Ozelot Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Håper dette gjelder opteron-prosessorene også! Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Ja, dette var gledelige nyheter. Hadde planer om å oppgradere cpu nå i løpet av sommern, men var litt usikker på om jeg skulle legge på litt slik at det ble dobbeltkjerne her i gården. Nå er jeg ikke det lenger. Tror dere at det blir like heftige prisfall som vi har sett på enkeltkjerne, eller? Lenke til kommentar
Revox Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Halvering i pris vil tilsi det ja Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Ozelot: Jeg så ingen 1xx opteron på prislista til amd. Det var noen 2xx. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Det ble "plutselig" på tide å skifte ut min 8mnd gamle s939 3500+ ja :!: EDIT: Hvorfor gjør ikke NVidia og ATI det samme? Endret 12. juni 2006 av micke090 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Gjelder priskuttet AM2 også?? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Fordel å lese litt i tråden først kanskje? Ja. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 EDIT: Hvorfor gjør ikke NVidia og ATI det samme? 6292012[/snapback] Regner med at her er det oftere generasjonsbytte. Men tror nok at prisene vil dale litt på 7xxx kortene når g80 kommer. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 hmm.. Det må bety at AMD har hatt ganske høy fortjeneste tidligere når de nå plutselig kan halvere prisen på enkelte modeller. De opererer fremdeles med tjeneste for jeg kan ikke tenke meg at de er vvillig til selge med tap. Men det samme gjelder også Intel. Som mange andre her ble dobbeltkjerne plutselig mye mer aktuelt. Får håpe AMD ser et stor vekst i antall soglte enehter slik at de ser at det lønner seg å holde prisene nede fremfor å ha høyere pris og selge langt færre. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) AMD må ha fortjeneste som alle andre, at de kutter prisen kan også være for å tømme enkelte lagere osv. Samt at det er en markedstrategi man benytter ved behov. Man kan ikke kjøre det konstant og overleve. Endret 12. juni 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) hmm.. Det må bety at AMD har hatt ganske høy fortjeneste tidligere når de nå plutselig kan halvere prisen på enkelte modeller. De opererer fremdeles med tjeneste for jeg kan ikke tenke meg at de er vvillig til selge med tap. Men det samme gjelder også Intel. Som mange andre her ble dobbeltkjerne plutselig mye mer aktuelt. Får håpe AMD ser et stor vekst i antall soglte enehter slik at de ser at det lønner seg å holde prisene nede fremfor å ha høyere pris og selge langt færre. 6292135[/snapback] Eller det kan bety at AMD nå har fått en grei "return of investment" og dermed har råd til å senke prisene. Kanskje har de fått bedre yields? (Yield'en blir som regel bedre og bedre med tiden.) Husk at STOOORE summer går til R&D hele tiden. Det er ikke akkurat billig å bygge de heftige fabrikkene de bruker til produksjon heller. Men, så lenge AMD klarer å holde 20% (eller enda bedre) markedsandel kommer de nok sannsynligvis til å tjene penger. Prosessor-industrien er ganske lønnsom for de største aktørene. Å produsere en chip når alt er på plass koster i utgangspunktet relativt lite. Det er alle investeringene som er kostbare. Løpende utgifter er noen kroner pr chip, mener jeg å ha lest et sted... Og så må du huske at om AMD har hatt høy fortjeneste, så har Intel sin vært enda høyere. En grunn til at AMD har kunnet kjøre relativt høy pris så langt er at de har solgt hver eneste enhet de har klart å produsere i lengre tid. Det er først nå i det siste de har klart å produsere mer enn hva markedet svelget unna, og da begynner prisfallene å gjøre seg gjeldende. Og hurra for det Endret 12. juni 2006 av daffyd Lenke til kommentar
netrom87 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Vil det være smart å investere i en X2 3800+ om man har en X1 3500+ nå, når de nye prisene dukker opp? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Av enkeltkjernene er np 3500+ og spesiellt 3800+ gode tilbud.6291774[/snapback] Enig, om man MÅ kjøpe nå. Hvis man kan vente en måned så får man trolig X2 3800+ til omtrent samme pris. 6291791[/snapback] Om noe er et godt tilbud, så er det selvsagt der og da. Markedet endrer seg raskt, og nesten ingen vet hva fremtiden vil bringe. Selv om det kommer nye priser og prosessorer om cirka en måned, så er likevel 3800+ til 1200 kr en veldig god pris i dag. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Kanskje på tide at mitt socket-A oppsett blir filserver . Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Vil det være smart å investere i en X2 3800+ om man har en X1 3500+ nå, når de nye prisene dukker opp? 6292237[/snapback] Hvis du trenger det, ja. Ikke vits hvis du bare spiller spill som er beregnet for enkelkjerne. Men så har en dc den funksjonen at du kan ha alt bakgrunnsarbeid på cpu 1, og heller bruker cpu 2 på det du gjør, og det er jo kjekt Lenke til kommentar
meastp Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Kanskje på tide at mitt socket-A oppsett blir filserver . 6292264[/snapback] Hmmm... er i samme situasjon, men mener et passivt VIA-oppsett passer bedre som server Lenke til kommentar
whom Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Grreat news. De største levrandørenene vil vel fortsatt gå god for Intel uansett ytelse. Blant oss forumbrukere får i hvert fall kjempe fritt for vår gunst etter pris\ytelse Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Vil det være smart å investere i en X2 3800+ om man har en X1 3500+ nå, når de nye prisene dukker opp?6292237[/snapback] Hvis du trenger det, ja. Ikke vits hvis du bare spiller spill som er beregnet for enkelkjerne. Men så har en dc den funksjonen at du kan ha alt bakgrunnsarbeid på cpu 1, og heller bruker cpu 2 på det du gjør, og det er jo kjekt 6292265[/snapback] Klart du vil tjene på dobbelkjerner selv om du bare spiller spill. De aller fleste spill som kommer framover vil nok være optimalisert for multikjerner, særlig siden både xbox 360 og ps3 kommer med multikjerner. Og selv spill som ikke er optimalisert for multikjerner kan nyte godt av at alle bakgrunnstrådene går på en egen kjerne. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 24 juli blir prisene kuttet Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 24 juli blir prisene kuttet 6292756[/snapback] Dvs. rett før eller etter Conroe lanseringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå