Bornslip Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Smått usikker på hvor jeg skulle plassere dette innlegget, men bare å flytte om det blir feil, uansett... Når man kjøper "ferdige" maskiner fra F.eks IBM, Dell osv har gjerne maskinen en oppstartskjerm som kommer før selve windows skjermen. Tror det er snakk om den skjermen som kommer aller først da man har mulighet til å logge inn i bios og forandre ting og tang. På f.eks IBM Lenovo kommer det en hvit skjerm med lenovo skrift, og på Dell kommer Dell sin egne oppstartskjerm. Det jeg lurte på, er det noe man kan gjøre for å få vekk dette og få en vanlig bios oppstart? Som regel en vanlig sort skjerm som viser hvilken bios det er og hva man må trykke får å gå inn på bios... Må man flashe biosen eller kan man fikse dette ved mer lettvinte løsninger? Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det skal være mulig å deaktivere dette i BIOS. Boot inn i BIOS, finn noe som jeg tror heter "boot screen", og deaktiver dette. Mulig dette varierer med forskjellige BIOS'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå