Gå til innhold

Skuffet


Rafael

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til Snekkern:

 

Hei!

Jeg har et par spørsmål til deg:

Har tenkt å kjøpe ny pc snart, dvs. har meste parten av delene men mangler det viktigste. Alt er bestemt på forhånd, men det eneste jeg har problemer med er Hovedkort valg. Jeg har bestemt meg for 2.53 P4 533mhz prossesor og har også veldig lyst på ATI sitt kort, men jeg er kjempe skeptisk til ATI etter alt det jeg leser på Forum rundt omkring.

Men du ser ut som du ikke har noe problem med det kortet i det hele tatt? hvilken av ATI korta har du?

Alle spillene dine går bra? Ingen hangups?

Og over til hovedkort: Hva vil du anbefalle der? Gjerne noe som er litt fremtidsrettet og det er ikke så viktig med overklokkingsfunksjoner. F.eks. hva er fordelen med kortet ditt som er et 845PE kort?

Lenke til kommentar

du spør om hvilket kort jeg har, jeg kjøpte av de aller først 9700 pro kortene som quad fikk inn,vet ikke om det var det du mente når det gjelder hk så er vel hovedforskjellen at pe støtter 333 minnehastighet offisielt mens e versjonen ikke gjør det selv om du utmerket kan kjøre disse på 333 og høyere i tillegg har pe hyper trading noe som blir aktuelt på de nye prosessorne over 3,14 hvar det vist Min erfaring er iallefall å kjøpe ett intel basert hk da jeg har best erfaring med disse ,har bla testet asus P4S8x ett kort som ikke imponerte meg bla pga ustbilitet

Lenke til kommentar

Snekkern:

Takker for svarene.

Jeg har tittet på et par Radeon kort, men de er vel ikke noe extra å hente ved å velge Hercules, Club3D eller hvem som helst vil jeg tro. Rett meg hvis jeg tar feil.

Hadde tenkt å gå for Club3D sin, men kanskje jeg skal ta den standard modellen for Hercules hadde ikke de fleste inne.

 

Over til Hovedkort: jeg har lest litt om de nye PE chipsettene og har veldig lyst til å prøve en men er det noe forskjell på disse fabrikatene: MSI, Asus, Abit osv. Leste mye bra om Asus sitt 845PE kort, men det er jo endel dyrere en det kortet fra MSI og derfor lurer jeg på om det er verdt det!?!

Lenke til kommentar

jeg kjører nå med 3,15 på prosessorn og minnet på 375 men går jeg høyere så går minnet ned til 333 dette skyldes at det i bios ikke finnes mulighet for å feks stille minnet på 4:5 noe jeg imidlertid regner med vil komme i en biosoppdatering, hva som er best av msi,asus gigabyte osv er vanskelig å si iallefall kjørte jeg med en høyere ytelse på msi sitt 845g enn jeg klarte på asus sitt P4533-v kort noe man ikke skulle trodd da g kortet til msi bla ikke hadde agp/pci lås, jeg kan imidlertid gå god for både kvaliteten og stabliteten til msi sine kort da jeg har hatt mange forskjellige av disse og aldri hatt problemer.

Lenke til kommentar

Har heller ikke problemer med mitt ATI kort. Jeg lurer litt på hvor du har fått dette inntrykket? Mitt inntrykk er at folk har like mye problemer med GForce kort som Radeon. Dog har noen problemer uansett hva de foretar seg og er derfor ikke representative for resten av oss :smile: At folk får problemer med kort som de overklokker er ikke mer enn de bør forvente.

Lenke til kommentar

Takker Snekkern. Jeg for se hva jeg velger! Uansett så er det tvilsomt at jeg kommer til å drive med overklokking noe særlig.

 

Kingdings:

Hvem av ATI kortene har du da?

Jeg kommer nok til å prøve et kort tenker jeg, men det er mange merker ute å går. Club 3D er visst kortet som er mest tilgjengelig og det kunne jeg få på mandag hvis jeg henter det, men jeg er veldig usikkert. Alle kortene har jo lik Mhz og sånn, men det er prisforskjeller på kortene for det. Crucial kommer jo med kort snart.

 

TIL ALLE:

Noen erfaringer folket? Hvem ATI kort bruker du og fungerer det bra?

Lenke til kommentar

Vel, i den stasjonære har jeg et plain Radeon kort av den gamle typen, 32 MB SD-RAM. Var ett rått kort i sin tid :smile: Fungerer ypperlig, litt problemer med drivere i begynnelsen(over 1 år siden). Driverne til ATI har blitt veldig mye bedre mens jeg har hatt dette kortet. Før dette hadde jeg et RageFury128, også et rått kort i sin tid, men driverne var dårligere enn for Radeon. Disse er sef, built by ATI. Dog skal ikke dette ha noen stor betydning.

 

I den bærbare har jeg et Radeon 7500 kort som også fungerer ypperlig.

 

Jeg har også inntrykk av at folk gir grafikk kort skylden for dårlige chipsett fra VIA og AMD. Det forrige HKet mitt hadde et slikt setup, jeg hadde betraktelig mer problemer enn det nåværende HKet mitt med Intel/Intel.

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-10-12 11:20 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...