Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig eksamen, Norsk

Anbefalte innlegg

hei, jeg fikk nå vite at jeg kom opp i norsk muntlig, går i 10ende på u.s.

Emnene var: dikt, drama/teaterhistorie og nyrealismen.

Det er to ting jeg sliter med her, og det er "fakta om dikt" altså alt generelt om dikt og drama/Teaterhistorie, der har jeg lyst å ha litt generelt, helst om kjærlighet fordi temaet mitt er Kjærlighet.

bare pøs på med forslag og linker til hvordan framføringen kan være eller linker som er gode.

Jeg trenger hjelp ! :p:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det burde egentlig handle om kjærlighet alt sammen, eller ihvertfall det meste.

Til Drama/teaterhistorie tenkte jeg å ha litt om "romeo og julie" og si noe om det.

Hva mer ? :p

6292062[/snapback]

quoter meg selv :p

Noen ideer til et kreativt innslag ?

Lenke til kommentar

Det kan være lurt å ha noe å vise fram, f.eks. bilder på overhead (eller Power Point, hvis du gidder å styre med å ha med PC).

Du kan sikkert få tak i noen bilder som har med "Romeo og Julie" å gjøre, f.eks. fra en av filmene som er laget til det. Eller bilder/tegninger av gamle teatre, eller Shakespeare, eller andre aktuelle forfattere.

Les utdrag fra Romeo og Julie, det drøyer tiden, i tillegg til å telle positivt. ;)

Les et nyrealistisk dikt, og finn en forfatter fra nyrealismen du kan fortelle litt om.

Lenke til kommentar
Det kan være lurt å ha noe å vise fram, f.eks. bilder på overhead (eller Power Point, hvis du gidder å styre med å ha med PC).

Du kan sikkert få tak i noen bilder som har med "Romeo og Julie" å gjøre, f.eks. fra en av filmene som er laget til det. Eller bilder/tegninger av gamle teatre, eller Shakespeare, eller andre aktuelle forfattere.

Les utdrag fra Romeo og Julie, det drøyer tiden, i tillegg til å telle positivt. ;)

Les et nyrealistisk dikt, og finn en forfatter fra nyrealismen du kan fortelle litt om.

6293805[/snapback]

Har desverre ikke Power point : /

Men resten var en knasende god idè !! ;D

Takker så mye!

Lenke til kommentar

Takker så mye!

6294485[/snapback]

Hvis det er Power Point du trenger, kan OpenOffice alltids gjøre samme nytten gratis. ;)

Men jeg ville ikke giddet det hvis jeg var deg, overhead holder, hvis det bare er bilder o.l. du har. Det går også fint å printe det ut på et vanlig ark, det er jo tross alt bare to personer du skal underholde, og ikke en hel forsamling. :)

Lykke til! :thumbup:

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Takker så mye!

6294485[/snapback]

Hvis det er Power Point du trenger, kan OpenOffice alltids gjøre samme nytten gratis. ;)

Men jeg ville ikke giddet det hvis jeg var deg, overhead holder, hvis det bare er bilder o.l. du har. Det går også fint å printe det ut på et vanlig ark, det er jo tross alt bare to personer du skal underholde, og ikke en hel forsamling. :)

Lykke til! :thumbup:

6294721[/snapback]

Tusen takk ! :D

Lenke til kommentar

Siden det var en tråd her, kan jeg likegodt komme med et spm om muntlig eksamen i norsk i 10ende:

Noen som kan si meg hva som kjennetegner romantikken, realisme, naturalisme og nyrealisme?

Altså skrivemåte de brukte, hva de fokuserte på... Står så uklart i boka, eller så er jeg bare ukonsentrert.

Har fått med meg at det var mer om samfunnet og slikt i realismen...

Endret av mummi-pappa
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...