Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lovlig med frontrutebanner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har soting øverst på min bil så ser ikke stort ut der uansett  :)

6292240[/snapback]

Regner med det er original frontrute med farget felt øverst du snakker om. Men det hjelper ikke, du får ikke klistre på noe uansett...

Lenke til kommentar
Det er en bilforhander her jeg bor som skriver webadressen sin der på nesten vær nye bil de selger. Særlig Pickup'er.

Da kan det vell ikke være ulovlig?

6297595[/snapback]

Jo.

Les paragraf 31 i Vegtrafikkloven, der finner du alt du trenger å vite om streamere, soting, osv.

Lenke til kommentar

Kjør med det på du. Blir du stoppet, får du kun beskjed om å plukke det av, ingenting mer. Har frontrutebanner på begge bilene mine, og har blitt stoppet i mange tekniske kontroller der de ikke har nevnt det engang.. Folk fokuserer jævla mye på hva som er lov og ikke.. Lover er av og til for å brytes..

Lenke til kommentar

Kan til fordel være greit å sprøyte på masse Zalovann for å kunne flytte på den når du har lagt den på, så tar du en sånn plastsak til å legge på solfilm med for å klemme ut vannet når du har fått den på :)

Fra midten å ut til sidene, om jeg trengte å si det da :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en gedigen og overdreven banner i frontruta mi på en gammal 240 jeg hadde en gang. Ble stoppa i kontroll og bedt om å fjerne denne. Jeg kverrulerer og spør hvorfor, hvorpå politimannen sier at det har med sikt og gjøre. "Javel", sier jeg, flipper solskjermen min ned og strekker hånda rett frem. "Når denne er nede har jeg ikke sikt lengre enn til hit" (som var noen cm lengre ned enn hva banneren min rakk ned til).

Han fikk et rart uttrykk i ansiktet og banneren fikk bli.

Lenke til kommentar
Den er kun tonet, men da fra fabrikk, evt. ruteprodusent om ruta er byttet, så det er lov ;)

6311064[/snapback]

Ikke ruteprodusent om ruta er byttet. Kun fabrikk. (Unntaket er om bilen er levert originalt med toning, da er det også lov om ruta er byttet.)

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...