RBW Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Er du fortsatt en hyppig bruker av de gode gamle notatlappene? Da bør du kanskje sjekke ut Sonys nye LCD-serie. Les mer Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Post it lapper er noe som kommer til å dø ut. Lynmeldinger er bedre løsning, spesielt når dette integreres med sms. Jeg tror SONY bommer bra på dette produktet. Ihvertfall om markedet er unge lovende brukere .) Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Spørs nok ikke om bedriftssegmentet av markedet kommer til å ønske løsningen velkommen. Dog, på bekostning av justeringsmuligheter.. Jeg hadde ikke greid meg uten å kunne justere på skjermen min, og på en arbeidsplass er ergonomisk utforming vanvittig viktig! Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg tviler på at disse skjermene blir populære blant den yngre generasjonen. Men jeg tror absolutt at den litt eldre generasjonen, vil elske dem. Det er veldig vanlig at "de litt eldre" har CRT-skjermene sine dekket av post-its. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Den eldre generasjonen får heldigvis ikke lov å velge skjermer i bedriftssegmentet .) Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Nei, men de kan velge på hjemmebane. Skjermene er tross alt praktiske og billige. Spesifikasjonene er heller ikke så dårlige. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hvis man plasserer ut 50 skjermer i et kjønnsnøytralt kontorlandskap, er jeg sikker på at nærmere halvparten klistrer fra seg post-its på skjermene. Man kan spy på med så mye SMS, hurtigmeldinger, mail, memoarer, el-kalendre osv man vil, men det er alltid noen som foretrekker å skrive korte huskelapper/beskjeder på små, gule lapper. Ellers så er det litt rart å lansere en LCD-serie med post-it-plass som hovedargument. Specs kommer ramset opp nederst i liten skrift virker det som, selv om Sony sikkert har gjort det bra her og. Lenke til kommentar
puslingper Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Post it lapper er noe som kommer til å dø ut.Lynmeldinger er bedre løsning, spesielt når dette integreres med sms. Jeg tror SONY bommer bra på dette produktet. Ihvertfall om markedet er unge lovende brukere .) 6291901[/snapback] Nå er jo post-itlapper ikke primært til andre, men til seg selv. Jeg sender ikke en SMS til meg selv hvis jeg skal huske noe. Men når jeg tenker meg om; jeg er jo over 30... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Idéen er jo god, men selv om jeg faktisk bruker en del post-it-lapper som jeg lar slenge på skrivebordet, ville jeg heller prioritert andre ting ved skjermen, f.eks ergonomi (som ble nevnt). Sitter fortsatt med CRT, så jeg begynner å bli litt sugen på en 19" LCD etterhvert... Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Ingenting er styggere enn 21" crt som er rammet inn med post-its, det være seg brukermanualer eller passord. Penneholderen var jo fin for folk som jobber i ministeriet, hvis jobb er å bre navnetrekk utover store papimengder. Endret 12. juni 2006 av Spetsnaz Lenke til kommentar
BKB Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Savner også god ergonomi på skjermene, heller det enn en plastflate reservert til post-it's. Dell skjermene (ihvertfall de vi bruker på skolen) har høyde og vinkel justering samt at den kan dreies så skjermen står vertikalt, dette burde vært "standard" på de fleste skjermer mener jeg.. (sikkert noen skjermer med lignende justeringsmuligheter utenom dell sine men sola steiker som f så research er uaktuelt ) Endret 12. juni 2006 av BKB Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Den ser litt praktisk ut, men spesifikasjonene var ikke så veldig imponérende. Post it lapper er noe som kommer til å dø ut.Lynmeldinger er bedre løsning, spesielt når dette integreres med sms. Jeg tror SONY bommer bra på dette produktet. Ihvertfall om markedet er unge lovende brukere .) 6291901[/snapback] Slike lapper er vel for å huske noe, ikke sende en beskjed? Da er det bedre med gule lapper på pcen. For eksempel Ubuntu har dette innebygd. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Mac OS har også dette innebygd, og vel; det var snasent de første to dagene -- før man innså at det aldri kom til å kunne hamle opp med skrevne notater. På, akkurat ja; post its. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Post it lapper er noe som kommer til å dø ut.Lynmeldinger er bedre løsning, spesielt når dette integreres med sms. Jeg tror SONY bommer bra på dette produktet. Ihvertfall om markedet er unge lovende brukere .) 6291901[/snapback] Jeg synes det er en genial idé og en skikkelig salgsgimmic. Jeg har vært gjennom et titalls programmer som skal erstatte gule lapper, det være seg desktop-postits, formatterte huskelister eller alarmprogrammer. Hvert eneste av disse er 10 ganger tregere å skrive inn i og ikke en brøkdel så lett tilgjengelig som en postit-lapp. Har man ikke tid til å leke hotshot med lynmeldinger og telefoner, bruker man blyant. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Synes dette var ganske unødvendig... du har vel vitterlig nok steder å klistre fra deg en post-it uten at skjermen må spesialdesignes for det? Faktisk er så godt som alle overflater rundt deg på kontoret egnede klistreområder =P -Stigma Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hvis en virkelig vurdere å kjøpe en skjerm ut i fra hvor mange post-it-lapper en får plass til på den, tviler jeg STERKT på at du har noe ansvar over innkjøp av IT-utstyr på din arbeidsplass. Om noen har lyst til å gjøre dette privat, så for all del, men herre min hatt for en utrolig tåpelig idé. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Godt produkt for kontorløsninger, kunne godt ha tenkt meg en slik skjerm på jobben selv da post-it lapper er en grei redskap for å holde styr på oppgaver man må gjøre. Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) På jobb sitter jeg med en LCD som ikke har plass til post it-lapper, altså flyter de på pulten mellom tastatur og skjerm istedet. En slik løsning hadde sikkert vært kjekk å ha. Endret 12. juni 2006 av 4WheelDrive Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Bare meg som får litt uggen følelse av å ha kulepenner i aksjon SÅ nærmt LCD-overflaten? :| Edit: Har iallefall en "no-fly-zone" på et titalls centimeter rundt 24"-eren min, alt hva fingre, penner og andre ting angår. Endret 12. juni 2006 av brsseb Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Sikkert ikke så dumt å skrive de før de blir satt på skjermen.. hehe Men, en "no-fly" sone er nok kjekt, uansett skjermen, men å klistre opp en lapp eller to funker nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå