-Shaq- Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 hei, jeg fikk nå vite at jeg kom opp i norsk muntlig, går i 10ende på u.s. Emnene var: dikt, drama/teaterhistorie og nyrealismen. Det er to ting jeg sliter med her, og det er "fakta om dikt" altså alt generelt om dikt og drama/Teaterhistorie, der har jeg lyst å ha litt generelt, helst om kjærlighet fordi temaet mitt er Kjærlighet. bare pøs på med forslag og linker til hvordan framføringen kan være eller linker som er gode. Jeg trenger hjelp ! Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Poesi [Dikt] Drama Teater Nyrealismen Lenke til kommentar
-Shaq- Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Poesi [Dikt]Drama Teater Nyrealismen 6291914[/snapback] Takk for svar ! ;D Lenke til kommentar
-Shaq- Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Det burde egentlig handle om kjærlighet alt sammen, eller ihvertfall det meste. Til Drama/teaterhistorie tenkte jeg å ha litt om "romeo og julie" og si noe om det. Hva mer ? Lenke til kommentar
-Shaq- Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Det burde egentlig handle om kjærlighet alt sammen, eller ihvertfall det meste. Til Drama/teaterhistorie tenkte jeg å ha litt om "romeo og julie" og si noe om det. Hva mer ? 6292062[/snapback] quoter meg selv Noen ideer til et kreativt innslag ? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det kan være lurt å ha noe å vise fram, f.eks. bilder på overhead (eller Power Point, hvis du gidder å styre med å ha med PC). Du kan sikkert få tak i noen bilder som har med "Romeo og Julie" å gjøre, f.eks. fra en av filmene som er laget til det. Eller bilder/tegninger av gamle teatre, eller Shakespeare, eller andre aktuelle forfattere. Les utdrag fra Romeo og Julie, det drøyer tiden, i tillegg til å telle positivt. Les et nyrealistisk dikt, og finn en forfatter fra nyrealismen du kan fortelle litt om. Lenke til kommentar
-Shaq- Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Det kan være lurt å ha noe å vise fram, f.eks. bilder på overhead (eller Power Point, hvis du gidder å styre med å ha med PC). Du kan sikkert få tak i noen bilder som har med "Romeo og Julie" å gjøre, f.eks. fra en av filmene som er laget til det. Eller bilder/tegninger av gamle teatre, eller Shakespeare, eller andre aktuelle forfattere. Les utdrag fra Romeo og Julie, det drøyer tiden, i tillegg til å telle positivt. Les et nyrealistisk dikt, og finn en forfatter fra nyrealismen du kan fortelle litt om. 6293805[/snapback] Har desverre ikke Power point : / Men resten var en knasende god idè !! ;D Takker så mye! Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Har desverre ikke Power point : / Men resten var en knasende god idè !! ;D Takker så mye! 6294485[/snapback] Hvis det er Power Point du trenger, kan OpenOffice alltids gjøre samme nytten gratis. Men jeg ville ikke giddet det hvis jeg var deg, overhead holder, hvis det bare er bilder o.l. du har. Det går også fint å printe det ut på et vanlig ark, det er jo tross alt bare to personer du skal underholde, og ikke en hel forsamling. Lykke til! Endret 12. juni 2006 av I.A.G. Lenke til kommentar
-Shaq- Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Har desverre ikke Power point : / Men resten var en knasende god idè !! ;D Takker så mye! 6294485[/snapback] Hvis det er Power Point du trenger, kan OpenOffice alltids gjøre samme nytten gratis. Men jeg ville ikke giddet det hvis jeg var deg, overhead holder, hvis det bare er bilder o.l. du har. Det går også fint å printe det ut på et vanlig ark, det er jo tross alt bare to personer du skal underholde, og ikke en hel forsamling. Lykke til! 6294721[/snapback] Tusen takk ! Lenke til kommentar
mummi-pappa Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Siden det var en tråd her, kan jeg likegodt komme med et spm om muntlig eksamen i norsk i 10ende: Noen som kan si meg hva som kjennetegner romantikken, realisme, naturalisme og nyrealisme? Altså skrivemåte de brukte, hva de fokuserte på... Står så uklart i boka, eller så er jeg bare ukonsentrert. Har fått med meg at det var mer om samfunnet og slikt i realismen... Endret 13. juni 2006 av mummi-pappa Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Åssen gikk det, Wh00t? Regner med at du er ferdig og har fått karakter nå... mummi-pappa: Opprett en egen tråd for det, du. (Hvis du ikke har gjort det alt...) Endret 15. juni 2006 av I.A.G. Lenke til kommentar
-Shaq- Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Åssen gikk det, Wh00t? Regner med at du er ferdig og har fått karakter nå... mummi-pappa: Opprett en egen tråd for det, du. (Hvis du ikke har gjort det alt...) 6313869[/snapback] Det ble nok en 4er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå