Movieheart Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Som emnetittelen sier så lurer jeg på om det er mulig å kjøre to operativsystem på en PC samtidig. Jeg har en vanlig Windows XP Home Edition innstalert + Windows Vista Beta 2. Er det da mulig for meg å kjøre disse samtidig eller bytte mellom de uten at jeg må restarte pcen? Ser at på den nye Macbooken er det mulig å skifte mellom mac os å windows bare ved å slå i siden på pcen. Men det er jo fordi den utnytter en slags sensor i harddisken. Er det noen slags måte å gjøre dette på i Windows, lage en slags shortcout eller noe sånt? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Du kan prøve WMware Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Tror ikke det er lurt eller mulig ? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 To måter å gjøre dette på: 1) Installere XP som vanlig. Kjøre vmware med vista som gjeste-OS. Fordel: Du kan svitsje mellom vista og xp når det paser. Ulemper: * Vista vil antakelig gå tregt pga at du kjører xp samtidig. * Du kan ikke kjøre vista uten å samtidig kjøre XP i bakgrunnen. * Du må ha en lisensiert versjon (betale) for vmware for å kunne installere vista. 2) Installere vista og XP på hver sin partisjon: Ulempe: Ikke mulig å svitsje mellom wista og XP. Fordeler: * Vista får all den prosessorkraft som du har i systemet. * Du får aksess til andre harddisker og partisjoner med filer, ikke sånn sandkasse-opplegg. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 To måter å gjøre dette på: 1) Installere XP som vanlig. Kjøre vmware med vista som gjeste-OS. Fordel: Du kan svitsje mellom vista og xp når det paser. Ulemper: * Vista vil antakelig gå tregt pga at du kjører xp samtidig. * Du kan ikke kjøre vista uten å samtidig kjøre XP i bakgrunnen. * Du må ha en lisensiert versjon (betale) for vmware for å kunne installere vista. 2) Installere vista og XP på hver sin partisjon: Ulempe: Ikke mulig å svitsje mellom wista og XP. Fordeler: * Vista får all den prosessorkraft som du har i systemet. * Du får aksess til andre harddisker og partisjoner med filer, ikke sånn sandkasse-opplegg. 6292155[/snapback] Har innstalert Vista og XP på hver sin partisjon. Men hvor skaffer jeg vmware? Må jeg betale for vmware hvis jeg allerede har innstalert vista? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 VMWare er egentlig bare et windows-program som later som det er en datamaskin. Så du må installere Vista på nytt inni en virtuell datamaskin i VMWare. Men jeg anbefaler det definitivt ikke. Du kommer til å sovne ved tastaturet (hint: det går ikke så veldig fort). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå