Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig Engelsk, Australia trenger råd og hjelp

Anbefalte innlegg

Kom opp i Engelsk, muntlig 10 klasse. Emnet med Australia. Noen som har noen ideer? Kanskje noen har hatt om Australia, enten muntlig eller skriftlig? Er takknemlig for alt som har med Australia og gjøre. Gjelder skriftlige oppgaver også! :)

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen generelle tips:

Bruk bilder og annet kreativt. Vise på overhead e.l. kan være lurt. Det kan være til hjelp, både for deg selv og de som hører på, å ha noen stikkord/punkter på overhead/Power Point e.l. Det hjelper deg med å holde styr på hva du skal si, og i hvilken rekkefølge, samtidig som de du underholder får bedre oversikt. ;)

(men ikke ha for mye tekst)

Les gjennom/øv godt på forhånd, det hjelper godt for å komme i "engesk-modus". (Husker jeg ble overrasket over hvor bra engelsk jeg snakket etterpå! :p )

Ikke kom for sent! (av erfaring vet jeg at det er dumt... :roll: )

Hils på sensor, vær høflig osv.

Lykke til! ;)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Jeg skrev engelskstil om Australia første året på Allmennfag. Fikk 6- på den. Kan sikkert hjelpe litt med informasjon osv., men det blir isåfall ikke før i morra om det går bra... Eller er det i morra du har muntlig?

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Noen generelle tips:

Bruk bilder og annet kreativt. Vise på overhead e.l. kan være lurt. Det kan være til hjelp, både for deg selv og de som hører på, å ha noen stikkord/punkter på overhead/Power Point e.l. Det hjelper deg med å holde styr på hva du skal si, og i hvilken rekkefølge, samtidig som de du underholder får bedre oversikt. ;)

(men ikke ha for mye tekst)

Les gjennom/øv godt på forhånd, det hjelper godt for å komme i "engesk-modus". (Husker jeg ble overrasket over hvor bra engelsk jeg snakket etterpå! :p )

Ikke kom for sent! (av erfaring vet jeg at det er dumt...  :roll: )

Hils på sensor, vær høflig osv.

Lykke til!  ;)

6295595[/snapback]

Takker for fine råd. Klarte å komme forsent i dag, da vi fikk vite hva vi skulle komme opp i, ikke særlig smart.

Lenke til kommentar
Jeg skrev engelskstil om Australia første året på Allmennfag. Fikk 6- på den. Kan sikkert hjelpe litt med informasjon osv., men det blir isåfall ikke før i morra om det går bra... Eller er det i morra du har muntlig?

6296184[/snapback]

Er i morra, setter pris på all hjelp! :):love:

Lenke til kommentar

6296184[/snapback]

6296236[/snapback]

hmm, ser du er avlogget nå, men kommer du tilbake så send meg en PM så kan jeg sikkert sende deg den stilen jeg skrev.

Lenke til kommentar

6296184[/snapback]

6296236[/snapback]

hmm, ser du er avlogget nå, men kommer du tilbake så send meg en PM så kan jeg sikkert sende deg den stilen jeg skrev.

6296655[/snapback]

Sjekk PM :)

Lenke til kommentar
Treig igjen jeg vettu, så den ikke før nå  :blush: Er ikke lett når jeg sitter her og jobber med min egen eksamen. Har sendt til deg nå, men vet ikke om du får den tidsnok da. Er ikke sikkert du trenger noe av det heller, men jeg har hvertfall prøvd. :)

6297034[/snapback]

Eksamen i morra :) Danke

Lenke til kommentar

Eksamen i morra :) Danke

6297770[/snapback]

Hva ble resultatet? *nysjerrig*

6313889[/snapback]

Var litt surt, 4 fikk, hadde håpa på 5. Fikk øvd litt for lite, men sensor virka litt rar. Hun sa jeg lå topp oppmot 5'ern, men hun kunne ikke gi meg det siden det var så mange som hadde fått gode karakterer, hva faen er det?

Lenke til kommentar
Var litt surt, 4 fikk, hadde håpa på 5. Fikk øvd litt for lite, men sensor virka litt rar. Hun sa jeg lå topp oppmot 5'ern, men hun kunne ikke gi meg det siden det var så mange som hadde fått gode karakterer, hva faen er det?

6316598[/snapback]

For mange som hadde fått gode karakterer?? Hva er det for noe tull? De andres karakterer skal jo ikke ha noen innvirkning på din karakter! :nei: Hørtes ut som en rar sensor, ja.

Du kan jo prate med faglæreren (eksaminatoren) din, og høre om han/hun synes du burde klage.

Fire er jo greit nok, da, men er jo kjedelig når du er så nære femmeren.

:)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...