lysbryter Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) "Disclaimer": Siden jeg har lovlig lisens, anser jeg mitt spørsmål som legalt å stille, selv om det kan dreie seg om kopiering av programvare. Jeg skal installere Windows XP Pro på en HP Compaq nx9000-laptop med OEM-lisens, men har ikke installasjons-CD. Jeg har prøvd å installere fra en corp.-CD, men da blir det jo feil serienummer. Norsk OEM-versjon av Win XP Pro er ikke så lett å finne på nettet (i motsetning til Pro Corp eller Home OEM), og fulgte i mitt tilfelle heller ikke med PCen på CD, og kan ikke lastes ned hos HP. Jeg fant en oppskrift på hvordan man ved å endre på tre tegn i en fil kan gjøre om en corp-installasjon til OEM. Dette ser imidlertid ikke ut til å virke, iallfall ikke med mitt HP-serienummer. Finnes det noen andre løsninger? Endret 3. juli 2006 av lysbryter Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) * innlegget er slettet * Endret 3. juli 2006 av lysbryter Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Har ryddet opp litt i teksten nå, og flyttet innholdet i begge innleggene til første post. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Hvis du har OEM lisens bør du kunne få tilsendt en CD fra HP hvis du spør pent. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 "Disclaimer": Siden jeg har lovlig lisens, anser jeg mitt spørsmål som legalt å stille, selv om det kan dreie seg om kopiering av programvare. Jeg skal installere Windows XP Pro på en HP Compaq nx9000-laptop med OEM-lisens, men har ikke installasjons-CD. Jeg har prøvd å installere fra en corp.-CD, men da blir det jo feil serienummer. Norsk OEM-versjon av Win XP Pro er ikke så lett å finne på nettet (i motsetning til Pro Corp eller Home OEM), og fulgte i mitt tilfelle heller ikke med PCen på CD, og kan ikke lastes ned hos HP. Jeg fant en oppskrift på hvordan man ved å endre på tre tegn i en fil kan gjøre om en corp-installasjon til OEM. Dette ser imidlertid ikke ut til å virke, iallfall ikke med mitt HP-serienummer. Finnes det noen andre løsninger? 6291120[/snapback] hehe...snakk om å svare på en gammel post... Snublet over denne mens jeg lette etter svar på det nesten samme problemet. Oppskriften du har funnet fungerer, men har en liten hake: filen 'pidgen.dll' i I386-mappen er tydeligvis forskjellig fra corp til de andre. Det kan virke som om dette er feilen. Det var i hvert fall det som var problemet mitt da jeg satt med en lovlig pro-nøkkel og en nødsnedlastet corp-cd. Jeg fikk en vennlig sjel med en pro-installasjons-cd til å sende meg pidgen.dll-filen, og så var problemet løst (ved å følge oppskriften du linket til.) Tenkte jeg like gjerne kunne poste dette når jeg fant det ut.. kan jo hende noen er interessert, og det er bedre enn å starte en ny post. Lurer forresten på om pidgen.dll endrer seg når du slipstreamer med SP2? Noen idéer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå