Gå til innhold

Suse download! hjelp!

huf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager. Men om du vil ha hele SuSE, må du kjøpe den. Pro utgaven 7 cder/1 dvd koster ca. 800 kroner. Da får du med en hel bunke med trykt dokumentasjon også. Det følger med en hel del andre propritære programmer også.

GPL lisensen gir SuSE muligheten til å la være å legge hele greia ut på internett for fri nedlasting.

Om du liker SuSE Linux, vurder om du ikke vil støtte utviklingen.

SuSE kan du kjøpe bla i Linuxbutikken og ask Ask sender vistnok fraktfritt.

Omne homo mendax

[ Denne Melding var redigert av: lif på 2002-10-10 23:33 ]

Lenke til kommentar

Det fine med Linux er jo at du har friheten til å prøve ut alle de distroene du skulle være inntrisert i, (så sant du gidder å laste dem ned da.)

Så, om du finner din favoritt distro, så kan du da overse en liten tusenlapp for å få det du er ute etter..

Som jeg har oppfattet, så er det Suse, Redhat, Mandrake og muligens Slack som er de mest commersiele distroene..

Om du skulle være i ytterligre tvil, så ville jeg annbefale deg å ta en liten titt på enten denne eller denne listen, over forskjellige Linux distror..

--

Lykke til med valget ditt, håper det går smertte fritt for seg ;-)

Lenke til kommentar

Det er rett at SuSE ikkje lar deg laste ned ei iso-fil som du kan brenne på cd, men dei lar deg installere SuSE Linux rett fra FTP. Dette gjorde eg, og det fungerte fint. Tok cirka 15 timer å laste ned med dei pakkevalgene eg gjorde. Men husk på å velg ein rask ftp-server i nærheten. f.eks ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distribution.../suse/i386/8.0/

Det du trenger å gjere er å laste ned ei boot.iso fil(16MB) og brenne den på cd, og start opp. Du velger ka ftp-server du vil bruke og du er igang. Det er også muleg å bruke ein bootdiskett i staden for cd, men det har eg ikkje prøvd.

Fra SuSE.com:

"SuSE Linux for i386 can be installed free of charge directly from the FTP server. Before you start, please read the installation guideline!"

http://www.suse.com/us/private/download/su...inux/index.html

ps. eg skreiv litt seint. ca.10 minutt for seint :smile:

[ Denne Melding var redigert av: pcguru på 2002-10-11 00:59 ]

Lenke til kommentar

Eg har hatt eit "på-/av-forhold" til linux. Har testa det i perioder, for så å gå eit par månader uten linux, og når det kom ein ny versjon av redhat så måtte eg berre prøva på nytt. Har holdt på slik siden redhat 6.1 eller någe slik. Men eg må jo seia at eg har lært litt, og linux vert mindre vanskeleg for kvar gong eg bestemmer meg for å prøve det. Har brukt redhat7.3 ei stund no og har nettopp oppgradert til redhat8.0. I det siste har eg hatt eit prosjekt på gang for meg sjølv. Det var å prøve "alle" dei kjente og store linux-distribusjonene. Eg installerte då VMware og installerte dei forskjellige linux-distribusjonane i virtual machine. Så no har eg SuSE8.0,Mandrake9.0,Caldera Openlinux3.1.1,Slackware8.1 og skulelinux(som er basert på Debian) installert som virtuelle maskiner på min redhat8.0. Grunnen til at eg testa ut alle desse var at eg vurderte å bytta ut redhat med ein anna linux-distribusjon, men det har eg ikkje gjordt endå. Fann ut at alle er nokså like.

Lenke til kommentar

Litt av et prosjekt det der, og lykke til videre..

Klarer wmw å takle så mye på en gang da, og i så fall - hvaslags maskin vare ville du annefale for dette bruket.

Jeg har jo hørt litt forskjellig om wmw, men er det på noen måte mulig å få spillt noe counterstrike i wmw?

I så fall så ville det være over og ut for windows på permmanent basis..

Joa - trenger jo egentlig winamp3 også..

avhengi

- Zitoz

Lenke til kommentar

Eg må nok nøye meg med å kjøre ei virtuell maskin om gangen, men det er nok muleg med fleire hvis du har ein ny pc. Eg har faktisk ikkje prøvd å kjøre fleire om gangen. Men dersom du har rikeleg med RAM så går det sikkert greit.

Og ein anna ting, VMware støtter ikkje 3D så det vert ikkje så mykje counterstrike då.

Når du kjører Linux så kan du jo bruka XMMS, like bra som winamp

Her e min PC som eg kjøpte på OBS!

PII350 på eit Aopen AX6B hovudkort

576MB RAM

80GB Maxtor @Promise ATA133-kort

Matrox G200 16MB, Nokia 446Xpro @1600x1200

Aopen HX08 med diverse modifikasjoner.

[ Denne Melding var redigert av: pcguru på 2002-10-11 01:50 ]

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg lurte på om de som har brukt SuSE linux kan si noen ord om hvordan de synes den fungerer.

Har snust litt på linux, men ikke hatt mot nok til å prøve det. Har imidlertid vært innom siten:

http://www.linuxbutikken.no

og sett på SuSE der, samt SuSE's egen site. Siden jeg ikke kan noen ting om linux så er jeg interessert i en distribusjon som er meget lettfattelig.

tommelomsk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...