards - Michael Jeg er ikke sikker på om jeg er helt enig... Er det ukorrekt bruk av polariseringsfilter selv om jeg får så stor forskjell på blåfargen på himmelen? Personlig så synes jeg bare den mørke delen skaper dynamikk... At det har lite å gjøre med virkeligheten legger jeg ikke stor vekt på da jeg aldri har satt som krav at bilder skal være dokumentariske... Synspunkter? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 12. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Det fins ikke noe ukorrekt bruk. Kanskje i følge noen som føler at de sitter på en allmektig fasit, men det bryr meg fint lite. Mange klager over forskjeller i fargen, og da særlig om polariseringsfilter brukes på de videste vidvinklene (typisk mørkt øverst i midten, og lysere på siden). Kommer an på om en selv liker effekten eller ei. Syns det er dritkult med disse forskjellene, særlig det at du fikk det svarte hølet i himmelen øverst. Edit: Stygg skrivefeil, jeg skammer meg. Endret 12. juni 2006 av SirMaximus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå