BlastyTrasty Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Our server is currently down due the huge amount of hits we received yesterday. We will move to more powerful servers and we hope to be back online tomorrow. The Devil360 will be a modchip for the Xbox 360 console, the 'small' security hole has been found! This device is in no way related to the DVD firmware exploits - it's a totally different approach. However we did not manage to get the product ready for today (6/6/6), because we are working hard on improving it to: * Try to protect it from any type of update * Make it programmable via PC * Boot unsigned code * Allow to swap HD with larger drive with a special interface between the 360 and the HD (all types IDE/SATA). * And more... We understand, certainly after the ICE modchip story, that people will not easily believe this so we will send prototypes to some scene sites as soon as they are ready, so they can confirm it's real. The modchip will be sold without any code. We also discovered some shops already take pre-orders for this product. Do not pre-order it! We did not announce any distributors yet and the device will not go on pre-order until at least after the prototypes have been tested/reviewed by independent sites. Tja, hva tror Dere ? Når 1. generasjon chipper kommer så går jeg nok til innkjøp av en ekstra XBOX 360 - slik at jeg får prøvd ut hvordan dette fungerer. Uten å ødelegge for meg selv ved å bli låst ute fra Live. Lenke til kommentar
Dragutin Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Devil360 chipen er nok bare en hoax, den første releasedatoen var satt til 6. Juni. Ingenting skjedde Og når det er det eneste bildet de har releaset, hvilket ligner unektelig på en chip som skal loddes på dvd-romkortet. Jeg holder nok fortsatt en knapp på at det er en hoax, og det står jeg ved frem til den er releaset og bekreftet ^^ [Edit] Videre så tror jeg nok at førstegenerasjons chipene står i fare for at M$ kan oppdage dem over live, men det er lov til å håpe på det motsatte Uansett håper jeg inderlig på at det faktisk kommer noen fungerende chipper i fremtiden Jeg vil ha i pose og sekk, kan ikke se for meg en x360 uten xbox live! Men jeg vil mer enn gjerne leke med homebrew. [/Edit] Endret 12. juni 2006 av Dragutin Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Samme her egentlig. Men vi får se. Blir positivt overrasket om det er noe ordentlig som kommer da. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Vi får se om det dukker opp bekreftelser rundt om at dette faktisk fungerer Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Nå har jo M$ starte å kaste lim over dvd brikken på hovedkortet, så alle "enkle" installasjoner har de eliminert ivertfall.. Men hver eneste punkt på slike onboard brikker har jo alternative punkter ("via's" som det heter) så det skal nok gå greit å lodde på uansett. Selv gleder jeg meg veldig til å installere chip i 360'ene. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Tror ikkje eg skal ha meg noen form for chip med det første ihvertfall Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Tydelig at det er en del her på forumet som ikke er selvstendig næringsdrivene. tviler sterkt på at dere hadde satt stor pris på at folk stakk varene i lomma og gikk ut av butikken uten å betale. Den beste måten man i fremtiden kan støtte de som faktisk lager gode spill er jo ved å kjøpe dem. Modda ikke den forrige, og jeg skal ikke modde 360 min heller..Tviler sterkt på at jeg går glipp av så mye. (regner med å få en del kommentarer på innlegget mitt, så værsågod..!!) Lenke til kommentar
texaco Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) øy, kildekritikk Devil Mod 360 er en chip fra noen andre folk, dette er en chip til selve dvdromen og kan brukes til å skifte mellom moddet bios og vanlig bios slik at man kan være på live uten å bli oppdaget. Denne bruker dog de alternative (vanskelig punkter å lodde)punktene da rombrikka på dvdromen på noen modeller er limt fast med epoxy. Antall wires er også oppimot 30 . Du kan per nu få kjøpt DevilMod 360 chippen. Devil360 er noe helt annet, de har ikke utgitt noe konkret informasjon om hva de har på lager, men folk har litt mer tillit til disse gutta da xbox-scene poster nyheter om dem (disse gutta er ekstremt kritiske mot slike ting etter Ice-skandalen ) men men, vi får se... EDIT: heisann, liten finger som havnet på galt sted . feil retta opp Endret 12. juni 2006 av texaco Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Tydelig at det er en del her på forumet som ikke er selvstendig næringsdrivene.tviler sterkt på at dere hadde satt stor pris på at folk stakk varene i lomma og gikk ut av butikken uten å betale. Den beste måten man i fremtiden kan støtte de som faktisk lager gode spill er jo ved å kjøpe dem. Modda ikke den forrige, og jeg skal ikke modde 360 min heller..Tviler sterkt på at jeg går glipp av så mye. (regner med å få en del kommentarer på innlegget mitt, så værsågod..!!) 6291721[/snapback] Du antar jo automatisk at de som modder en maskin bruker det for å spille piratkopierte spill.. Fryktelig mange som modder en PS2 bruker den til å spille IMPORT SPILL. Og enda flere på xbox bruker den til XBOX MEDIACENTER og Homebrews. Dette har vel absolutt ingenting med å ikke støtte utviklere? Det er også flere chip produsenter som tar avstand fra piratkopier, og gir derfor ut bioser som man åpner alle muligheter UNNTATT å spille backups. Så synes du er litt trangsynt. På samme måte som noen mener XBOX360 uten LIVE er meningsløst, mener jeg at en XBOX uten XBOX MEDIACENTER er meningsløst. Xbox Mediacenter er også gratis.. Kanskje t.o.m. OPEN SOURCE? Selv har jeg 3 xboxer. 2 bruker jeg som mediacenter og en kjører jeg linux på. Selvsagt spiller jeg også av og til, med mine orginale spill! Endret 12. juni 2006 av EssspeN Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Tydelig at det er en del her på forumet som ikke er selvstendig næringsdrivene.tviler sterkt på at dere hadde satt stor pris på at folk stakk varene i lomma og gikk ut av butikken uten å betale. Den beste måten man i fremtiden kan støtte de som faktisk lager gode spill er jo ved å kjøpe dem. Modda ikke den forrige, og jeg skal ikke modde 360 min heller..Tviler sterkt på at jeg går glipp av så mye. (regner med å få en del kommentarer på innlegget mitt, så værsågod..!!) 6291721[/snapback] Å modde xboxen er ikkje ensbetydane med piratkopiering av spel. Visst du modder den kan få meir ut av xboxen som eit media-senter, gir bedre muligheter. Bla få koble til større HDD. Og visst den blir modda så går det vel ikkje så lang tid før vi kan begynne å bruke ein nettleser på x360? Har ikkje M$ tenkt å gi oss ein nettleser til boxen snart? Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 øy, kildekritikk Devil Mod 260 er en chip fra noen andre folk, dette er en chip til selve dvdromen og kan brukes til å skifte mellom moddet bios og vanlig bios slik at man kan være på live uten å bli oppdaget. Denne bruker dog de alternative (vanskelig punkter å lodde)punktene da rombrikka på dvdromen på noen modeller er limt fast med epoxy. Antall wires er også oppimot 30 . Du kan per nu få kjøpt DevilMod 360 chippen. Devil360 er noe helt annet, de har ikke utgitt noe konkret informasjon om hva de har på lager, men folk har litt mer tillit til disse gutta da xbox-scene poster nyheter om dem (disse gutta er ekstremt kritiske mot slike ting etter Ice-skandalen ) men men, vi får se... 6291722[/snapback] Oida, der ser du hvor mye jeg får med meg.Devil Mod 260. Hvor kan jeg lese om dette? Er enig i folk som sier at modding ikke bare har med pirat-spill å gjøre. Den gamle xboxen min bruker jeg lite til spill. 99% av tida går med til XBMC. Og hvis jeg kan få XBMC på XBOX 360 så vil jeg såklart ha det. Da jeg i ny og ne laster ned TV-serier i High-Resolution HDTV. Greit med en box som spytter ut bildene i 720p da Spill kommer jeg alltid til å kjøpe, for å kunne spille live. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Du antar jo automatisk at de som modder en maskin bruker det for å spille piratkopierte spill..Fryktelig mange som modder en PS2 bruker den til å spille IMPORT SPILL. Og enda flere på xbox bruker den til XBOX MEDIACENTER og Homebrews. 6292180[/snapback] Selvfølgelig er dette bra bruksområder. På den annen side så kjenner jeg flere med moddede Xboxer. Og absolutt alle (vel, de 4 jeg kjenner da ) har bøttevis av piratkopierte spill liggende på dem. I tillegg til mediacenter-funksjonaliteten. At de samme folkene ikke hadde kjøpt et eneste spill hvis boksen i utgangspunktet hadde full mediacenter-funksjonalitet (men uten mulighet til å spille annet enn originalspill) slik at den ikke trengte å moddes tviler jeg sterkt på. Alle konsoller er til en viss grad sponset av leverandøren og selges med varierende grad av tap avhengig av hvor i livssyklusen de er. Den stilletiende dealen med kjøper er jo: ''Vi gir deg sponset hardware, hvis du kjøper spill av oss så vi tjener tilbake det vi har lagt ut og litt til'', og dette bør man respektere hvis man ønsker at spillbransjen skal levere gode spill. Endret 12. juni 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 For meg forsvant alle gode grunner til å piratkopiere med demonedlasting over live. Så lenge jeg får prøvd et spill og vet jeg vil like det, så kjøper jeg det. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 For meg forsvant alle gode grunner til å piratkopiere med demonedlasting over live. Så lenge jeg får prøvd et spill og vet jeg vil like det, så kjøper jeg det. 6294509[/snapback] Sier meg enig der. Uansett så er det bare deilig å ha spillet i eit flott cover og med ein manual som lukter altfor godt de første dagene :wub: Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Den chippen det loddes på der, er omtrent like stor som CD/DVD controller chippen på ps2. M.a.o, SÆRDELES vansklig å lodde på. Men den er sikkert fake Endret 13. juni 2006 av EssspeN Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Uansett så det ikke ut som noe jeg kommer til å knote med Venter til det kommer USB chip Det hadde vært noe det! Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Punktene 12-21 ser gigantiske ut på bildet her, men i virkligheten er de latterlige små. De sitter så tett at det er nesten umulig å telle de bortover når du ser rett chippen med to øyne. Det er vansklig å forklare hvor små de er, men jeg vil tippe at hodet på en fyrstikk dekker kanskje 4-5 punkter, kanskje 5-6. Resistorene du ser på bildet ser jo store ut, men egentlig er de så store som dette Og når du ser på bildet at disse resistorene er STORE iforhold til loddepunktene, så skjønner man hvor mikroskopisk det egentlig er. Men, uansett, jeg tror dette er en fake mod uansett. Endret 13. juni 2006 av EssspeN Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) edit: Flere som påpekte det samme, ingen grunn til gjentakelse Endret 14. juni 2006 av d-s-j Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Fake eller ei, jeg hadde vært lettere skeptisk til en mod som krever at man kutter baner på kortet. Lodde er én ting, men sjansen for å drite seg ut øker dramatisk når man må kappe baner. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Fake eller ei, jeg hadde vært lettere skeptisk til en mod som krever at man kutter baner på kortet. Lodde er én ting, men sjansen for å drite seg ut øker dramatisk når man må kappe baner. 6307371[/snapback] At man må kutte baner er faktisk ikke uvanlig i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå