Esperados Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Hei, jeg satt og spilte World of Warcraft her om dagen, da PCen plutselig frøys og jeg etter hvert fikk blåskjerm. Jeg har hatt dette problemet før, da løste jeg det ved å ta ut grafikk-kortet og tørke bort støv på det og viftene i PCen (varmen var nok problemet). Jeg bestemte meg etter en død reboot for å teste dette, og satte kortet inn igjen. Dette hjalp desverre ikke denne gangen. Specs: MOBO: ABIT AA8 DuraMAX CPU: P4 630 3.0 GHz GFX: ATi ASUS X800XT Platinum MEM: Kingston 1G Kit 2x512MB DDR2 533Mhz PSU: Thermaltek Silent Purepower Xaser III 560W SKJERM: BenQ FP937s 17" LCD Jeg har et hovedkort med et lite LED-display som viser POST-koder ved oppstart. Koden jeg får er 9.0, som oversettes til "Complete uGuru initial process, AWARD BIOS take over booting job." Jeg får som sagt i topic heller ikke skjermbilde når jeg booter PCen, men det er ikke skjermen det er noe galt med. Jeg har testet skjermen på en annen PC, og dette funker. Jeg har også prøvd en annen gammel CRT-skjerm, men fortsatt ikke noe skjermbilde. Har også prøvd annen skjermkabel, annen overgang (må bruke DVI til VGA overgang.) Jeg bestemte meg for å prøve å resete BIOS etter å ha lest POST-koden, men fortsatt ingen POST-beep eller skjermbilde. Har prøvd å fjerne både en og to RAM-brikker, men uten hell. Jeg er klar over at jeg bør prøve å bytte ut forskjellige deler for å finne hvilken del det er en feil med, men jeg har ikke mye utstyr tilgjengelig. Bare still spørsmål, jeg er desperat og takknemlig for all hjelp EDIT: Glemte å skrive at jeg vanligvis får ett "BEEP" 3 sekunder etter boot, som betyr at PCen skal virke som vanlig. Endret 12. juni 2006 av Esperados Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Ta ut absolutt alt, så sitter du igjen med HK, CPU og PSU. Hvis du ikke får noe beep må det vel være en av disse det er noe galt med. Lenke til kommentar
Esperados Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Ta ut absolutt alt, så sitter du igjen med HK, CPU og PSU. Hvis du ikke får noe beep må det vel være en av disse det er noe galt med. 6292038[/snapback] Prøvde dette nettopp, men fortsatt ikke noe beep. Samme POST-kode, 9.0. Lenke til kommentar
Esperados Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Feilen lå i strømforsyningen. Prøvde med en gammel strømforsyning, og fikk POST-signaler. Takk hårek! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå