Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows (eller noe hardware) har gått bananas

Anbefalte innlegg

Hm, kommer ikke på en beskrivende emnetittel...

I alle fall - har hatt litt småproblemer med maskinen i det siste, enkelte spill "henger" tastaturet og musen og bruker det jeg har trykt inn/beveget de siste 3-4 sekundene "på nytt igjen". Dette har bare vært i enkelte spill, så jeg har ikke gjort så mye med det.

I tillegg har hele GUIet i Windows låst seg i ny og ne, eneste som funker er å trykke Ctrl+Alt+Del, for at det skal oppdatere seg, men en reset har alltid vært påkrevd, siden hverken andre taster eller musen registreres av UIet.

I dag måtte jeg resete maskinen som vanlig, og det første som måtte meg etter pålogging var at Daemon Tools sa at SPDI (eller var det SPTI?) ikke kunne lastes, og jeg måtte fjerne alle kernel-mode debuggerene. Jeg har ikke installert noen, så jeg syntes det var litt merkelig.

Prøvde å starte UT2004, men det kræsjet under oppstart, med en lang feilmelding.

Prøvde å starte Doom 3, det kræsjet også med en feilmelding, feil i et script angående BFG'en :blink:

Prøvde så åstarte Ghost Recon, kom inn i spillet, og kunne begynne å spille. Begynte å titte litt rundt (mouselook), så kom timeglasset opp, og det var det. Nok en reset påkrevd.

Reboot, oppstart, logge på... Så sier Windows at den ikke kan sjekke at min windowsinstallasjon/aktivering er genuine pga feil 0x8009001d. Hm.. 0x8009001d er at en DLL ikke kan lastes, så jeg prøver å gå på shutdown - restart. OK.

Ny oppstart.. Nå kommer påloggingsskjermen opp, men i kun 16 farger og oppløsning 800x600! Men, jeg kan i det minste logge på. Kan ikke endre på fargedybden i egenskaper for skjermen, den er fastlåst på 4 bit.

Så, det virker som om en eller annen (eller flere) komponent(er) har tatt kvelden, men hva? Og evt. hvorfor?

Også i dag som jeg skulle være så kreativ.. :wallbash:

Hardware:

Abit KD7-RAID (VIA KT400)

Athlon XP 2100+ overklokket til 2400+ (har vært stabil i 3 år).

2x1GB NoName PC3200 RAM

Gainward GeForce 6600GT (AGP)

E-MU 1820 lydkort

D-Link DGE-528 Gigabit nettverkskort

Masse disker, Tagan 480W PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil nesten heller påstå at windows-installasjonen din er korrupt. Foreslår at du formatterer og installerer windows på nytt. Se om ikke ting blir bedre da.

Eventuelt så kan du jo sjekke om rammen din er god med Memtest86+. Om det nå viser seg at du har dårlig ram, så anbefaler jeg likevel at du installerer windows på nytt etter at du har fått maskinen opp å gå igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...