Heineoen Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hei! Har noen sånne bannere til å klistre i frontruta øverst liggende, men så lurer jeg på om det er lovlig å kjøre med? Finnes det noe lov for mål eller div.? Har soting øverst på min bil så ser ikke stort ut der uansett Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Om du søker her på forumet vil du finne at dette har vært tatt opp grundig og mange ganger. Det er ikke lov å klistre eller sprøyte på noe i det heletatt på frontruta eller sidevinduene foran. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 du kan klistre hva du vil der, men du VIL bli stoppet i hver eneste kontroll du kjører forbi med beskjed om å fjerne det, da det forhindrer utsynet. Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Har soting øverst på min bil så ser ikke stort ut der uansett 6292240[/snapback] Regner med det er original frontrute med farget felt øverst du snakker om. Men det hjelper ikke, du får ikke klistre på noe uansett... Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Det er en bilforhander her jeg bor som skriver webadressen sin der på nesten vær nye bil de selger. Særlig Pickup'er. Da kan det vell ikke være ulovlig? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Det er en bilforhander her jeg bor som skriver webadressen sin der på nesten vær nye bil de selger. Særlig Pickup'er.Da kan det vell ikke være ulovlig? 6297595[/snapback] Jo. Les paragraf 31 i Vegtrafikkloven, der finner du alt du trenger å vite om streamere, soting, osv. Lenke til kommentar
exs Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 frontrute bannere er uansett sjikkelig 1999 Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Kjør med det på du. Blir du stoppet, får du kun beskjed om å plukke det av, ingenting mer. Har frontrutebanner på begge bilene mine, og har blitt stoppet i mange tekniske kontroller der de ikke har nevnt det engang.. Folk fokuserer jævla mye på hva som er lov og ikke.. Lover er av og til for å brytes.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Vel, det var lovligheten han spurte om. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Lovlig er det ikke.. Men, who cares? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Kult!.. Da kommer snart Pioneer til å være klistret over ruta mi Bare vask å klistre eller? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Kan til fordel være greit å sprøyte på masse Zalovann for å kunne flytte på den når du har lagt den på, så tar du en sånn plastsak til å legge på solfilm med for å klemme ut vannet når du har fått den på Fra midten å ut til sidene, om jeg trengte å si det da Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Vask, gjerne med fettfrie vaskemidler. Finn midten på merket, samt frontruta. Legg malertape over på midten der du skal ha merket, slik at det festes til ruta. Og legg på venstresiden først, ta av malertape, og ta på høyreside. Da blir det garantert beint! Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Men å ha sånn grønntona topp på vinduet som mange biler har(dde), er dette også ulovlig? er jo bare sånn solskjerm.. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg hadde en gedigen og overdreven banner i frontruta mi på en gammal 240 jeg hadde en gang. Ble stoppa i kontroll og bedt om å fjerne denne. Jeg kverrulerer og spør hvorfor, hvorpå politimannen sier at det har med sikt og gjøre. "Javel", sier jeg, flipper solskjermen min ned og strekker hånda rett frem. "Når denne er nede har jeg ikke sikt lengre enn til hit" (som var noen cm lengre ned enn hva banneren min rakk ned til). Han fikk et rart uttrykk i ansiktet og banneren fikk bli. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Det har jeg tenkt på også.. noen solskjermer går jo svært langt ned. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Men å ha sånn grønntona topp på vinduet som mange biler har(dde), er dette også ulovlig? er jo bare sånn solskjerm.. 6308307[/snapback] Om det er solskjerm orgnalt i frontruten fra fabrikk er dette lov.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Den er kun tonet, men da fra fabrikk, evt. ruteprodusent om ruta er byttet, så det er lov Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Den er kun tonet, men da fra fabrikk, evt. ruteprodusent om ruta er byttet, så det er lov 6311064[/snapback] Ikke ruteprodusent om ruta er byttet. Kun fabrikk. (Unntaket er om bilen er levert originalt med toning, da er det også lov om ruta er byttet.) Endret 15. juni 2006 av Tee-Zee Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg hadde ikke noe toning i toppen av originalruta på Kadett'en, men når den skulle byttes fikk jeg spørsmål om jeg ville ha med eller uten toning i toppen Det blei med en svart, nesten ikke gjennomsiktig stripe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå