Dotten Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Litt av hvert gjort; Ny poll Endel nye bilder i første innlegg, byttet ut endel gamle for å få samme størrelse Endel nye datoer (Click, Departed, Sin City 2, Jackass 2 samt endel andre har byttet premieredato i Norge). Datoene er byttet ut i oversikten, men enda er de ikke lagt inn riktig kronologisk DOA kommer allikevel på norsk kino, lagt til dato. Også blitt kjent med premieredato for Borat, 300 og Flags of Our Fathers Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Children of Men In 2027, in a chaotic world in which humans can no longer procreate, a former activist agrees to help transport a miraculously pregnant woman to a sanctuary at sea, where her child's birth may help scientists save the future of humankind Internasjonal premiere: 22 september 2006 Norsk premiere: 20 oktober 2006 Regi: Alfonso Cuarón (Y tu mamá también, Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) Manus: P.D. James (roman) og Alfonso Cuarón Skuespillere: Clive Owen, Julianne Moore, Michael Caine, Chiwetel Ejiofor Trailer: Children of Men Trailer. Linker: IMDB Forventninger: Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Saw III Torture-friendly serial killer Jigsaw continues to "teach" those who are undeserving of life alongside his new apprentice. Internasjonal premiere: This halloween Norsk premiere: Uvist Sjanger: Grøsser Regi: Darren Lynn Bousman Manus: Leigh Whannell Skuespillere: Tobin Bell, J. LaRose, Angus Macfadyen, Dina Meyer Trailer: Saw III Trailer Linker: Imdb Forventninger: Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Veeldig bra tråd! Keep it up! Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Han måtte jo si "hello America" på traileren... herrejord.... vel vi får håpe det er myntet på dem pga halloween kun Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Rambo IV vil ha internasjonal premiere mai 2007. Norsk premiere er da ikke kjent. The Brazilian Job har premiere 15. desember 2006. Heller ikke norsk premieredato kjen for denne. Fyller etter litt informasjon om Shrek 3: Internasjonal premiere: 18. mai 2007 Norsk premiere: August 2007 Regi: Chris Miller Manus: Jeffrey Price, Peter S. Seaman Skuespillere: Mike Myers(Shrek), Eddie Murphy(Donkey), Cameron Diaz(Princess Fiona) Trailer: Linker: Imdb Litt mer om Spiderman 3: Internasjonal premiere: 4. mai 2007 Norsk premiere: Mai 2007 Regi: Sam Raimi Manus: Sam Raimi, Alvin Sargent Skuespillere: Tobey Maguire, Kirsten Dunst, Thomas Haden Church, James Franco, Topher Grace Trailer: Spiderman 3 Linker: Imdb | Offisiell side Og litt om The Fountain: Internasjonal premiere: 22. november 2006 Norsk premiere: Ukjent Regi: Darren Aronofsky Manus: Darren Aronofsky Skuespillere: Hugh Jackman, Rachel Weisz Trailer: Trailer Linker: Imdb | Offisiell side Forventinger: Endret 29. august 2006 av kjetil_b Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 http://www.filmweb.no/trailere/article105593.ece Legge til den nyeste filemen fra Ali G kan være en ide 6726401[/snapback] Ali G får meg til å le! Syk humor hvis man skjønner den! Synd det er så mange som ikke liker det! 6726406[/snapback] tuller du?alle liker vel ali g... han får alle til og le :!: Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Fra mesterregissør François Ozon kommer det en ny film du ikke kan gå glipp av. Romain er knapt 30 år, men en dag får han likevel høre at han har en svulst som kommer til å ta livet av ham i løpet av de tre første månedene. Dette er en øm og vakker film om hvordan en ung mann av i dag kommer overens med sin dødelighet og går slutten i møte. Internasjonal premiere: Norsk premiere: 08.09.2006 Sjanger: Drama Regi: François Ozon Manus: François Ozon Skuespillere: Melvil Poupaud, Jeanne Moreau, Valeria Bruni-Tedeschi, Daniel Duval Trailer: Klikk her Linker: Forventninger: Angel-A er et sort-hvitt-drama, der filmens to hovedpersoner beveger seg gjennom et spøkelsesaktig og ensomt Paris. Det er den franske filmskaperen og produsenten Luc Bessons tiende film som regissør og hans første siden Jeanne d'Arc i 1999. Internasjonal premiere: 23.07.2007 Norsk premiere: 15.09.2006 Sjanger: Romantisk komedie Regi: Luc Besson Manus: Luc Besson Skuespillere: Rie Rasmussen, Jamel Debbouze Trailer: Klikk her Linker: Forventninger: Lars er en 25-åring på stedet hvil i livet. Han vil bare gjøre godt, men evnene er ikke alltid på høyden. En dag begynner han å mistenke en gammel kjenning for å tukle med tenåringsguttene i bydelen. Lars går til kamp. Det får uante og farlige følger. Internasjonal premiere: 15.09.2006 Norsk premiere: 15.09.2006 Sjanger: Drama Regi: Erik Richter Strand Manus: Thomas S. Torjussen Skuespillere: Nils Jørgen "Jøgge" Kaalstad, Edward Schultheiss, Henrik Mestad, Ingrid Bolsø Berdal, Marika Enstad Trailer: Klikk Her Linker: Forventninger: Dette er en fiktiv historie om et eksisterende radiovarieté-show som har pågått i USA i over 30 år. Internasjonal premiere: Har hatt premiere Norsk premiere: 22.09.2006 Sjanger: Komedie / Musikkfilm Regi: Robert Altman Manus: Garrison Keillor Skuespillere: Woody Harrelson, Tommy Lee Jones, Garrison Keillor, Kevin Kline, Lindsay Lohan, Meryl Streep, Lily Tomlin Trailer: Klikk her Linker: Forventninger: Superstar Jet Li headlines this action-packed film, his final martial arts epic. The film reteams him with producer Bill Kong (“Hero”) and action choreographer Yuen Wo Ping (“Unleashed”). Li portrays martial arts legend Huo Yuanjia, who became the most famous fighter in all of China at the turn of the 20th Century. Internasjonal premiere: 22.10.2006 Norsk premiere: 22.09.2006 Regi: Ronny Yu Manus: Chris Chow Skuespillere: Jet Li, Betty Sun, Dong Yong, Nakamura Shidou Trailer: Trailer Linker: Imdb Forventninger: Young Katie (Loman) claims a wild horse as her own -- an effort to prove to her father (McGraw) that she is capable of one day taking over the family ranch. Internasjonal premiere: Norsk premiere: 29.09.2006 Sjanger: Drama Regi: Michael Mayer Manus: Lawrence M. Konner & Mark D. Rosenthal Skuespillere: Alison Lohman, Tim McGraw, Maria Bello, Ryan Kwanten Trailer: Klikk her Linker: Forventninger: A family determined to get their young daughter into the finals of a beauty pageant take a cross-country trip in their VW bus. Internasjonal premiere: Har hatt premiere. Norsk premiere: 29.09.2006 Sjanger: Komedie Regi: Jonathan Dayton, Valerie Faris Manus: Michael Arndt Skuespillere: Steve Carell, Toni Collette, Greg Kinnear, Paul Dano Trailer: Klikk her Linker: Forventninger: Kommet seg inn på topp 250 listen på IMDB. ürgen Vogel spiller mesterlig voldtektsmannen Theo som slipper ut etter ni års forvaring. Han kjemper en voldsom kamp mot sine indre demoner og finner en hjertevenn i den forknytte piken Nettie (Sabine Timoteo). Hun har også sår på sjelen. Sammen prøver de å finne en vei ut av ensomheten. DEN FRIE VILJEN er en sjelden humanistisk perle med fantastiske skuespillere og en autensitet som griper om hjerterøttene. Berlin 2006, SØLVBJØRN - KUNSTNERISK BIDRAG gikk til Jürgen Vogel som skuespiller, medforfatter og co-produsent av DEN FRIE VILJE Internasjonal premiere: Har hatt premiere Norsk premiere: September 2006 Sjanger: Drama Regi: Matthias Glasner Manus: Matthias Glasner, Judith Angerbauer, Jürgen Vogel Skuespillere: Jürgen Vogel, Sabine Timoteo, Manfred Zapatka, André Hennicke, Judith Engel Trailer: Linker: Forventninger: Drømmen - som fikk Krystallbjørnen under Berlin-festivalen - handler om 13 år gamle Frits som, inspirert av Martin Luther King, gjør opprør mot skoleinspektøren. Året er 1969, og rent geografisk befinner vi oss langt unna demonstrasjonstog mot Vietnamkrigen, Beatles-hår, piggtråd og opprør. Men de nye vinder blåser også i provinsen og på den skolen der vår hovedperson skal begynne etter sommerferien. Internasjonal premiere: 06.10.2006 Norsk premiere: 06.10.2006 Sjanger: Drama Regi: Niels Arden Oplev Manus: Niels Arden Oplev, Steen Bille Skuespillere: Janus Dissing Rathke, Bent Mejding, Anders W. Berthelsen Trailer: Linker: Forventninger: Absolutt makt korrumperer absolutt i manusforfatter/regissør/produsent Steven Zaillians (Oscar for manus til Schindlers liste) filmatisering av Robert Penn Warrens klassiske roman All The King's Men, der vi møter blant annet Sean Penn, Jude Law, Kate Winslet, James Gandolfini og Anthony Hopkins. Filmen er den spektakulære historien om en sørstatspolitikers vei til toppen og hans uunngåelige fall fra maktens tinder. Internasjonal premiere: Uvisst Norsk premiere: November 2006 Sjanger: Drama Regi: Steven Zaillians Manus: Steven Zaillians, Robert Penn Warren Skuespillere: Sean Penn, Jude Law, Kate Winslet Trailer: Linker: Forventninger: nto the world of the Emperor Penguins, who find their soul mates through song, a penguin is born who cannot sing. But he can tap dance something fierce! Internasjonal premiere: 17.11.2006 Norsk premiere: 01.12.2006 Sjanger: Animasjon Regi: George Miller Manus: Warren Coleman & John Collee Skuespillere: Stemmer fra Nicole Kidman, Hugh Jackman, Brittany Murphy, Robin Williams, Elijah Wood med flere Trailer: Klikk her Linker: Forventninger: En rotte som bor i en stilig leilighet i London, blir en dag skylt ned i toalettet og havner i kloakken, i betydelig farligere farvann enn de han kom fra. Internasjonal premiere: 03.11.2006 Norsk premiere: 08.12.2006 Sjanger: Animasjon Regi: David Bowers, Sam Fell Manus: Dick Clement , Ian La Frenais Skuespillere: Hugh Jackmann, Kate Winslet Trailer: Klikk her Linker: Forventninger: Komedie som gjør det stort i USA. Internasjonal premiere: Har hatt premiere Norsk premiere: 15.12.2006 Sjanger: Komedie Regi: Adam McKay Manus: Will Ferrell, Adam McKay Skuespillere: Gary Cole, Michael Clarke Duncan, Will Ferrell, Trailer: Klikk her Linker: Forventninger: Untitled Superman Returns Sequel Oppfølger til Superman Returns Internasjonal premiere: 2009 Norsk premiere: 2009 Sjanger: Drama/Action Regi: Bryan Singer Manus: Dan Harris, Michael Dougherty Skuespillere: Brandon Routh, Kevin Spacey, Kate Bosworth Trailer: Linker: Forventninger: A Viking boy is left behind after his clan battles a Native American tribe. Raised within the tribe, he ultimately becomes their savoir in a fight against the Norsemen Internasjonal premiere: 12.01.2007 Norsk premiere: 09.03.2007 Sjanger: Action Regi: Marcus Nispel Manus: Laeta Kalogridis Skuespillere: Karl Urban, Jay Tavare, Ralf Moeller, Moon Bloodgood, Russell Means Trailer: Klikk her Linker: Forventninger: Enjoy Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Kjempebra oversikt, Dotten! Lista begynner å bli LANG Er ganske spent på den Little Miss Sunshine. Høres ikke ut som en film som fortjener å komme på Imdb topp 250, men vi får se. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg gledet meg til Little Miss Sunshine tidligere pga skuespillerne, men nå er jeg faen meg ekstatisk. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Lurer på om jeg skal endre til å la den se ut slik som Kinoguiden, ved å skille med en strek fremfor å bruke quote. Har tatt vekk midstilt i oversikten. Hva syntes folk? Slik som før (midstilt + quote for å skille), slik som nå (quote for å skille) eller slik som i kinoguiden (skille med strek)? Sistnevnte er uansett den som for meg medfører minst arbeid. Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Synes Kinoguiden er en del mer oversiktlig, så jeg vil nok stemme for den. Men samtidig er det du som må bruke tid på dette, så jeg synes du skal gjøre det som er mest tidsbesparende for deg Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg synes at du skal få med deg en som har peiling på web-koding og -design (hvis ikke du kan det selv), og derfra lage en egen "kinoside" (altså noe ala www.kinoguiden.kulturo.no/). Du bruker jo såpass mye tid på dette uansett, hvorfor ikke lage en skikkelig side? Brukerne kan bidra i tråd som dette, mens du og evt en til setter alt i system. Av de nevnte forslagene, synes jeg den med quote er best. Men du må selvfølgelig gjøre det som passer deg best Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Jeg synes at du skal få med deg en som har peiling på web-koding og -design (hvis ikke du kan det selv), og derfra lage en egen "kinoside" (altså noe ala www.kinoguiden.kulturo.no/). Du bruker jo såpass mye tid på dette uansett, hvorfor ikke lage en skikkelig side? Brukerne kan bidra i tråd som dette, mens du og evt en til setter alt i system. Av de nevnte forslagene, synes jeg den med quote er best. Men du må selvfølgelig gjøre det som passer deg best 6765296[/snapback] Det har vært i tankene, men det er nå heller frem i tid. Akkurat nå er det på forumet som gjelder Går vekk fra quotingen, rett og slett fordi jeg må quote om en haug med filmer hver gang jeg legger en til. Det har jeg ikke tid til. Så for de som syntes det blir litt mindre visuelt vennlig, så trøst dere med at da sparer jeg tid til å bruke på annet (legge til flere filmer f.eks.) Lenke til kommentar
master air Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Er litt usikker om jeg syns quote eller quote + midstilt er mest oversiktlig, men syns begge de to er bedre enn en skillestrek. L@sses forslag er vel mest ønskelig, men også mest arbeid tenker jeg. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Er det bare jeg som er trøtt eller står det at den Norske permieren på Fearless er før den internationale? Internasjonal premiere: 22.10.2006Norsk premiere: 22.09.2006 Noen som vet når/om Clerks 2 kommer på Norske kinoer? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Er det bare jeg som er trøtt eller står det at den Norske permieren på Fearless er før den internationale?Internasjonal premiere: 22.10.2006Norsk premiere: 22.09.2006 Noen som vet når/om Clerks 2 kommer på Norske kinoer? 6767562[/snapback] En liten glipp. Skal stå 22.09 begge steder Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 3 første minuttene av The Covenant Klipp fra Flyboys Black Dahlia trailer Flags of our fathers (combo trailer) Mange "Snakes on a Plane" klipp Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Og litt til; The Simpsons teaser AvP har fått tittelen "Alien vs. Predator: Survival of the Fittest" og premieren er flyttet tilbake til 21. desember. Beowulf har internasjonal premiere 16 november 2007, The Dark Knight har premiere juni 2008. Veldig mye nytt om Quentin Tarantino og Robert Rodriguez sin Grindhouse: Grindhouse Quentin Tarantino and Robert Rodriguez are each directing a 60-minute horror tale for "Grindhouse". Rodriguez's part, "Planet Terror," will be a zombie movie, while Tarantino's section, "Death Proof," will a slasher film. Faux trailers and ads will run between the two pics as an intermission. Internasjonal premiere: 06.04.2007 Norsk premiere: Uvisst Regi: Robert Rodriguez, Quentin Tarantino Manus: Quentin Tarantino, Robert Rodriguez Skuespillere: Kurt Russell, Zoe Bell, Rosario Dawson, Jordan Ladd, Rose McGowan, Sydney Tamiia Poitier, Marley Shelton, Tracie Thoms, Mary Elizabeth Winstead, Freddy Rodriguez, Josh Brolin, Naveen Andrews, Michael Biehn, Stacy Ferguson, Jeff Fahey, Michael Parks Trailer: Linker: Forventinger: Evan Almighty har premiere i Norge 06.07.2007. Indiana Jones 4 forventes å komme sommeren 2008. Hva Spielberg, Ford og Lucas har å si om filmen Litt om hva Rambo IV sin handling er: "Rambo living a monastic lifestyle in Bangkok and salvaging old PT boats and tanks for scrap metal. When a group of volunteers bringing supplies into Burma disappears, a relative of one of the missing missionaries begs Rambo to find them." Angående A Scanner Darkly så er det fortsatt ikke blitt bestemt om den kommer på norsk kino, men John Tucker Must die kommer 19.01.2007. Intet nytt om Clerks 2 kommer på norske kinoer. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 burde vel legge til Live 2 Tell http://en.wikipedia.org/wiki/Live_2_Tell Film skrevet av Tupac i 1995 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå