nree Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg var innom WC3 validatoren og så litt rundt.. Skjekket ut ITavisen og så litt på kildekoden.. Prøvde og kjøre siden i validatoren og fikk litt av et sjokk!! http://validator.w3.org/check?uri=http://www.itavisen.no/ Result: Failed validation, 533 errors Er det holdbart at en slik side kan ha så mange feil!? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Samme med vg.no Failed validation, 563 errors *sukk* Lenke til kommentar
Peter Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det er tilnærmet umulig foren reklamedrevet side å validere fullstending, ettersom de som skriver reklameskriptene har gitt en god lang f. ITAvisens webkoder har også sagt at han koder etter "if it works..."-prinsippet, noe jeg synes er tåpelig, men så ser jeg uansett på itavisen som dataverdenens "se og hør", så jeg orker ikke mase noe om det. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Bør ikke komme som noe sjokk. Microsofts Internet Explorer produkside er vel nesten enda drøyere. Faktisk tror jeg nesten man kan si at man it-selskaper er dårligere utgangspunkt for å få gode websider da de ofte tror de kan det selv om de egentlig er helt på jordet. Har nettopp utviklet et nettsted for et it-firma, og den ansatte som laget den gamle siden trodde han jobbet moderne når han brukte frames og tabeller i 2005... Lenke til kommentar
Peter Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Synes da ikke 54 feil er så ille, når både vg og itavisen har ti(10) ganger så mange feil. Beste hadde selvsagt vært 0 feil og 0 advarsler, men tror nok det tar litt tid før vi ser det. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 54 feil er vanvittig mye for en så liten side. At den tilgomed mangler DOCTYPE er rett og slett bare latskap. Lenke til kommentar
TordEMan Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 men altså, du kan jo selv tenke hvor mye du bruker på å validere sidene, med mindre du er skam flink å skriver alt med en gang rett.. så tror ikke jeg at itavisen vil bruke så mye tid på å bli validert av wc3.. men det er vel kanskje bare meg, skal ærlig innrømme at når jeg jobber med større prosjekter driter jeg også i det.. Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg er veldig nybegynner når det kommer til webdesign. Men hva er validering, jeg har hørt om det, men jeg vet ikke 100% hva det er. Dere har påpekt at det er mange feil på relativt kjente og "profesjonelle" sider. Hvilke konsekvenser får disse feilene? Hvor "farlig" er de? Håper dere kan svare meg takk takk -MortenGj Lenke til kommentar
resol Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 men altså, du kan jo selv tenke hvor mye du bruker på å validere sidene, med mindre du er skam flink å skriver alt med en gang rett.. så tror ikke jeg at itavisen vil bruke så mye tid på å bli validert av wc3.. men det er vel kanskje bare meg, skal ærlig innrømme at når jeg jobber med større prosjekter driter jeg også i det.. 6291359[/snapback] Skriver alltid riktig kode, de gangene jeg har feil når jeg sjekker så er det en skrivefeil eller et tegn som har sniki seg med på feil sted..men omtrent aldri FEIL html, det er faktisk ikke så vanskelig, så tar ikke noe lenger tid dette tema er oppe ganske ofte, med samme sidene og eksemplene, saken er at de er såpass avheninge av at sidene er oppe at de lever under "så lenge det funker...."-filosofien.. Tipper det skal ett par tre redesigns av sidene før dem sitter med 0 feil.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Er vel faktisk veldig gamle nyheter det at store offisielle sider er forferdelig koding bak, vel? Og ekte menn gir blaffen i validering - alt skal vere riktig fra første stund Endret 12. juni 2006 av Arve Systad Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg var innom WC3 validatoren og så litt rundt.. Skjekket ut ITavisen og så litt på kildekoden.. Prøvde og kjøre siden i validatoren og fikk litt av et sjokk!! http://validator.w3.org/check?uri=http://www.itavisen.no/ Result: Failed validation, 533 errors Er det holdbart at en slik side kan ha så mange feil!? 6290867[/snapback] Forstår ikke problemet. Har ingen problemer med å lese denne siden. Hverken i IE eller FF. Hva er vitsen med å fikse noe som virker? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Forstår ikke problemet. Har ingen problemer med å lese denne siden. Hverken i IE eller FF.Hva er vitsen med å fikse noe som virker? 6292830[/snapback] Gjøre sida tilgjengelig for folk på mobiltelefoner, spesialnettlesere etc. Spare fleirfoldige gigabytes i bandbreidde i året. Osv. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Forstår ikke problemet. Har ingen problemer med å lese denne siden. Hverken i IE eller FF.Hva er vitsen med å fikse noe som virker? 6292830[/snapback] Gjøre sida tilgjengelig for folk på mobiltelefoner, spesialnettlesere etc. Spare fleirfoldige gigabytes i bandbreidde i året. Osv. 6292933[/snapback] Åja, da så!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå