Gå til innhold

Maskinen min er så j... treig!

Anbefalte innlegg

Jeg har reinstallert Win98 og kjører nå IE6.0 norsk versjon. Har også nylig satt inn 512 mb ram i tillegg til de gamle 256. Når jeg skal starte IE kan det til tider ta mange minutter før vinduet endelig åpner seg, og enkelte ganger åpner det seg ikke i det hele tatt. Og muspekeren går til tider irriterende hakkende når harddisken jobber.

Jeg har prøvd forskjellige løsninger. Sjekket BIOSen og så der at det var stilt inn på 100 mhz, og rettet det til 133 mhz (et eller annet, husker ikke hva det var, men leste om det på et annet diskusjonsforum)

Er det noe jeg kan gjøre med dette? Kan jeg på noen måte få Win 98 til å utnytte ramen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La ett program få kontrollen over RAM'en din (dvs at DU har kontrollen) istede for OS... Det suger anyway.

Last ned dette programmet:

http://ading.hypermart.net/freeram.exe

der ser du hvor mye ram som virkelig brukes til en hver tid...

Jeg har ett bedre program som heter FreeRam.. men husker ikke siden der jeg fant d... der kan du stille inn hvor mye windows skal bruke av minne til cache.. istede for at windows brukes Disk-cache(som er drittregt)... jess...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-09 22:13, Haaland skrev:

Det stemmer ikke at Win9x ikke takler mer enn 512 mb ram. Legg til denne linja under [Vcache] i win.ini:

maxfilecache=524288

Dermed kan du bruke så mye ram du bare vil.

Ole Morten

Sorry, en feil, prøver på nytt. Jeg finner ikke Win.ini eller Vcashe. Tror kanskje jeg har funnet Win.ini, men det er i så fall ingen Vcashe der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...