Gå til innhold

Forskjell på OEM- og corp.-CD

Anbefalte innlegg

"Disclaimer": Siden jeg har lovlig lisens, anser jeg mitt spørsmål som legalt å stille, selv om det kan dreie seg om kopiering av programvare.

Jeg skal installere Windows XP Pro på en HP Compaq nx9000-laptop med OEM-lisens, men har ikke installasjons-CD. Jeg har prøvd å installere fra en corp.-CD, men da blir det jo feil serienummer.

Norsk OEM-versjon av Win XP Pro er ikke så lett å finne på nettet (i motsetning til Pro Corp eller Home OEM), og fulgte i mitt tilfelle heller ikke med PCen på CD, og kan ikke lastes ned hos HP.

Jeg fant en oppskrift på hvordan man ved å endre på tre tegn i en fil kan gjøre om en corp-installasjon til OEM. Dette ser imidlertid ikke ut til å virke, iallfall ikke med mitt HP-serienummer.

Finnes det noen andre løsninger?

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
"Disclaimer": Siden jeg har lovlig lisens, anser jeg mitt spørsmål som legalt å stille, selv om det kan dreie seg om kopiering av programvare.

Jeg skal installere Windows XP Pro på en HP Compaq nx9000-laptop med OEM-lisens, men har ikke installasjons-CD. Jeg har prøvd å installere fra en corp.-CD, men da blir det jo feil serienummer.

Norsk OEM-versjon av Win XP Pro er ikke så lett å finne på nettet (i motsetning til Pro Corp eller Home OEM), og fulgte i mitt tilfelle heller ikke med PCen på CD, og kan ikke lastes ned hos HP.

Jeg fant en oppskrift på hvordan man ved å endre på tre tegn i en fil kan gjøre om en corp-installasjon til OEM. Dette ser imidlertid ikke ut til å virke, iallfall ikke med mitt HP-serienummer.

Finnes det noen andre løsninger?

6291120[/snapback]

hehe...snakk om å svare på en gammel post...

Snublet over denne mens jeg lette etter svar på det nesten samme problemet. Oppskriften du har funnet fungerer, men har en liten hake: filen 'pidgen.dll' i I386-mappen er tydeligvis forskjellig fra corp til de andre.

Det kan virke som om dette er feilen. Det var i hvert fall det som var problemet mitt da jeg satt med en lovlig pro-nøkkel og en nødsnedlastet corp-cd. Jeg fikk en vennlig sjel med en pro-installasjons-cd til å sende meg pidgen.dll-filen, og så var problemet løst (ved å følge oppskriften du linket til.)

Tenkte jeg like gjerne kunne poste dette når jeg fant det ut.. kan jo hende noen er interessert, og det er bedre enn å starte en ny post.

Lurer forresten på om pidgen.dll endrer seg når du slipstreamer med SP2? Noen idéer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...