Zildjian Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg skal skifte min PSU, men jeg lurer på om det går an å sette inn en med høyere watt eller må den være helt lik den jeg har nå? er det noen sjanse for at PCen min blir ødelagt dersom jeg skifter til en kraftigere PSU? Takk for svar. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Ting som kan gå galt: * HK har 20 pins strømkontakt og ny strømforsyning har 24 pins kontakt. På de fleste nye strømforsyninger, så skal det være mulig å fysisk ta av de ekstra 4 pinnene. Hvis ikke, så er det fremdeles mulig å sette kontakten på plass, men 4 pinner vil havne utafor, dvs ikke stå i kontakten på hovedkortet. Her kan ting gå galt fordi pluggen kan settes ned på feil måte. Sjekk at fargene på ledningen stemmer i forhold til din gamle strømforsyning. * Du bør jorde deg til kabinettet i tilfelle du uforvarende skulle komme vorti hovedkort eller andre komponenter som er sårbare overfor statisk elektrisitet. Og nei, du ødelegger ingenting hvis du setter inn en kraftigere psu. Å sette inn en svakere derimot, kan gjøre maskinen ustabil. Endret 12. juni 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå